wiczek1, 2019-08-27 16:08
Coś mi tu nie gra - ten błąd nie sygnalizuje zbyt dużego prądu podawanego przez zasilanie tylko pobieranego przez silnik - no chyba że JV33 ma to rozwiazane inaczej niż wszyscy. Ten błąd wskazuje że silnik przekracza poborem dopuszczalny zakres prądu czyli a) jest przytarty na łożyskach / tulejach ślizgowych, b) kończą się szczotki, c) uszkodzone są uzwojenia, d) wystepuje zbyt duży opór na łożyskach napedu paska, e) paski są zbyt mozno naciągniete przez co zbyt obciążają oś silnika, f) prowadnice karetki chodzą na sucho i / lub są zasyfione i opór na nich powoduje przeciazenie silnika.
Ps. Dlatego kluczowym jest pytanie czy silnik jest nowy a jeśli nie to czy jest faktycznie w pełni sprawny. Oraz oczywiscie - czy zwyczajnie nie konczy się sterowanie silnikiem i to tam trzeba szukać przyczyny
Ps2. Jeśli uwazasz ze przestawienie parametrów coś pomoże to załóz stary silnik, przestaw je na odpowiednia wartość i załóż ten nowy. Ale moim zdaniem dłubanie przy zasilaniu i jego wartosciach ustalonych przez producenta nie jest mądre i prędzej czy później spowoduje usterkę albo silnika albo zasilania. Amen.
Pozdr.
Marcin
Słusznie mówisz o przyczynach, ale nie o to pytałem.