logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złoto KTR dla Raportu Rocznego Grupy Ergo Hestia 2017

  PR 10.06.2019, przeczytano 359 razy
ilustracjastrzałka

Raport Roczny Grupy ERGO Hestia 2017 pt. „Poznanie. Trajectory of bodies” otrzymał złoto w kategorii Design (Brand Identity) w największym i najbardziej prestiżowym konkursie kreatywności w Polsce – KTR. Zwycięska publikacja to efekt współpracy artystki Agnieszki Mastalerz, laureatki Nagrody Specjalnej Prezesa Grupy ERGO Hestia – Piotra M. Śliwickiego, w 16. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii (APH) oraz graficzki Aleksandry Matyas. Młode zwyciężczynie odebrały złoty miecz KTR podczas uroczystej gali finałowej, która odbyła się 7 czerwca br. w Teatrze Polskim w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zloto-ktr-dla-raportu-rocznego-grupy-ergo-hestia-2017,382831,artykul.html

Jury składające się z 10 ekspertów w dziedzinie designu: dyrektorów kreatywnych, artystów grafików, malarzy, ilustratorów, projektantów, profesorów sztuk plastycznych oraz dziennikarzy oceniło 61 projektów nominowanych w kategorii Design. Raport Roczny Grupy ERGO Hestia za rok 2017 otrzymał złoty miecz w podkategorii Brand Identity.

- Tę nagrodę otrzymuje raport firmowy, rodzaj publikacji, która kojarzy się z zachowawczą i nudną kreacją. Ten raport pokazuje jednak, że mogą być również mądre i piękne - powiedział w uzasadnieniu Michał Łojewski, dyrektor kreatywny White Cat Studio, jeden z najczęściej nagradzanych polskich grafików.

Autorką koncepcji artystycznej raportu jest Agnieszka Mastalerz, laureatka Nagrody Specjalnej w 16. edycji konkursu APH. Młoda artystka wybrała sny i myśli pracowników Grupy ERGO Hestia jako pretekst, by opowiedzieć o firmie coś więcej i pozwolić dostrzec, że nie istnieje jednowymiarowy obraz tak zwanego człowieka korporacji. Przebieg jej artystycznego eksperymentu ujawnił całe spektrum wspólnych wartości, którymi żyje firma, pozwolił opowiedzieć o tym, kim jest i kim chciałaby być, wytyczył nowe obszary, wskazując na to co nienamacalne i niewidoczne dla oka. Artystka postawiła na relację korporacji i ciała indywidualnego. Interesowały ją kontrola i prywatność, zarządzanie ryzykiem i granica przewidywalności. Odeszła od cyfryzacji danych i obrazu. Poprosiła osoby zatrudnione w Grupie ERGO Hestia o spisanie dowolnego snu. Jedynymi wymogami były odręczny zapis i zachowanie anonimowości.

- Jak namówić pracowników, żeby zaangażowali się w projekt niezwiązany bezpośrednio z ich pracą? W jaki sposób przekazać prośbę, żeby zapisali odręcznie swoje sny i – co więcej – podzielili się fragmentem swojej podświadomości? Aby zachęcić pracowników do udziału w akcji, przygotowałam wideo, w którym wyjaśniłam cel i przebieg artystycznego eksperymentu. Pracownicy otrzymali także mój list, czystą kartkę i ołówek. Obok czytników do rejestracji kart pracowniczych ustawiłam pudełka na „sny”. Podczas zbierania materiału czas pracy nie był rejestrowany. Ostatecznie otrzymałam 232 odpowiedzi. Wybrane sny zostały opublikowane w raporcie, stając się pretekstem do narracji na temat natury, możliwości i ograniczeń procesu poznania – wyjaśnia przebieg działania performatywnego Agnieszka Mastalerz.

Za oryginalną koncepcję graficzną wydawnictwa odpowiada Aleksandra Matyas. Publikacja to artbook w formie pudełka, w którym znajduje się oprawiony szyciem japońskim raport, zamknięta koperta z wybranym snem oraz czysta karta.

Raport miał swoją premierę 25 czerwca 2018 r., tradycyjnie podczas gali finałowej konkursu Artystyczna Podróż Hestii w Muzeum Sztuki Nowoczesnej (Muzeum nad Wisłą) w Warszawie. Premierze towarzyszyła specjalna ekspozycja artystycznej instalacji przestrzennej pt. „Trajectory of bodies”, która oddała ideę akcji performatywnej przeprowadzonej przez artystkę wspólnie z pracownikami ERGO Hestii. Raport otrzymał również główną nagrodę w kategorii Projekt Jednorazowy Korporacyjny Drukowany w Konkursie Biuletynów Firmowych – Agape 2018.

- Jesteśmy dumni z autorki koncepcji artystycznej naszego raportu, jak i z samego Raportu Rocznego Grupy ERGO Hestia 2017. Otrzymana nagroda to potwierdzenie słuszności realizowanego konsekwentnie od wielu lat przez ERGO Hestię programu mecenatu artystycznego oraz naszej strategii art brandingowej. Nasze zaangażowanie na rzecz młodych artystów procentuje. Cieszymy się, że w konkursie Artystyczna Podróż Hestii wyłaniamy najzdolniejsze, młode talenty i dajemy im szansę rozwoju. Staramy się również zapraszać do współpracy najlepszych polskich artystów grafików – podkreśla Magdalena Kąkolewska, dyrektor ds. art brandingu ERGO Hestii.

Raporty Roczne Grupy ERGO Hestia wyróżniają się od innych tego typu publikacji. Prezentacja wyników finansowych to tylko pretekst, żeby o firmie powiedzieć dużo więcej, w oryginalny sposób. Dokonania spółek ubezpieczeniowych Grupy oraz wyniki finansowe za kolejny rok ich działalności przedstawione są w formie artystycznej kreacji – to je wyróżnia. Od pięciu lat koncepcja raportów jest efektem współpracy z młodymi artystami, laureatami Nagrody Specjalnej Prezesa Grupy ERGO Hestia - Piotra M. Śliwickiego, w organizowanym przez firmę od 18 lat konkursie Artystyczna Podróż Hestii. Młodzi, wrażliwi artyści zapraszani są do przyjrzenia się działalności firmy i jej otoczeniu oraz do poznania jej pracowników. Otwartość, wrażliwość i oczywisty dystans młodych ludzi naznaczają tę konfrontację. Jej efektem jest niepowtarzalna, często zaskakująca praca, przybierająca formę publikacji, której nierzadko towarzyszą obiekt i działanie artystyczne. Zawsze zaskakują odbiorców nieszablonowym pomysłem, proponując refleksję nad starannie wybranym motywem przewodnim.

Źródło: ERGO Hestia SA

www.hestia.pl

Dodatkowe informacje:

Konkurs Klubu Twórców Reklamy KTR organizowany jest od 2004 roku. To największy konkurs kreatywności w Polsce. KTR został stworzony przez twórców reklamy, którzy uczestniczą w ciągle zmieniającej się branży i wszystkie te zmiany uwzględniają, rozwijając konkurs. Celem KTR’u jest wyłanianie najlepszych prac, które są przyznawane w trzech głównych kategoriach: Design, Communication i Craft. Podczas tegorocznej gali finałowej, która odbyła się 7 czerwca w Teatrze Polskim w Warszawie wręczono twórcom 25 złotych, 60 srebrnych oraz 85 brązowych nagród za ich kreatywność i najlepsze pomysły. Wszystkie zgłoszone projekty (1260) oceniało 80-osobowe jury pod przewodnictwem Bjorna Stahla– executive creative director/chief creative officer z INGO Stockholm.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bluerank z dwiema nagrodami w European Search Awards 2019
Podczas gali w Budapeszcie rozdano najważniejsze, doroczne nagrody europejskie w obszarach SEO, PPC, Digital i Content Marketing. Dwie nagrody European Search Awards 2019 zdobyła firma Bluerank, będąc najlepszą w kategoriach  Best use of search – Retail oraz Pan European Campaign. To już dziewiąta i dziesiąta statuetka ESA na koncie agencji.
Glass: the Lions for Change oraz Titanium Lion dla „Ostatniego Twojego Weekendu”
"Ostatni Twój Weekend", zrealizowany przez VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films i Facebook dla Gazeta.pl i partnerów - Mastercard, BNP Paribas Bank Polska i Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, zdobył Grand Prix w kategorii Glass: the Lions for Change oraz Titanium Lion. Dodatkowo, VMLY&R Poland została wybrana Agencją Roku 2019 Cannes Lions w kategoriach...
Uwaga specjaliści od namingu: Konkurs na nazwę planety!
Międzynarodowa Unia Astronomiczna (IAU) wraz z Polskim Towarzystwem Astronomicznym (PTA) ogłaszają ogólnonarodowy konkurs na nazwy dla planety pozasłonecznej i jej gwiazdy. To część globalnej inicjatywy podjętej w ramach obchodów stulecia IAU – każdy kraj otrzymuje prawo nadania nazwy jednej gwieździe oraz krążącej wokół niej planecie. Swoje...
Golden Arrow 2019: Znamy wyniki konkursu!
Ogoszono wyniki Golden Arrow 2019 - konkursu efektywności i innowacyjności narzędzi komunikacji marketingowej organizowanego przez VFP Communications oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.
ING wyróżniony w konkursie Golden Arrow za działania marketingowe
W tegorocznej edycji konkursu Golden Arrow ING Bank Śląski został doceniony za efektywność i innowacyjność działań marketingowych. Bank otrzymał nagrodę główną w kategorii digital marketing – SEM, wyróżnienie w kategorii wideo za cykl filmów – „Prosto o pieniądzach” oraz dodatkowe wyróżnienie w kategorii open za e-learning o prostym języku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764