logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złoty Medal dla drukarek LED-UV Mutoh Valuejet 626UF i 426UF

  PR 21.09.2017, przeczytano 596 razy
ilustracjastrzałka

Już po raz piąty profesjonalne jury przyznało prestiżowe wyróżnienie, jakim jest Złoty Medal FestiwalDruku.pl. Wystawcy targów reklamy i poligrafii mogli zgłaszać innowacyjne produkty prezentowane podczas wydarzenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zloty-medal-dla-drukarek-led-uv-mutoh-valuejet-626uf-i-426uf,33807,artykul.html

Mutoh ValueJet 626UF i 426UF to drukarki unikalne. Ich szerokie możliwości pozwalają zastosować je w wielu branżach, np.: poligraficznej czy w szeroko rozumianym przemyśle. Model „626” podczas Festiwalu Druku miał swoją polską premierę targową. Z kolei model „426” trafił już do kilkudziesięciu polskich firm.

- Na liście przedsiębiorstw, które wybrały drukarkę Mutoh ValueJet 426 UF, są firmy znakujące gadżety reklamowe, producenci trofeów sportowych, zakłady produkujące elementy elektryczne i domofony, a ostatnio nawet jeden z największych polskich ogrodów zoologicznych. Z uwagi na możliwość druku kolorem białym, swoje portfolio o druk tym kolorem rozwinęli producenci naklejek. Mówi Paweł Stania, z działu marketingu Atrium.

Nadruki LED-UV klasy „premium”

Technologia druku LED-UV daje ogromne możliwości z uwagi na szeroki zakres możliwych do zadruku materiałów. Dzięki utwardzaniu atramentu na strukturze obiektu, możliwy jest bezpośredni zadruk wielu materiałów, które nie są w stanie powiązać się z „tradycyjnym” atramentem oraz bezpośredni zadruk gotowych produktów.

Zastosowany kolor biały umożliwi poddruk kolorowej grafiki na różnych nie białych powierzchniach. Możliwy jest także zadruk warstwy CMYK kolorem białym np. przy grafice na szkle drukowanej od spodu.

Z kolei lakier oprócz możliwości uszlachetniania wydruków cyfrowych i offsetowych na całej powierzchni lub separacji, umożliwi zastosowanie efektów specjalnych jak warstwa 3D – np. wyczuwalna pod palcem struktura słojów drewna. Inną ciekawą możliwością wykorzystania lakieru w tej drukarce jest pismo Braille'a, z którego korzysta np. ogród zoologiczny, drukujący na własne potrzeby tabliczki informacyjne dla niewidomych.

Mutoh ValueJet: premierowy 626UF i bestsellerowy 426UF

Po raz pierwszy prezentowany na polskich targach Mutoh ValueJet 626UF, to japońskiej produkcji kompaktowy ploter LED-UV przeznaczony do druku na nośnikach i przedmiotach w formacie A2+. Stół roboczy pozwala na bezpośredni zadruk materiałów o rozmiarze do 594 x 483 mm, grubości do 15 cm i ciężarze do 6 kg.

W porównaniu do mniejszego brata, który stał się w Polsce bestsellerem (model VJ-426 UF), producent oprócz powiększonego stołu w formacie A2+ doposażył urządzenie w laserowy wskaźnik umiejscowienia zadrukowywanego przedmiotu, automatyczną regulację wysokości stołu oraz dodatkowy moduł obrotowy (do obiektów walcowatych, np.: szklanka, termos, wazon). Z uwagi na gabaryty drukarka może być posadowiona zarówno na stole jak i na dodatkowej podstawie na kółkach.

Nad urządzeniem czuwa i steruje zaawansowane oprogramowanie pod system Windows. Mutoh ValueJet 626UF oferowany jest w konfiguracji CMYK lub CMYK + biały + lakier, co umożliwia druk wielowarstwowy w różnych kombinacjach.

VJ-626 obsługuje atramenty do bezpośredniego zadruku przedmiotów twardych jak i atramenty do zadruku nośników elastycznych.

Obok premierowej 626-tki, polski dystrybutor zaprezentował także, bestsellerowy model VJ-426, którego liczba instalacji w Polsce przekroczyła już kilkadziesiąt sztuk.

Mutoh ValueJet 426 UF to „biurkowa drukarka” LED-UV, która umożliwia druk na nośnikach i przedmiotach w formacie maksymalnym A3+. Posiada stół z podsysem o obszarze zadruku 483 x 329 mm. Maszyna ta pozwala na zadruk materiałów i obiektów o grubości do 70 mm i ciężarze do 4 kg.

Wydajność, jakość, wszechstronność

Ta „mała” drukarka pozwoli na zadrukowanie w ciągu jednego 8-godzinnego dnia pracy: kilkadziesiąt tysięcy fidget spiennerów, 112 plansz w formacie A3, 2600 obudów telefonów, 7800 piłeczek golfowych lub 5600 długopisów przy zadruku pełno-kolorowym atramentami CMYK z białym podkładem i lakierem uszlachetniającym.

Mutoh ValueVJ-626UF i 426UF oferują bezkompromisową jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC czy szkło. Seria „UF” przeznaczona jest więc do druku na gadżetach reklamowych i upominkach, foto-gadżetach, obiektach 3D, posłuży też do personalizacji produktów, paneli sterowania, nagród, grafik POS, małych elementów wyposażenia wnętrz, elementów budowy maszyn, itd.

Energooszczędność

Drukarki wyposażone są w energooszczędne, długowieczne lampy LED-UV (czas pracy 14.250 roboczogodzin), które mają za zadanie światło-utwardzenie atramentu na powierzchni zadrukowywanego przedmiotu. Efektem zastosowania technologii LED jest zastosowanie niskich temperatur, przez co możliwy jest druk na podłożach wrażliwych na wysoka temperaturę. Plotery cechuje niskie zużycie energii, bo tylko 330 wat.

W porównaniu do klasycznego druku UV, proces druku na ploterze Mutoh serii „UF” charakteryzuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC), brakiem ozonu (ozon free), brakiem zanieczyszczeń powietrza (non-HAP). Atrament nie wydziela oparów i zapachów na powierzchni zadrukowanego materiału, a jego skład nie zawiera rtęci i ołowiu.

Mutoh ValueJet 626 i 426UF wyposażony został w zmodyfikowaną dla druku LED-UV technologię Intelligent Interweaving. Umożliwia ona ultra-dokładny druk w najszybszej możliwej prędkości bez efektu paskowania. Maksymalna rozdzielczość 1440 dyszowej głowicy wynosi 1440 x 1440 dpi, a wielkość kropli atramentu od 3.8 do 28 pl (głowica obsługuje technologię zmiennej wielkości kropli – Variable Dot).

Zużycia atramentu kształtuje się na poziomie 1.6 ml na zadruk całej powierzchni roboczej (model 426) o pokryciu atramentu 67%. Atramenty są dystrybuowane w opakowaniach 220 ml oraz 800 ml (biały kolor 500 ml).

- Podsumowując. Premierowy Mutoh ValueJet 426UF i bestsellerowy 626UF to idealne rozwiązania dla instytucji i przedsiębiorstw potrzebujących urządzenia do precyzyjnego znakowania małych przedmiotów, zadruku materiałów „trudnych” i specjalnych zastosowań.

Łowcy nagród

Drukarki LED-UV Mutoh serii UF oprócz Złotego Medalu Festiwalu Druku, zdobyły także wiele innych wyróżnień, m.in.: „Najlepsza drukarka wielofunkcyjna” przyznawana przez europejskie stowarzyszenie EDP, „Najlepszy produkt roku” na graficznych targach ISA w USA, „Prize of Innovations” w Warszawie, czy też ponownie w USA (we wrześniu 2017) „Najlepszy flatbed” przyznawane przez SGIA.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rusza nowy cykl szkoleń online i warsztatów z drukowania 3D oraz pokrewnych technologii. CadXpert – wiodący dystrybutor drukarek 3D i skanerów 3D – przygotował serię bezpłatnych szkoleń online oraz szkoleń stacjonarnych, które mają przybliżyć technologie przyrostowe, urządzenia i materiały do druku 3D, a także ich zastosowania. Udział we...
Kampania Nałęczowianki z odświeżonym wizerunkiem
Nowoczesność zakorzeniona w tradycji – oto nowy, odświeżony wizerunek wody mineralnej Nałęczowianka. Rebrandingowi towarzyszy ogólnopolska kampania reklamowa.
PSPR wybrało nowe władze
Członkowie Polskiego Stowarzyszenie Public Relations na walnym zebraniu członków 8 lutego 2019 roku w Katowicach wybrali nowy zarząd i radę nadzorczą. Na czele PSPR stanęła Luiza Jurgiel-Żyła, wiceprezesami zostali Emilia Zakrzewska i Bartosz Milczarczyk. W zarządzie znaleźli się także Agnieszka Bednarczyk i Cyprian Maciejewski.
Badanie: Sport potrzebuje sponsorów
Ponad połowa Polaków lepiej ocenia firmy angażujące się w sponsoring sportu i kultury od tych, które się nie angażują. W ciągu ostatnich 10 lat wzrósł odsetek osób, które uważają, że sponsoring jest potrzebny w sporcie, zmalał zaś odsetek tych, którzy są zdania, że kultura potrzebuje sponsorów. Co piąty Polak przyznaje, że...
Ruszyła zimowa kampania reklamowa Frosty
FRoSTA wystartowała z nową kampanią, która potrwa do końca marca. Spoty, będące nową odsłoną kampanii „Mówimy jak jest”, emitowane są w stacjach telewizyjnych i radiowych. Podkreślają zalety produktów FRoSTY – brak dodatków do żywności oraz ich wysoką jakość. W kreacjach zobaczymy Mexican Chicken – kurczak z ryżem po...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764