logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złoto Konkursu Twórców Reklamy dla Arc Worldwide za reklamę w Netsprint.pl

  PR 06.05.2007, przeczytano 970 razy

Prowadzona na wyszukiwarce NetSprint.pl kampania charytatywna dla Krajowego Centrum ds. AIDS zdobyła złoto w Polskim Konkursie Reklamy KTR 2007. Nagrodę otrzymała agencja Arc Worldwide Polska, Leo Burnett Group, a tytuł kampanii to “AIDS search engine protection”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zloto-konkursu-tworcow-reklamy-dla-arc-worldwide-za-reklame-w-netsprint.pl,5532,artykul.html

Polski Konkurs Reklamy organizowany jest od 2004r. jako podstawa działalności statutowej Klubu Twórców Reklamy. Formuła konkursu jest bardzo otwarta, obok kategorii reklamowych znajdują się w nim kategorie warsztatowe, Design, Active Advertising, Nowe Media i inne, których konieczność powstania dyktuje zmieniający się rynek komunikacji marketingowej.

Tegoroczna edycja Konkursu przeprowadzona została na przełomie lutego i marca. 23 kwietnia natomiast odbyła się uroczysta gala na której ogłoszone zostały wyniki konkursu we wszystkich 12 kategoriach.

W kategorii Nowe Media REKLAMA ONLINE złoto otrzymała kampania przeciw AIDS „AIDS search engine protection” dla Krajowego Centrum ds. AIDS przeprowadzona na wyszukiwarce NetSprint.pl, przez agencję Arc Worldwide Polska, Leo Burnett Group. W tym roku było to jedyne złoto w kategorii nowe media. Nagrodę odbierał pomysłodawca kampanii - Dyrektor Kreatywny Arc Warsaw Rafał Górski, ktory tak relacjonuje swoja przygodę z kampanią:

„Kąpiących się pod prysznicem nachodzą różne myśli. Miałem to szczęście, że pewnego marcowego poranka w trakcie tej czynności przyszedł mi do głowy pomysł, by ludzkie myśli nieokrzesane nie tyle okrzesywać, co zabezpieczać w imię słusznej idei. Choć nie była to wanna a prysznic, chciałem krzyknąć Eureka, lecz powstrzymałem emocje, bo mieć pomysł to jedno, a móc go zrealizować to drugie. Na szczęście są ludzie otwarci, chętni do współpracy, których nie przeraził chociażby fakt, że do realizacji pomysłu konieczne były modyfikacje programistyczne w wyszukiwarce. Takimi ludźmi okazali się pracownicy NetSprint.pl, którzy z godną podziwu prędkością zareagowali na nasze zapytanie. Dwa dni później reklama była gotowa.”

Kampania charakteryzowała się bardzo oryginalnym konceptem. Na czas trwania kampanii „zabezpieczone” zostały wszystkie strony o tematyce erotycznej. Opieka polegała na tym, że po wpisaniu w wyszukiwarce słowa kluczowego takiego jak ‘sex’, ‘anal’, ‘oral’, ‘porno’ oraz ‘fuck’, w wynikach wyszukiwania znalezione słowa zostały opakowane małymi prezerwatywami. W ciągu kampanii na NetSprint.pl „zabezpieczonych” zostało 8 mln stron zawierających słowa „sex”, „anal”, „oral”, „fuck” i „porno” nie wpływając jednak na treść i linki prezentowanych stron.

Jednocześnie obok listy wyników pojawiał się button Krajowego Centrum ds. AIDS linkujący do strony internetowej Krajowego Centrum.

Przykład prezentacji reklamy

Wybór rodzaju kampanii był naszym zdaniem dobrze dobrany do grupy odbiorców, która może charakteryzować się wysokim poziomem ryzykownych zachowań. – Mówi Dorota Olszewska z Krajowego Centrum ds. AIDS. - Ponadto główne założenie kampanii pozostało w zgodzie z najnowszymi badaniami w dziedzinie profilaktyki HIV/AIDS oraz rekomendacjami międzynarodowymi. Cieszy nas fakt, że kampania umożliwiła rozpropagowanie naszej strony internetowej www.aids.gov.pl wśród użytkowników wyszukiwarki NetSprint.pl.

Więcej informacji o Polskim Konkursie Reklamy i pozostałych nagrodzonych: www.ktr.org.pl/index.php?pageid=5&lang=pl&id=305

Źródło: NetSprint.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764