logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Złote zasady e-mail marketingu

  PR 16.05.2017, przeczytano 689 razy

Profesjonalnie przeprowadzona kampania mailingowa może pozwolić nam osiągnąć wysokie wyniki sprzedażowe. Trzeba jednak uważać, gdyż błędy, jakie popełniają przy wysyłkach marketerzy często wiele kosztują i zamiast angażować, odciągają uwagę. Jakie zasady należy wdrożyć w działania, aby zyskać a nie stracić?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zlote-zasady-e-mail-marketingu,32492,artykul.html

Po pierwsze zaufanie

Zbudowanie wizerunku zaufanego nadawcy jest niezwykle istotną kwestią. Zwiększa to szanse na otwarcie i zapoznanie się z treścią naszego mailingu. Warto pamiętać o wiarygodnym podpisie, który używany regularnie zapada w pamięć odbiorcy. Ważny jest także adres – należy używać wyłącznie firmowego adresu i nie przeprowadzać wysyłek z popularnych skrzynek. Warto także korzystać z profesjonalnej platformy do mailingu. Oferują nie możliwość wykonania testu, a także pomagają uniknać błędów, które zniechęcają odbiorcę i stawiają nadawcę w złym świetle.

Doceniaj najlepszych klientów

W komunikacji nie można zapominać o najlepszych klientach. Istotne jest uzyskanie jak największej ilości informacji o nich samych np. prosząc o wypełnienie ankiety. Dzięki zdobytym informacjom można wysyłać im np. urodzinowe newslettery z życzeniami i promocjami, by poczuli się wyjątkowo. Tacy klienci najczęściej kwalifikują się do grupy najbardziej lojalnej – otwierają ponad 70% wysyłek. Często je obserwują, ponieważ mają już wybrany towar i czekają na najlepsze okazje. Często wracają do danego sklepu ponownie i zdarza się, że mimo niższej ceny u konkurencji wybiorą Twój sklep, ponieważ jesteś dla niego sprawdzonym kontrahentem.

Przekonaj nieprzekonanych

Statystyki mówią także o grupie średnio i nisko lojalnej. Do pierwszej wliczane są adresy, których otwieralność jest na poziomie 25-70%. Do drugiej natomiast zaliczane są te, z współczynnikiem poniżej 25%. O takich konsumentów także warto walczyć. Ich zainteresowanie Twoją ofertą może wzrosnąć, kiedy Ty zainteresujesz się nimi. By przekonać ich do swojej oferty możesz raz na jakiś czas wysyłać im spersonalizowane maile ze specjalnie przygotowanymi rabatami, czy darmową wysyłką. Takie działania często sprawiają, że konsumenci próbują zakupić produkt w Twoim sklepie. Po zrealizowanej transakcji warto wrócić do nich z podziękowaniem oraz pytaniem czy są zadowoleni z obsługi i towaru. Takie działanie pokaże im, że są dla Ciebie ważni.

Sprawdzona baza

Podstawą skutecznej wysyłki jest dobra baza e-mail. Istnieją dwa źródła adresów: baza własna bądź zewnętrzna. Jeśli nie posiadasz własnej bazy warto rozpocząć pracę nad zebraniem interesujących Cię adresów. Niestety jest to czasochłonne. Wykorzystuje się do tego m.in. formularze na stronie internetowej, bieżące kontakty z klientami, kierowane do nich propozycje zapisania się do newslettera itp. W międzyczasie warto korzystać z usług firm oferujących wysyłki do baz zewnętrznych. To również pozwoli Ci na zebranie nowych adresów e-mail do własnej bazy. Należy jednak pamiętać, że zbudowanie własnej bazy daje najlepsze efekty, ponieważ zapisują się tam osoby, które są zainteresowane tym, czym dana firma się zajmuje lub co sprzedaje. Warto pamiętać o tym, że te osoby dobrowolnie wyraziły zgodę na komunikację, co sprawia, że jeśli nie są lojalnymi klientami, to przy odpowiednim zadbaniu o bazę mogą dołączyć do grona konsumentów długofalowych.

Dokładny przekaz

Istotne jest, aby wysyłka była przejrzysta. Badania eye-trackingowe pokazują, na co przede wszystkim odbiorcy zwracają uwagę. Wyniki pokazują, aby nie przesadzać z długością tekstu i najlepiej wykorzystywać zdjęcia przedstawiające twarze ludzkie, które przyciągają uwagę i budują zaufanie. Najważniejsze treści należy umieszczać na górze szablonu. Nie można również zapomnieć o zastosowaniu jasnego wezwania do działania (call-to-action), które nie tylko będzie zachęcać do wykonania odpowiedniej czynności, ale także zasugeruje, co wydarzy się później.

Jak często, w jakich dniach i godzinach wysyłać?

W e-mail marketingu często, wcale nie oznacza dobrze ani skutecznie. Nadmiar wiadomości zniechęca konsumenta, co z kolei przyczynia się do wypisania się z bazy. Nie powinno się wysyłać mailingu rzadziej niż raz w miesiącu, a najlepiej prowadzić wysyłki co ok. 14 dni. Nie bez znaczenia pozostaje także dzień tygodnia i pora dnia.

Jak pokazują badania, należy unikać weekendów i poniedziałków, ponieważ wtedy współczynnik otwarć i kliknięć jest najmniejszy. Marketerzy proponują aby wysyłać mailingi we wtorki lub czwartki. Jeśli chodzi o godziny, to najlepsze efekty osiągają wysyłki z godzin: 9:00-11:00 oraz 13:00-15:00. Najlepiej samemu przetestować różne opcje czasowe wysyłanych przez nas treści, aby znaleźć optymalną porę dla danej grupy docelowej.

Responsywność to podstawa

Nie wolno zapominać, że coraz częściej skrzynki mailowe są sprawdzane z poziomu urządzeń mobilnych. Z racji tego, że dostęp do skrzynek mailowych możliwy jest niemal wszędzie, warto mieć na uwadze, aby każda wysyłka była responsywna.

Kampanie mailingowe mogą być skutecznym sposobem na osiągnięcie celu biznesowego oraz na budowanie trwałych relacji marki z klientem. Żeby jednak tak się stało, należy starannie je przygotować. Niemalże każdy klient przy zakupach online korzysta z adresu e-mail, dlatego taka komunikacja w obecnych czasach jest obowiązkowa. Jeśli nie będziesz przestrzegać zasad skutecznego e-mail marketingu, praca i poświęcony jej czas nie przyniosą oczekiwanych efektów.

Źródło: Beemail

www.beemail.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Tomasz Rowiński

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764