Firmy korzystające z produktów pasmanteryjnych coraz częściej zmieniają swoje podejście zakupowe. Dotychczas bardzo popularne było korzystanie z e-sklepów pasmanteryjnych. Jednak zastanówmy się z czym wiąże się takie realizowanie zamówień na materiały tekstylne. Zaopatrując się w takim sklepie możemy jedynie wybierać spośród najczęściej kupowanych produktów. Jeśli kończy się nam seria naszych wyrobów, które bazują na właśnie takich tekstyliach i chcemy je domówić nie mamy pewności że one dalej będą dostępne. Taka relacja biznesowa ma dwie wady. Przede wszystkim nie możemy mieć dopasowanej pasmanterii pod nasz produkt, tylko to my musimy dopasować się produktem pod pasmanterię. Nie mamy także pewności co do realizacji przyszłych zamówień. W każdej chwili sprzedawca może wycofać z oferty zamawiany przez nasz produkt, ponieważ generuje straty kosztowe na magazynie. Kolejnym mankamentem rozwiązania korzystania z takiego e-sklepu jest świadomość, że zawsze nasz konkurent będzie mógł taki produkt wdrożyć do swojej kolekcji. Nie mamy na niego wyłączności i jedna ze składowych naszego wyrobu może być śmiało wykorzystywana przez naszego wroga na rynku. Z tego tytułu na rynku pojawiły się firmy nadrukowe, które personalizują pasmanterię. Klient takiej firmy może liczyć na wyłączność wzornictwa które nadesłał do druku, a ponadto lesze firmy wykonujące takie usługi zapisują wzór w swojej bazie gwarantując w przyszłości pełną powtarzalność. Raz przystosowany wzór do parametrów druku nie podlega jakimkolwiek zmianom w przyszłości i jest swoistym gwarantem niezmienialnosci nadruku w przyszłości kiedy skończy się seria produktowa klienta i będzie potrzebował domówić swój wzór.
Personalizacja jako główny sposób na pełne zadowolenie korzystającego z wyrobów pasmanteryjnych
Nadruk sublimacyjny na materiałach tekstylnych staje się coraz popularniejszy i firmy produkujące wyroby, które na nim bazują coraz częściej sięgają właśnie po niego jako domyślne rozwiązanie. Zastępuje dotychczasowe miejsca wykorzystania sztampowych i niejakich taśm czy gum, stając się powodem do zyskania przewagi konkurencyjnej względem innych firm. Strategia ulepszania produktu w tym zakresie przynosi rezultaty pozwalając również na względne podnoszenie cen takich produktów dla klientów stricte docelowych, gotowych zapłacić więcej za atrakcyjniejszy artykuł.
Proces wytwórczy personalizowanej pasmanterii
Klient w pierwszej kolejności wysyła swój wzór do firmy nadrukowej. Sprawdzają oni poprawność takiego wzoru - weryfikują zgodność projektu do nadruku. Jeśli przygotowany plik spełnia wymogi przechodzą do stworzenia próbnej wersji projektu. Zleceniodawca może zaakceptować lub odrzucić projekt na próbnym materiale. W przypadku odrzucenia wdraża po swojej stronie niezbędne poprawki i ponownie przechodzi przez ten sam proces lub po akceptacji przechodzi się do realizacji zamówienia. W międzyczasie zapisuje się wersję projektu do druku tak, aby mogła zostać ponownie wykorzystana bez potrzeby ponownego robienia nadruków próbnych. Taki klient ma gwarancję co do powtarzalności takiego druku w przyszłości. Taśma czy guma pasmanteryjna będzie taka sama w różnych partiach zamówieniowych.
Powtarzalność nadruku jako klucz do spójności marki
Dlaczego jest to bardzo ważna zaleta nadruku? Otóż wyobraźmy sobie taką sytuację z perspektywy klienta korzystającego z usługi nadruków. Ma on swoją bazę klientów którym sprzedaje swoje towary. Będę ich nazywał klientami indywidualnymi - docelowym rynkiem zbytu. Taki klient indywidualny zamawia u firmy wyrób bazujący na półprodukcie pasmanteryjnym i ma on swój określony klucz kolorystyczny. W przyszłości chciałby zamówić do swojego produktu A artykuł komplementarny - B. Aby zachować spójność klucza wizualnego wcześniej trzeba było przewidywać i szacować zachowania konsumenckie. Dziś możemy od profesjonalnych firm nadrukowych oczekiwać powtarzalności warunkującej spójność użytkowania produktów określonej marki.
Źródło: Dario-Nadruki