logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Zmiana parametrów w maszynie MIMAKI JV33

Strona 1/3  1 2 3

| 23.08.2019 14:08

Witam, ostatnio grzebie się z silnikiem osi Y (silnikiem karetki) i stanąłem na dość głupim problemie. Zanim zmieniłem silnik miałem ustawioną dość wysoką wartość prądu, po wymianie uruchamia się procedura startowa która ruszą karetką itd. Następnie w pewnej chwili wywala błąd: "OVERCURREN Y MOTOR". Wiem że ten parametr reguluje się z poziomu menu serwisowego, ale nie mogę się tam dostać zanim maszyna nie przeprowadzi pełnej procedury startowej co wprowadza mnie w błędne koło.
Czy istnieje jakiś sposób na regulację tego zanim maszyna ruszy z procedurą?

z góry dziękuję za pomoc

avatar użytkownika
+ +

BDG
wiadomości: 81
w Signs.pl od 25.03.2015
IP: 89.76.122.XXX

| 26.08.2019 13:08

A ten silnik to nie jakas używka? Bo akurat taki komunikat wskazuje na przeciążenie silnika i wzrost prądu ponad limit więc tu bym się raczej martwił a nie dalszym podnoszeniem tego prądu i gotowanie sterowania i samego silnika...

Pozdr.
Marcin

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1390
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 77.114.240.XXX

| 26.08.2019 19:08

Stary silnik ma już trochę kilometrów. Problem w tym że prąd został ustalony dla niego, nowy silnik otrzymuje zbyt wysoką wartość i w rezultacie zostaje przeciążony przez co nie można dokończyć procedury rozruchowej i nie mam jak obniżyć limitu prądu.

avatar użytkownika
+ +

BDG
wiadomości: 81
w Signs.pl od 25.03.2015
IP: 5.173.0.XXX

| 27.08.2019 13:08

A wyjęcie na chwilę baterii na płycie głównej nie przywróci napięć do ustawień domyślnych (fabrycznych)?
Ale zanim sprawdzisz spytaj jakiegoś serwisanta, bo skasujesz wszystkie ustawienia włącznie z kalibracją i t.p. Nie wiem co się dzieje wtedy z ustawieniami np. napięć na głowicach czy resztą zmiennych. Tylko teoretyzuję, nie robiłem tego nigdy.

avatar użytkownika
+ + +

Kraków
wiadomości: 113
w Signs.pl od 29.11.2007
IP: 89.71.140.XXX

| 27.08.2019 16:08

Coś mi tu nie gra - ten błąd nie sygnalizuje zbyt dużego prądu podawanego przez zasilanie tylko pobieranego przez silnik - no chyba że JV33 ma to rozwiazane inaczej niż wszyscy. Ten błąd wskazuje że silnik przekracza poborem dopuszczalny zakres prądu czyli a) jest przytarty na łożyskach / tulejach ślizgowych, b) kończą się szczotki, c) uszkodzone są uzwojenia, d) wystepuje zbyt duży opór na łożyskach napedu paska, e) paski są zbyt mozno naciągniete przez co zbyt obciążają oś silnika, f) prowadnice karetki chodzą na sucho i / lub są zasyfione i opór na nich powoduje przeciazenie silnika.

Ps. Dlatego kluczowym jest pytanie czy silnik jest nowy a jeśli nie to czy jest faktycznie w pełni sprawny. Oraz oczywiscie - czy zwyczajnie nie konczy się sterowanie silnikiem i to tam trzeba szukać przyczyny

Ps2. Jeśli uwazasz ze przestawienie parametrów coś pomoże to załóz stary silnik, przestaw je na odpowiednia wartość i załóż ten nowy. Ale moim zdaniem dłubanie przy zasilaniu i jego wartosciach ustalonych przez producenta nie jest mądre i prędzej czy później spowoduje usterkę albo silnika albo zasilania. Amen.

Pozdr.
Marcin

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1390
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 77.114.240.XXX

| 27.08.2019 18:08

wiczek1, 2019-08-27 16:08
Coś mi tu nie gra - ten błąd nie sygnalizuje zbyt dużego prądu podawanego przez zasilanie tylko pobieranego przez silnik - no chyba że JV33 ma to rozwiazane inaczej niż wszyscy. Ten błąd wskazuje że silnik przekracza poborem dopuszczalny zakres prądu czyli a) jest przytarty na łożyskach / tulejach ślizgowych, b) kończą się szczotki, c) uszkodzone są uzwojenia, d) wystepuje zbyt duży opór na łożyskach napedu paska, e) paski są zbyt mozno naciągniete przez co zbyt obciążają oś silnika, f) prowadnice karetki chodzą na sucho i / lub są zasyfione i opór na nich powoduje przeciazenie silnika.

Ps. Dlatego kluczowym jest pytanie czy silnik jest nowy a jeśli nie to czy jest faktycznie w pełni sprawny. Oraz oczywiscie - czy zwyczajnie nie konczy się sterowanie silnikiem i to tam trzeba szukać przyczyny

Ps2. Jeśli uwazasz ze przestawienie parametrów coś pomoże to załóz stary silnik, przestaw je na odpowiednia wartość i załóż ten nowy. Ale moim zdaniem dłubanie przy zasilaniu i jego wartosciach ustalonych przez producenta nie jest mądre i prędzej czy później spowoduje usterkę albo silnika albo zasilania. Amen.

Pozdr.
Marcin


słusznie prawisz :-)

-----------------
Atramenty SunChemical; Solwent, Sublimacja, UV
Oprogramowanie ErgoSoft RIP v.15
Urządzenia pomiarowe Barbieri Electronic
www.e-ploter.pl

avatar użytkownika
+ + + + +

Warszawa
wiadomości: 506
w Signs.pl od 28.08.2005
IP: 46.227.109.XXX

| 28.08.2019 19:08

e-ploter, 2019-08-27 18:43
słusznie prawisz :-)


He, he - wiem, wiem - Ty akurat dobrze wiesz o co kaman w tym temacie ;)

Pozdr.
Marcin

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1390
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 77.114.240.XXX

| 28.08.2019 21:08

wiczek1, 2019-08-28 19:40
e-ploter, 2019-08-27 18:43
słusznie prawisz :-)


He, he - wiem, wiem - Ty akurat dobrze wiesz o co kaman w tym temacie ;)

Pozdr.
Marcin


tylko mi się klepać nie chciało ;)

-----------------
Atramenty SunChemical; Solwent, Sublimacja, UV
Oprogramowanie ErgoSoft RIP v.15
Urządzenia pomiarowe Barbieri Electronic
www.e-ploter.pl

avatar użytkownika
+ + + + +

Warszawa
wiadomości: 506
w Signs.pl od 28.08.2005
IP: 46.227.109.XXX

| 28.08.2019 22:08

buahahahaha ;))))) - 10/10 ;)

Pozdr.
Marcin

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1390
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 77.114.240.XXX

| 29.08.2019 00:08

Dzięki za pomoc, tematem tego posta było przestawienie limitu prądu dla silnika bez uruchamiania procedury startowej, a nie szukanie przyczyny tego błędu bo wiem w czym rzecz.

W każdym razie już sobie poradziłem i to bez montowania innego silnika i bez uruchamiania maszyny z pełną procedurą startową. Wartość prądu została zmieniona i jest już OK.

;-)

avatar użytkownika
+ +

BDG
wiadomości: 81
w Signs.pl od 25.03.2015
IP: 89.76.122.XXX
Strona 1/3  1 2 3
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764