logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Złudna gra linii na fotografiach Maxa Leitnera

  PR 13.11.2017, przeczytano 815 razy
ilustracjastrzałka

Firma Nikon opublikowała wyjątkową serię zdjęć wykonanych w Warszawie przez niemieckiego fotografa, Maxa Leitnera, która prezentuje efektowną architekturę współczesną tego miasta w nietypowym ujęciu.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zludna-gra-linii-na-fotografiach-maxa-leitnera,34457,artykul.html

Na tej serii zdjęć, stanowiącej dowód ogromnych możliwości obiektywów szerokokątnych NIKKOR, autor uchwycił niezwykłe linie warszawskiej architektury i popisy profesjonalnego freerunnera miejskiego, Benniego Gramsa, w sposób przeczący zasadom perspektywy i tworzący iluzje optyczne. Na zdjęciach Benni przemierza miasto na tle najpiękniejszych warszawskich budynków, a Max bawi się liniami architektonicznymi, manipulując percepcją odbiorcy.

ilustracjastrzałka

Warszawa słynie ze zróżnicowanej architektury, która oddaje długą i barwną historię tego miasta. Wybrane lokalizacje mają na celu przedstawienie obrazu nowoczesnej metropolii – od fotografii wykonanych we wnętrzach kultowego Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN i Muzeum Katyńskiego po zdjęcia plenerowe budynków, mostów i niedawno odnowionej sieci metra w tym kipiącym życiem mieście.

ilustracjastrzałka

Max Leitner tak skomentował swój projekt: - Jesteśmy otoczeni ciekawymi liniami, a mnie zawsze fascynowały możliwości zdekonstruowania tego środowiska za pomocą fotografii. Korzystam z linii współczesnej architektury, aby prowadzić odbiorcę, a czasami wprowadzać go w błąd, kształtując nowy obraz codziennych elementów w naszym otoczeniu. Wyodrębniając te linie i manipulując nimi w ramach kompozycji, można zmienić postrzeganie przestrzeni przez widza. Przyjechaliśmy do Warszawy, aby przekonać się, na ile możemy przesunąć granice percepcji, a jednocześnie oddać piękno architektury współczesnej tego miasta.

ilustracjastrzałka

Korzystając z krótkiej ogniskowej i dużej głębi ostrości obiektywów szerokokątnych NIKKOR, Max przedstawił ciasne wnętrza i ogromne elementy warszawskiej infrastruktury na fotografiach o idealnej ostrości. Obiektywy te znakomicie sprawdzają się w fotografii architektury, gdyż umożliwiają efektowne uwydatnienie perspektywy i linii prowadzących na zdjęciach budynków.

Podczas sesji Max korzystał z następujących obiektywów NIKKOR:

  • AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR – ten obiektyw ultraszerokokątny z redukcją drgań gwarantuje stabilność obrazu na matrycy i w wizjerze. Jego układ optyczny zapewnia doskonałą rozdzielczość i kontrast w zróżnicowanych warunkach.
  • AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED – jasny obiektyw szerokokątny dla profesjonalnych fotografów, z powłoką nanokrystaliczną redukującą refleksy i flarę. Wykonane nim zdjęcia wyróżniają się znakomitą ostrością na całej powierzchni kadru, niekiedy lepszą niż w przypadku obiektywów stałoogniskowych o podobnych parametrach.
  • AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G ED – ten profesjonalny, bardzo jasny obiektyw szerokokątny gwarantuje wyjątkowo ostre zdjęcia nawet przy słabym oświetleniu. Dzięki dużemu otworowi względnemu obraz w wizjerze jest jasny, a cichy silnik falowy zapewnia szybkie i bezgłośne działanie autofokusa.
  • AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G – profesjonalny szerokokątny obiektyw stałoogniskowy o dużym otworze przysłony f/1,4. Soczewka asferyczna zapewnia wysoką rozdzielczość zdjęć i znakomity kontrast. Dzięki doskonałym właściwościom optycznym ten wytrzymały i niezawodny obiektyw jest idealnym rozwiązaniem dla profesjonalnych fotografów.

  
Max wykonał tę serię zdjęć aparatem D850 – nową sztandarową lustrzanką cyfrową formatu FX firmy Nikon.

Źródło: NIKON

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druga odsłona kampanii Lego Dziewczynki mogą wszystko
Wystartowała druga odsłona kampanii LEGO Dziewczynki mogą wszystko, przełamująca wyobrażenia na temat zdolności, pasji i możliwości stereotypowo warunkowanych płcią. LEGO inspiruje do tworzenia świata, w którym dzieci mogą bez przeszkód rozwijać swój potencjał. Kampanię wspiera podróżniczka i dziennikarka Martyna Wojciechowska. Koncept kreatywny...
Sec Newgate CEE buduje markę korporacyjną Perrigo Poland
Amerykańskie Perrigo jest największym graczem OTC w Stanach Zjednoczonych, pod względem przychodów znajduje się także w pierwszej dziesiątce firm OTC w Europie. Firma weszła na polski rynek w 2015 r. a jej produkty można kupić poprzez apteki, mass market i sprzedaż internetową. Perrigo starannie budowała swoje portfolio poprzez przejęcie firmy Omega Pharma, a następnie...
Marcin Dorociński zachęca do udziału w loterii „Moc Wygrywania”
Santander Bank Polska ruszył z nową kampanią z udziałem ambasadora marki Marcina Dorocińskiego. Nowy spot promuje loterię dla klientów banku, w której łączna pula nagród to aż 1,5 mln zł.
Rusza kampania (Bez)cenne bezpieczeństwo Polskiego Związku Pracodawców Ochrona
Polski Związek Pracodawców Ochrona rozpoczyna kampanię informacyjno-edukacyjną (Bez)cenne bezpieczeństwo. Ma ona na celu dotarcie do sektora ochrony osób i mienia oraz jego klientów z informacją o zachodzących zmianach rynkowych, a szczególnie dotyczących kwestii rosnących kosztów prowadzonej działalności i cen za oferowane usługi ochrony....
Agencja WebTalk, oferująca działania full service digital, drogą wygranego przetargu pozyskała nowego klienta z segmentu FMCG. WebTalk odpowiada za stałą obsługę komunikacji marki Grycan w mediach społecznościowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764