logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zły świat reklamy?

reverses   01.03.2015, przeczytano 2338 razy
ilustracjastrzałka

Wbrew wieszczeniom jerzyka (tekst pt. Zakaz reklamy), świat reklamowy ujęty jest w solidne ramy. Zważono, zmierzono i obliczono niemal wszystko co można było zmierzyć. Opracowano kodeksy etyczne, przepisy prawa - zrobiono niemal wszystko co możliwe, by reklamodawca mógł działać, ale jednocześnie odbiorca reklamy miał należną ochronę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zly-swiat-reklamy,24077,artykul.html

Z radością oglądamy więc reklamy z bloku Super Bowl, przekazujemy sobie linki do filmików, które ze względu na czas trwania nigdy nie znalazły swojego miejsca w ramówce telewizyjnej, ale robią furorę jako wirale, wzdychamy do niemalże artystycznych kreacji reklam dużych koncernów motoryzacyjnych, tych w formacie wideo i tych drukowanych. Podziwiamy piękne fotosy i ilustracje, plakaty i billboardy. Wiemy jak można i oczekujemy, że u nas też tak będzie.

Jednak, jak w innych dziedzinach życia, to nie kodeksy i prawo stanowią problem, najsłabszym ogniwem jest... człowiek.

Dotyka nas to, co poza przyjęte i ustalone od lat normy, wykracza w sposób bezprawny. Dotyka nas to, że dokonuje się to przy całkowitej bierności organów, które przed taką bezkarnością powinny nas chronić. Dotyka nas to, że łamane są nie tylko normy prawne, ale także te trudniejsze do zdefiniowania - normy estetyczne. Dotyka nas brzydota i nadmiar, dotyka nas wszędobylstwo, dotyka nas natręctwo.

Jednak...
...wyciągamy rękę po ulotkę, zezwalamy na zostawienie gazetki reklamowej na klatce schodowej, pozwalamy na wkładanie reklam do skrzynek na listy, kupujemy wydawnictwa w których większość stron stanowią reklamy.

Co gorsza, milczymy, gdy:
- nasza wspólnota sprzedaje ścianę bloku pod wielką płachtę,
- elewacje bloków zapełniają się brzydkimi tablicami i banerami we wszystkich kolorach tęczy,
- nasz kandydat zasypuje dzielnicę kilogramami makulatury wyborczej,
- pod blokiem parkuje, zawadzająca wszystkim, reklamowa przyczepa.

Oględnie mówiąc, wszędzie tam, gdzie nasz głos się liczy, gdzie mamy realny wpływ na to jak wygląda otoczenie, gdzie możemy kształtować nie tylko zachowania, ale i zwyczaje, wszędzie tam milczymy...

...by potem żalić się w mediach na brzydkie i wszędobylskie reklamy.

reverses

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ani się żalę, ani wieszczę. Ot, żartobliwa refleksja i tyle.
A jeśli tak bardzo poważnie chcesz potraktować krotochwilny tekścik, to wyjaśniam, że dotyczył samego istnienia prostytutki, a nie jej wymiarów, ubranka czy miejsca pracy ;)

avatar użytkownika
,

"...Oględnie mówiąc, wszędzie tam, gdzie nasz głos się liczy, gdzie mamy realny wpływ na to jak wygląda otoczenie, gdzie możemy kształtować nie tylko zachowania, ale i zwyczaje, wszędzie tam milczymy..."

Ogólnie mówiąc/pisząc: pieprzysz jak potłuczony/przesadzasz jak dobry ogrodnik - przykłady niżej:
http://bi.gazeta.pl/im/3/6640/z6640663Q,Zmodyfikowany-przez-nieznanych-sprawcow-billboard-.jpg
http://asset-5.soup.io/asset/0873/8406_533b.jpeg


,

Cóż z tego, że domalowano to i owo, skoro najpierw wycięgnięto rączki po kasę za powieszenie tego badziewia?  

avatar użytkownika
,

Apropos ulotek wtykanych taki dylemat moralny mam.
Stoję autem w korku. Podchodzi pan z plikiem śmiecia i z zamiarem wetknęcia mi go przez okno.
-nie wezmę - on nie zarobi
-wezmę - on zarobi, ale będę musiał śmieci z auta wyrzucić

Co lepsze?

avatar użytkownika
,

Musisz to rozważyć we własnym sumieniu :]  

Najnowsze w tym dziale

Jak zaprojektować dobry szyld – Natalia Kaczor
Szyld - jeden z najstarszych pomysłów na reklamę, może wydawać się anachroniczny w zestawieniu z nowoczesnymi formami i technikami reklamowymi. Szyldy oddają coraz częściej pole tandetnym banerom i nieudolnym wyklejankom na szybie, a jakość oznakowań zamieniana jest chętnie na niską cenę i duży format reklamy. Tymczasem zwłaszcza dla małych, lokalnych sklepów i zakładów...
Od czasu wynalezienia ruchomych czcionek przez Gutenberga historia druku to historia ciągłych innowacji. Z czasem technologia stawała się bardziej precyzyjna, tańsza i coraz powszechniejsza. Prawdziwą rewolucję przyniosły lata 90, kiedy to drukarki i skanery masowo trafiły na nasze biurka. Od tamtego czasu innowacyjność jednak nie słabnie, a sektor co roku zaskakuje...
Gemini Park: Postrzeganie galerii przez lokalną społeczność kluczem do sukcesu
W 2019 rok Gemini Park Tarnów wszedł z nową kampanią wizerunkową „Tarnowskie oblicza mody”. Projekt ma promować centrum handlowe, jako mocno związane z miastem i regionem. Pomaga w tym 100 zwykłych-niezwykłych mieszkańców miasta! To pierwsza w Polsce tego typu kampania centrum handlowego.  O nietypowym projekcie opowiada Kinga Witek, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park...
Kraśnik ma: logo jak ta lala
W Kraśniku po cichu, bez fanfar i konkursowego zgiełku zrobili sobie logo promocyjne. Bez wątpienia jest to praca zespołowa, co widać, każdy dołożył co miał i proszę bardzo jest, jak ta lala.
Czy to początek końca Facebooka?
„Ludzie coraz bardziej potrzebują prywatnego cyfrowego środowiska, które będzie przypominać pokój dzienny. Uważam, że powinniśmy pracować na rzecz świata, w którym ludzie mogą do siebie mówić z zachowaniem poufności i żyć swobodnie, wiedząc, że mogą kontrolować to, kto ma dostęp do informacji na ich temat, i że to wszystko nie zostaje w sieci na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764