logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złoty Medal dla atramentów Mutoh UMS

  PR 22.09.2015, przeczytano 1334 razy
ilustracjastrzałka

Atramenty Mutoh UMS zdobyły Złoty Medal podczas wrześniowych targów Festiwal Marketingu, Druku i Opakowań. Przyznanie Złotego Medalu, atramentom Mutoh UMS było kontynuacją wysokich ocen jakie zbierają na rynku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zloty-medal-dla-atramentow-mutoh-ums,26031,artykul.html

Innowacyjne atramenty Mutoh UMS zdobyły już uznanie branżowych specjalistów ale i także operatorów maszyn. Co więcej w ostatnich miesiącach uzyskały europejski certyfikat Eurofins – Indoor Air Comfort.

Certyfikat wydany na atrament Mutoh UMS potwierdza, iż spełnia on warunki opisane w standardzie Indoor Air Comfort. Końcowy produkt będzie w pełni ekologiczny jeżeli zadrukowywane podłoże (np. tapeta) również spełnia te warunki. Certyfikat wydał niezależny instytut certyfikujący Eurofins. Dokument jest ogólnodostępny i jest do pobrania ze strony internetowej instytutu.

Atrament przeszedł z pozytywnym wynikiem testy w komorze zamkniętej pod kątem emisji szkodliwych związków chemicznych i zawartości aldehydów. Pozytywny wynik testów oznacza, iż poziom tych związków nie przekroczył norm określonych w przepisach niemieckich, belgijskich, francuskich. Nie przekroczono dozwolonych limitów substancji karcynogennych, aldehydów, lotnych związków organicznych. Zaaprobowano też sam proces produkcyjny. Mówi Katarzyna Juchkiewicz z firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Certyfikat Eurofins Indoor Air Comfort został wydany przez europejski instytut, na podstawie przepisów obowiązujących w Belgii, Francji i Niemczech. 

Zwracamy naszym klientom uwagę, aby świadomie wybierali atramenty, których używają w codziennej pracy z ploterem wielkoformatowym. W tym celu powinni sprawdzić u wybranego dostawcy atramentów certyfikaty potwierdzające klasyfikację i ekologiczność produktu. 

Sama informacja dotycząca np. spełnienia wymogów stawianych atramentom przeznaczonym do użytku wewnętrznego nie jest równoznaczna z wystawieniem certyfikatu przez wiarygodne, europejskie laboratorium testujące materiały eksploatacyjne według europejskich dyrektyw. 

Atramenty Mutoh UMS miały swą premierę 2 lata temu podczas targów Fespa. Japońsko-europejski producent zaprezentował wtedy 4-generacji tusze do wielkoformatowych ploterów drukujących. Są one efektem wieloletnich doświadczeń i badań rozwojowych firmy Mutoh. Atramenty UMS łączą najlepsze cechy eko-solwentów oraz mild-solwentów i jednocześnie idą kilka kroków na przód. Ich innowacyjna formuła została oparta na bazie żywic (ang. Resins).

Warto zaznaczyć, że atramenty te są kompatybilne wstecz. Przeznaczone są do wszystkich maszyn (nawet starszych) „eko” i „mild” serii ValueJet, Rockhopper, Spitfire, Blizzard a nawet do ploterów innych marek.

Uniwersalne atramenty UMS zawierają bardzo trwałe pigmenty o wielkości poniżej 100 nanometra. W ich składzie oprócz wspomnianych żywic znajdziemy także nową mieszankę łagodnych i nieagresywnych rozpuszczalników. To właśnie żywice dają optymalną przyczepność pigmentu do podłoża i tworzą jednolitą i gładką warstwę farby na podłożu. 

Dodatkowo każda z cząstek pigmentów została poddana enkapsulacji poprzez nałożenie mieszanki żywic. Odpowiadają one za połysk, odporność na zadrapania, ścieranie oraz dodatkowo na substancje chemiczne. Atramenty Mutoh UMS gwarantują długoterminową trwałość pigmentów na wydrukach, do 3 lat na zewnątrz bez laminowania. UMS'y są praktycznie bezzapachowe i nie wymagają stosowania systemów wentylacji podczas procesu druku. Można je używać w warunkach biurowych. 

Atramenty Mutoh UMS oferują także bardzo szeroki gamut barw pokrywający 83% palety PANTONE C. Dla użytkownika efektem tego będą wydruki o nasyconej kolorystyce z zachowaniem połysku. Przestrzeń kolorystyczna pozwoli wydrukować większość „korporacyjnych” kolorów do tej pory określanych kolorami Pantone. 

Dla operatora drukarki wielkoformatowej atramenty UMS oferują druk z wysoką prędkością i wysoką rozdzielczością. Gwarantują także znikomy nakład pracy przy obsłudze konserwacyjnej drukarki. Mutoh UMS pozwolą na druk na wszelkich elastycznych podłożach powlekanych i niepowlekanych takich jak: papiery, banery, folie samoprzylepne, backlity, blockouty, tapety i inne.

Tusze oferowane są w 1 litrowych butlach przeznaczonych do systemów stałego zasilania.

Wyłącznym dystrybutorem atramentów Mutoh w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764