logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zły świat reklamy?

reverses   01.03.2015, przeczytano 2692 razy
ilustracjastrzałka

Wbrew wieszczeniom jerzyka (tekst pt. Zakaz reklamy), świat reklamowy ujęty jest w solidne ramy. Zważono, zmierzono i obliczono niemal wszystko co można było zmierzyć. Opracowano kodeksy etyczne, przepisy prawa - zrobiono niemal wszystko co możliwe, by reklamodawca mógł działać, ale jednocześnie odbiorca reklamy miał należną ochronę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zly-swiat-reklamy,24077,artykul.html

Z radością oglądamy więc reklamy z bloku Super Bowl, przekazujemy sobie linki do filmików, które ze względu na czas trwania nigdy nie znalazły swojego miejsca w ramówce telewizyjnej, ale robią furorę jako wirale, wzdychamy do niemalże artystycznych kreacji reklam dużych koncernów motoryzacyjnych, tych w formacie wideo i tych drukowanych. Podziwiamy piękne fotosy i ilustracje, plakaty i billboardy. Wiemy jak można i oczekujemy, że u nas też tak będzie.

Jednak, jak w innych dziedzinach życia, to nie kodeksy i prawo stanowią problem, najsłabszym ogniwem jest... człowiek.

Dotyka nas to, co poza przyjęte i ustalone od lat normy, wykracza w sposób bezprawny. Dotyka nas to, że dokonuje się to przy całkowitej bierności organów, które przed taką bezkarnością powinny nas chronić. Dotyka nas to, że łamane są nie tylko normy prawne, ale także te trudniejsze do zdefiniowania - normy estetyczne. Dotyka nas brzydota i nadmiar, dotyka nas wszędobylstwo, dotyka nas natręctwo.

Jednak...
...wyciągamy rękę po ulotkę, zezwalamy na zostawienie gazetki reklamowej na klatce schodowej, pozwalamy na wkładanie reklam do skrzynek na listy, kupujemy wydawnictwa w których większość stron stanowią reklamy.

Co gorsza, milczymy, gdy:
- nasza wspólnota sprzedaje ścianę bloku pod wielką płachtę,
- elewacje bloków zapełniają się brzydkimi tablicami i banerami we wszystkich kolorach tęczy,
- nasz kandydat zasypuje dzielnicę kilogramami makulatury wyborczej,
- pod blokiem parkuje, zawadzająca wszystkim, reklamowa przyczepa.

Oględnie mówiąc, wszędzie tam, gdzie nasz głos się liczy, gdzie mamy realny wpływ na to jak wygląda otoczenie, gdzie możemy kształtować nie tylko zachowania, ale i zwyczaje, wszędzie tam milczymy...

...by potem żalić się w mediach na brzydkie i wszędobylskie reklamy.

reverses

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ani się żalę, ani wieszczę. Ot, żartobliwa refleksja i tyle.
A jeśli tak bardzo poważnie chcesz potraktować krotochwilny tekścik, to wyjaśniam, że dotyczył samego istnienia prostytutki, a nie jej wymiarów, ubranka czy miejsca pracy ;)

avatar użytkownika
,

"...Oględnie mówiąc, wszędzie tam, gdzie nasz głos się liczy, gdzie mamy realny wpływ na to jak wygląda otoczenie, gdzie możemy kształtować nie tylko zachowania, ale i zwyczaje, wszędzie tam milczymy..."

Ogólnie mówiąc/pisząc: pieprzysz jak potłuczony/przesadzasz jak dobry ogrodnik - przykłady niżej:
http://bi.gazeta.pl/im/3/6640/z6640663Q,Zmodyfikowany-przez-nieznanych-sprawcow-billboard-.jpg
http://asset-5.soup.io/asset/0873/8406_533b.jpeg


,

Cóż z tego, że domalowano to i owo, skoro najpierw wycięgnięto rączki po kasę za powieszenie tego badziewia?  

avatar użytkownika
,

Apropos ulotek wtykanych taki dylemat moralny mam.
Stoję autem w korku. Podchodzi pan z plikiem śmiecia i z zamiarem wetknęcia mi go przez okno.
-nie wezmę - on nie zarobi
-wezmę - on zarobi, ale będę musiał śmieci z auta wyrzucić

Co lepsze?

avatar użytkownika
,

Musisz to rozważyć we własnym sumieniu :]  

Najnowsze w tym dziale

Immersyjne doświadczenia czy metawers? Personalizacja, a może wszechobecny CX? Podejście holistyczne czy fokusowe? Poznaj trzy trendy, które wsparte automatyzacją, zadecydują o sukcesie na rynku e-handlu i omnichannel w 2023 roku.
Webinary 2022 – podsumowanie branży, która się profesjonalizuje
W 2022 roku użytkownicy polskiego ClickMeeting na wydarzeniach online w sumie spędzili 1 086 426 dni. Średni czas każdego spotkania to 109 minut. Padł też nowy rekord dotyczący przychodu z jednego wydarzenia online, który wynosi ponad 95 tys. złotych. Specjaliści ClickMeeting podkreślają, że w ubiegłym roku mocno dało się zauważyć, że rynek zdecydowanie ulega...
Czy przed nami powrót do modelu analogowego w handlu?
Po dekadzie wydawania i inwestowania środków w cyfrowy handel detaliczny, w nowym roku marki będą skupiać się na czymś zupełnie przeciwnym – tradycyjnym podejściu do biznesu. Przez taki model należy rozumieć asortyment fizyczny, w tym: produkty, sklep stacjonarny, zapasy magazynowe czy też działania, których celem jest zintegrowanie pracowników z...
Wzrost znaczenia machine learningu i sztucznej inteligencji (AI) oraz ich wpływ na działania specjalistów SEO i content managerów, w tym także wykorzystywanie tych rozwiązań do automatyzacji i optymalizacji strategii marketingowych. Jeszcze większa personalizacja treści i tworzenie dobrego jakościowo contentu oraz przekształcanie go w interaktywne doświadczenia czy w końcu, dalszy...
Wzrost znaczenia machine learningu i sztucznej inteligencji (AI) oraz ich wpływ na działania specjalistów SEO i content managerów, w tym także wykorzystywanie tych rozwiązań do automatyzacji i optymalizacji strategii marketingowych. Jeszcze większa personalizacja treści i tworzenie dobrego jakościowo contentu oraz przekształcanie go w interaktywne doświadczenia czy w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764