logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złudna gra linii na fotografiach Maxa Leitnera

  PR 13.11.2017, przeczytano 1000 razy
ilustracjastrzałka

Firma Nikon opublikowała wyjątkową serię zdjęć wykonanych w Warszawie przez niemieckiego fotografa, Maxa Leitnera, która prezentuje efektowną architekturę współczesną tego miasta w nietypowym ujęciu.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zludna-gra-linii-na-fotografiach-maxa-leitnera,34457,artykul.html

Na tej serii zdjęć, stanowiącej dowód ogromnych możliwości obiektywów szerokokątnych NIKKOR, autor uchwycił niezwykłe linie warszawskiej architektury i popisy profesjonalnego freerunnera miejskiego, Benniego Gramsa, w sposób przeczący zasadom perspektywy i tworzący iluzje optyczne. Na zdjęciach Benni przemierza miasto na tle najpiękniejszych warszawskich budynków, a Max bawi się liniami architektonicznymi, manipulując percepcją odbiorcy.

ilustracjastrzałka

Warszawa słynie ze zróżnicowanej architektury, która oddaje długą i barwną historię tego miasta. Wybrane lokalizacje mają na celu przedstawienie obrazu nowoczesnej metropolii – od fotografii wykonanych we wnętrzach kultowego Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN i Muzeum Katyńskiego po zdjęcia plenerowe budynków, mostów i niedawno odnowionej sieci metra w tym kipiącym życiem mieście.

ilustracjastrzałka

Max Leitner tak skomentował swój projekt: - Jesteśmy otoczeni ciekawymi liniami, a mnie zawsze fascynowały możliwości zdekonstruowania tego środowiska za pomocą fotografii. Korzystam z linii współczesnej architektury, aby prowadzić odbiorcę, a czasami wprowadzać go w błąd, kształtując nowy obraz codziennych elementów w naszym otoczeniu. Wyodrębniając te linie i manipulując nimi w ramach kompozycji, można zmienić postrzeganie przestrzeni przez widza. Przyjechaliśmy do Warszawy, aby przekonać się, na ile możemy przesunąć granice percepcji, a jednocześnie oddać piękno architektury współczesnej tego miasta.

ilustracjastrzałka

Korzystając z krótkiej ogniskowej i dużej głębi ostrości obiektywów szerokokątnych NIKKOR, Max przedstawił ciasne wnętrza i ogromne elementy warszawskiej infrastruktury na fotografiach o idealnej ostrości. Obiektywy te znakomicie sprawdzają się w fotografii architektury, gdyż umożliwiają efektowne uwydatnienie perspektywy i linii prowadzących na zdjęciach budynków.

Podczas sesji Max korzystał z następujących obiektywów NIKKOR:

  • AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR – ten obiektyw ultraszerokokątny z redukcją drgań gwarantuje stabilność obrazu na matrycy i w wizjerze. Jego układ optyczny zapewnia doskonałą rozdzielczość i kontrast w zróżnicowanych warunkach.
  • AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED – jasny obiektyw szerokokątny dla profesjonalnych fotografów, z powłoką nanokrystaliczną redukującą refleksy i flarę. Wykonane nim zdjęcia wyróżniają się znakomitą ostrością na całej powierzchni kadru, niekiedy lepszą niż w przypadku obiektywów stałoogniskowych o podobnych parametrach.
  • AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G ED – ten profesjonalny, bardzo jasny obiektyw szerokokątny gwarantuje wyjątkowo ostre zdjęcia nawet przy słabym oświetleniu. Dzięki dużemu otworowi względnemu obraz w wizjerze jest jasny, a cichy silnik falowy zapewnia szybkie i bezgłośne działanie autofokusa.
  • AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G – profesjonalny szerokokątny obiektyw stałoogniskowy o dużym otworze przysłony f/1,4. Soczewka asferyczna zapewnia wysoką rozdzielczość zdjęć i znakomity kontrast. Dzięki doskonałym właściwościom optycznym ten wytrzymały i niezawodny obiektyw jest idealnym rozwiązaniem dla profesjonalnych fotografów.

  
Max wykonał tę serię zdjęć aparatem D850 – nową sztandarową lustrzanką cyfrową formatu FX firmy Nikon.

Źródło: NIKON

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764