logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złoty Medal dla drukarki tekstylnej Mutoh Valuejet 1938TX

  PR 20.02.2019, przeczytano 501 razy
ilustracjastrzałka

Mutoh ValueJet 1938 TX z atramentami polimerowymi UltraVision TX to kompletna technologia do druku bezpośredniego na tkaninach naturalnych, sztucznych i tapetach, która podczas targów RemaDays 2019 Złoty Medal "The Prize for Innovations".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zloty-medal-dla-drukarki-tekstylnej-mutoh-valuejet-1938tx,381326,artykul.html

Mutoh ValueJet serii TX dzięki unikalnym atramentom polimerowym UltraVision Textile pozwoli na bezpośredni zadruk tkanin naturalnych i syntetycznych, a dodatkowo pozwoli zadrukować bezpieczne tapety, dekoracje czy też np. papiery plakatowe.

- Jesteśmy dumni, że ta nowatorska, kompletna technologia została doceniona przez konkursowe Jury podczas największych w naszej branży targach w Polsce i tej części Europy. Jednocześnie zdobywając tytuł "The Prize for Innovations" w najcenniejszym, złotym kolorze wyprzedzając wiele rynkowych nowości.

Jeden, wszechstronny atrament 3 w 1

UltraVision Textile to innowacyjne atramenty do druku bezpośredniego na różnych materiałach takich jak bawełna, poliester, len, wiskoza, itd. Dzięki nim cyfrowa produkcja tkanin jest skrócona o procesy prania i suszenia.

Atrament jest zgodny z REACH oraz eko-paszportem OEKO-TEX i cechuje się brakiem wolnych związków organicznych (VOC-free). Wydruki są odporne na światło UV.

Mutoh ValueJet 1938TX – Made in Japan

Mutoh ValueJet 1938 TX to zaawansowany ploter dwugłowicowy. Sprawdzi się w produkcji: odzieży, tapicerek, odzieży kąpielowej, elementów wystroju wnętrz, tkanin i tekstyliów domowych, flag, reklam, itd. Jego produktywność umożliwi zarówno druk wzorów testowych, indywidualnych jak i nisko i średnio-nakładowej cyfrowej produkcji tekstylnej.

„TX” posiada możliwość zadruku materiałów o szerokości do 1.91 metra. Mogą to być tkaniny o otwartej jak i zamkniętej strukturze. Atrament przechodząc przez te pierwsze spływa do specjalnie zaprojektowanej do tego celu rynny odprowadzającej atrament.

Maksymalna prędkość plotera Mutoh ValueJet 1938 TX sięga aż 73 metrów kwadratowych na godzinę. Typowa prędkość produkcyjna (komercyjna) kształtuje się na poziomie około 40 m2/h. Ploter więc może zaspokoić potrzeby produkcyjne wielu firm, wzmocnić wydajność istniejących parków maszynowych a nawet zastąpić kilka mniejszych maszyn.

Często tekstylia cechują się znacznym ciężarem i specyficznym sposobem prowadzenia, dlatego bardzo ważny jest odpowiedni naciąg i równe prowadzenie. Inżynierowie z fabryki Mutoh, bardzo dobrze o tym wiedząc zaprojektowali specjalny, ciężki system do prowadzenia tkanin. System ten umożliwia załadunek beli o wadze do 100 kg i pozwala na zadruk zarówno po stronie wewnętrznej jak i zewnętrznej nawiniętej tkaniny.

Mutoh ValueJet 1938 TX został wyposażony we wszystkie technologie stosowane w najnowszych ploterach serii „X” przeznaczonych do produkcji reklamowej. Oznacza to, że ploter będzie drukował wydajnie i ładnie, jednocześnie będąc łatwym w obsłudze.

Mutoh DropMaster to technologia, która ma na celu automatyczną kompensację grubości materiału. W momencie gdy druk odbywa się na cienkim papierze sublimacyjnym, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubej tkaninie. Efektem tego może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. Technologia Mutoh DropMaster eliminuje ten problem i potrzebę ręcznej kalibracji. W sposób automatyczny dostosowuje sposób wystrzeliwania poszczególnych kropli atramentu. Za jej pomocą trafiają dokładnie w miejsce przeznaczenia, zarówno podczas druku jedno- i dwu-kierunkowego. Funkcja DropMaster działa niezależnie od rodzaju materiału, rozdzielczości lub prędkości druku.

„TX” posiada także technologię druku zmienną kroplą atramentu (ang. Variable Dot). Dzięki oprogramowaniu mamy możliwość niezależnej regulacji wielkości kropel wychodzących z poszczególnych dysz. Wielkość kropli jest także zmieniana w zależności od drukowanej grafiki. Przykładowo inna jest kombinacja rozmiarów kropel dla jednolitych obszarów, inna dla detali i przejść tonalnych.

Ostatnią i nie mniej ważną technologią jest sprawdzony i opatentowany system druku Intelligent Interweaving. Tak zwany druk „falą” czy też „chmurką” pozwala wyeliminować paskowanie poprzez nakładanie rozmytego rastra. Kolejne warstwy atramenty nachodzą na siebie i się przeplatają, przez co nie występuje tzw. efekt paskowania nawet w trybach wysokiej prędkości.

Mutoh ValueJet 1938 TX może pracować m.in. pod kontrolą zaawansowanego oprogramowania RIP – ONYX. Producent od lat blisko współpracuje z wieloma producentami drukarek wielkoformatowych aby zapewnić ich poprawną obsługę. Szczególnie bliska współpraca ma miejsce właśnie z japońską firmą Mutoh. Dzięki temu użytkownik takiego zestawu może wyciągnąć z oprogramowania i urządzenia maksimum możliwości i funkcjonalności.

ilustracjastrzałka

Szerokie możliwości (dosłownie i w przenośni)

Wszechstronny Mutoh ValueJet 1938 TX daje szerokie możliwości produkcyjne w wielu branżach. Z jego nieprzeciętnych możliwości skorzystają firmy z branży reklamowej, dekoratorskiej, odzieżowej, wystawienniczej a także producenci gadżetów.

Rynek cyfrowego druku na tekstyliach od kilku lat stale rośnie. Dzieje się tak dlatego, iż coraz częściej tkaniny wypierają tradycyjne nośniki reklamowe, wystawiennicze i dekoratorskie. Zaletą tekstyliów jest równie wysoka odporność na czynniki zewnętrzne, czy też możliwość wielokrotnego użycia. Przemawia za nimi także czynnik ekologiczny jak i ekonomiczny - materiał jest lżejszy i łatwiejszy w transporcie i montażu.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druga Twarz Instalatora - nowa kampania marki Purmo
Marka Purmo, rozpoczęła nową kampanię wizerunkową - “Druga Twarz Instalatora”. Inicjatywa skupia się na specjalistach, którzy współpracują z fińskim producentem. Cel? Zmiana image’u, jaki posiadają “budowlańcy”, poprzez pokazanie ich drugiego oblicza. W ramach kampanii zrealizowano 7 profesjonalnych filmów i sesji zdjęciowych,...
Michał Sęk i Tomasz Bujok creative directorami w 180heartbeats + Jung v Matt
Do działu kreacji agencji 180heartbeats + Jung v Matt jako creative directorzy dołączyli Michał Sęk i Tomasz Bujok. Będą wspierać w zarządzaniu działem kreacji Mikołaja Sadowskiego, chief creative officera & partnera.  
BNP Paribas jako pierwszy bank w Polsce wykorzystał w kampanii technologię deep fake
Deep fake to technologia, o której coraz głośniej w świecie internetu i nie tylko. W skrócie, jest to technika obróbki obrazu, polegająca na nałożeniu twarzy konkretnej osoby na dowolną postać przy użyciu sztucznej inteligencji. W praktyce oznacza to, że możemy zobaczyć jak pewne osoby mówią rzeczy, których nigdy by nie powiedziały.
Ruszyła kampania reklamowa PKO Banku Polskiego i Ekstraklasy promująca rozgrywki piłkarskie i wspólne kibicowanie na stadionach. Pod hasłem „Gramy Razem” kampania przedstawia wsparcie, jakiego udziela lidze partner tytularny PKO Bank Polski. Spoty emitowane są na antenie ogólnopolskich stacji telewizyjnych oraz w kanałach tematycznych. Równolegle...
Rozpoczęła się Kampania „Sprawdzony - Niekręcony”
Wystartowała Kampania Uczciwych Sprzedawców Aut Używanych „Sprawdzony – Niekręcony”, mająca na celu wprowadzenie na polskim rynku sprzedaży aut używanych nowy standard - PISEMNĄ GWARANCJĘ PRZEBIEGU.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764