Lotos zmienia wizerunek swoich stacji benzynowych. Nowa identyfikacja wizualna, kolorystyka i aranżacja zmieni się początkowo na stacjach, które zostaną zakwalifikowane do grupy „premium”. Dalsze zmiany dotyczyć będą w pierwszej kolejności stacji własnych i w dużych aglomeracjach.
Nowy wizerunek zaprezentowano na przykładzie „stacji przy Operze”, czyli SP 344 w Gdańsku. Stacja to projekt pilotażowy. Budynek ma zaokrąglony kształt, a całość wykonana jest w kolorystyce aluminium i drewna, co ma nadawać obiektowi nowoczesny charakter. Budynek został docieplony, a w nocy jest oświetlana za pomocą diod LED.
Modernizacja nie ograniczyła się tylko do zmian w wyglądzie zewnętrznym. Po wejściu klientów wita świeży zapach cytrusów. A powiększone okna wpuszczają do sklepu więcej światła. Kasa znajdująca się na środku sklepu kojarzy się z wyspą i może być postrzegana jako najważniejszy punkt.
Poszerzono także funkcjonalność oraz zakres usług dostępnych na stacjach dostosowanych do nowego standardu. Wprowadzono bezpłatny, bezprzewodowy Internet oraz powiększono menu przekąsek. Komfort korzystania ze stacji premium poprawić ma również stanowisko tankowania dla osób niepełnosprawnych i przewijak dla niemowlaków. Na samochody czeka myjnia portalowa. Nazwa kącika gastronomicznego „Cafe Punkt” została wyłoniona w efekcie przeprowadzonych badań konsumenckich.
Nowy wizerunek stacji zaprojektowały firmy IMS Socha z Brodnicy (część zewnętrzna) i Alrec In-Store z Łodzi (część wewnętrzna).
Aktualnie w sieci Lotos funkcjonuje łącznie 366 stacji. Spółka rozwija też sieć ekonomiczną pod nazwą Lotos Optima.
Film promocyjny Grupy Lotos nakręcony na "stacji przy Operze":
Źródło: Grupa Lotos