logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zły świat reklamy?

reverses   01.03.2015, przeczytano 2454 razy
ilustracjastrzałka

Wbrew wieszczeniom jerzyka (tekst pt. Zakaz reklamy), świat reklamowy ujęty jest w solidne ramy. Zważono, zmierzono i obliczono niemal wszystko co można było zmierzyć. Opracowano kodeksy etyczne, przepisy prawa - zrobiono niemal wszystko co możliwe, by reklamodawca mógł działać, ale jednocześnie odbiorca reklamy miał należną ochronę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zly-swiat-reklamy,24077,artykul.html

Z radością oglądamy więc reklamy z bloku Super Bowl, przekazujemy sobie linki do filmików, które ze względu na czas trwania nigdy nie znalazły swojego miejsca w ramówce telewizyjnej, ale robią furorę jako wirale, wzdychamy do niemalże artystycznych kreacji reklam dużych koncernów motoryzacyjnych, tych w formacie wideo i tych drukowanych. Podziwiamy piękne fotosy i ilustracje, plakaty i billboardy. Wiemy jak można i oczekujemy, że u nas też tak będzie.

Jednak, jak w innych dziedzinach życia, to nie kodeksy i prawo stanowią problem, najsłabszym ogniwem jest... człowiek.

Dotyka nas to, co poza przyjęte i ustalone od lat normy, wykracza w sposób bezprawny. Dotyka nas to, że dokonuje się to przy całkowitej bierności organów, które przed taką bezkarnością powinny nas chronić. Dotyka nas to, że łamane są nie tylko normy prawne, ale także te trudniejsze do zdefiniowania - normy estetyczne. Dotyka nas brzydota i nadmiar, dotyka nas wszędobylstwo, dotyka nas natręctwo.

Jednak...
...wyciągamy rękę po ulotkę, zezwalamy na zostawienie gazetki reklamowej na klatce schodowej, pozwalamy na wkładanie reklam do skrzynek na listy, kupujemy wydawnictwa w których większość stron stanowią reklamy.

Co gorsza, milczymy, gdy:
- nasza wspólnota sprzedaje ścianę bloku pod wielką płachtę,
- elewacje bloków zapełniają się brzydkimi tablicami i banerami we wszystkich kolorach tęczy,
- nasz kandydat zasypuje dzielnicę kilogramami makulatury wyborczej,
- pod blokiem parkuje, zawadzająca wszystkim, reklamowa przyczepa.

Oględnie mówiąc, wszędzie tam, gdzie nasz głos się liczy, gdzie mamy realny wpływ na to jak wygląda otoczenie, gdzie możemy kształtować nie tylko zachowania, ale i zwyczaje, wszędzie tam milczymy...

...by potem żalić się w mediach na brzydkie i wszędobylskie reklamy.

reverses

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ani się żalę, ani wieszczę. Ot, żartobliwa refleksja i tyle.
A jeśli tak bardzo poważnie chcesz potraktować krotochwilny tekścik, to wyjaśniam, że dotyczył samego istnienia prostytutki, a nie jej wymiarów, ubranka czy miejsca pracy ;)

avatar użytkownika
,

"...Oględnie mówiąc, wszędzie tam, gdzie nasz głos się liczy, gdzie mamy realny wpływ na to jak wygląda otoczenie, gdzie możemy kształtować nie tylko zachowania, ale i zwyczaje, wszędzie tam milczymy..."

Ogólnie mówiąc/pisząc: pieprzysz jak potłuczony/przesadzasz jak dobry ogrodnik - przykłady niżej:
http://bi.gazeta.pl/im/3/6640/z6640663Q,Zmodyfikowany-przez-nieznanych-sprawcow-billboard-.jpg
http://asset-5.soup.io/asset/0873/8406_533b.jpeg


,

Cóż z tego, że domalowano to i owo, skoro najpierw wycięgnięto rączki po kasę za powieszenie tego badziewia?  

avatar użytkownika
,

Apropos ulotek wtykanych taki dylemat moralny mam.
Stoję autem w korku. Podchodzi pan z plikiem śmiecia i z zamiarem wetknęcia mi go przez okno.
-nie wezmę - on nie zarobi
-wezmę - on zarobi, ale będę musiał śmieci z auta wyrzucić

Co lepsze?

avatar użytkownika
,

Musisz to rozważyć we własnym sumieniu :]  

Najnowsze w tym dziale

Zawirusowane targi - czeskim okiem
Kiedy z początkiem stycznia wylatywałem do Chin jako zagraniczny gość kongresu przemysłu targowego CEFCO w Nanning, nie zwróciłem uwagi na drobną informację o pojawieniu się jakiegoś wirusa. Uczestnicy kongresu referowali sprawę budowy nowych centrów targowych w Chinach i pozytywnych oczekiwań w roku targowym 2020. Życie na ulicach nowoczesnego Nanning, głównego miasta...
Umarł król niech żyje król - komentarz dra Michała Maliszewskiego
Skupieni na agonii Trójki nie dostrzegamy, że na naszych oczach rodzi się  nowa konfiguracja polskiego rynku radiowego. Radio na dobre przenosi się do Internetu. Na razie internetowe „pomysły na życie po życiu”  klasycznego radia,  dosłownie i w przenośni stąpają po śladach swoich wielkich poprzedników. Spółka „Ratujmy...
Quo vadis, świecie eventów?
Nie da się ukryć, że żyjemy w czasach, w których miejsce pracy czy zamieszkania przestało mieć znaczenie. Wydaje się zatem, że digitalizacja części oferty wielu firm - w tym eventowych – to jedyna słuszna odpowiedź na zmieniające się trendy i oczekiwania rynku. Tym bardziej, że dostępne rozwiązania umożliwiają prowadzenie biznesu czy też zarządzanie...
Z jakimi zmianami zmierzy się gospodarka po pandemii?
Każde wydarzenie o dużej skali niesie ze sobą zmiany, nie będzie inaczej również w przypadku pandemii. Tym co aktualnie interesuje nas wszystkich najbardziej, jest oczywiście stan gospodarki poddawanej zamrożeniu, regulacjom i eksperymentom ekonomicznym.
Kilka dni temu Google bez zapowiedzi i po cichu uruchomił w Polsce nowy standard komunikacji mobilnej RCS, który media już nazwały "zabójcą SMS-ów", "końcem SMS-ów" lub czasem łagodniej "następcą SMS-ów".
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764