logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zmiany i wyzwania w handlu 4.0 – technologie w służbie maszynowej

  PR 16.01.2020, przeczytano 613 razy

Rozważania na temat cyfrowej transformacji w sektorze internetowego handlu zdają się mieć nieco groteskowy charakter, z racji tego, że każda platforma sprzedażowa opiera większość swojego funkcjonowania na nowych technologiach. Mimo wszystko, wchodząc w nowy rok, warto przeanalizować dynamikę rozwoju IT i e-handlu w branżach, z którymi najtrudniej utożsamić nam „internetowe zakupy” i pomyśleć, co wpłynie na rozwój tego sektora już w najbliższej przyszłości. Dla handlowców to może być wyjątkowy rok.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zmiany-i-wyzwania-w-handlu-4.0-%E2%80%93-technologie-w-sluzbie-maszynowej,385342,artykul.html

Nurt cyfrowych zmian wymusza na branży transportu, logistyki, rolnictwa czy budownictwa tworzenie coraz bardziej pomysłowych form dotarcia do odbiorców. Ci, zwiększają swoje wymagania i z roku na rok poszukują dalszych opcji, które ułatwią i przyspieszą im proces nabywania lub sprzedawania maszyn. Spełnienie oczekiwań „klienta 3.0” gwarantuje wyższą pozycję na coraz gęstszym e-rynku. Z wachlarzem pomysłów śpieszą więc operatorzy i właściciele platform sprzedażowych, którzy usprawniają ich działanie o nowe, niestandardowe funkcje.

Mimo że rynek zamówień internetowych stereotypowo kojarzymy z gałęzią B2C, w ubiegłym roku więcej uczestników rynku zaczęło na niego patrzeć także przez pryzmat B2B - jego wartość przekroczyła już 250 miliardów. Wszystko dzięki nowym realiom sprzedażowym, które pozytywnie wpływają na perspektywy i szanse rozwoju dzisiejszych przedsiębiorstw. W Polsce taką szansę dostrzegło coraz więcej menadżerów, do których zazwyczaj należy proces decydowania o inwestycji we flotę.

W poszukiwaniu ideału - czym się kierować?

Przede wszystkim perspektywą bezpieczeństwa - zarówno z uwagi na wirtualnych przestępców czyhających na każdym kroku, jak i na pewność swojej inwestycji – tak by wykluczyć ryzyko nieudanych posunięć, które dla niektórych przedsiębiorstw mogą mieć bardzo poważne i kosztowne skutki.

Z odpowiedzią na szybko zmieniające się realia biznesowe, spieszy technologia. Wiadome jest, że np. działanie sztucznej inteligencji, wpływ chmury, czy usprawnienia machine learning’u przejmują już wiele zachodzących w sieci procesów. Istnieją jednak takie, które nie są intensywnie nagłaśniane i po cichu, zachodzą w tle – niekiedy dostarczając jeszcze większych korzyści niż popularne hasła jak AI, Big Data, Edge czy AR.

Właściciele e-platform bacznie śledzą wszystkie rynkowe trendy i czujnym okiem obserwują technologiczne poczynania swoich konkurentów. Chcąc nie chcąc zmuszeni są do dostosowywania się do ewolucyjnej batalii współzawodników. Dla większości z nich algorytmy sztucznej inteligencji, real-time marketingu, czy personalizacja ofert to nic nowego.

W tym roku, na popularności mogą zyskać portale umożliwiające opcje plus czy premium – czyli takie, które pozwalają na jeszcze większe zawężenie interesujących informacji i dokładniejsze dopasowanie do konsumenta. Przykładowo, TRADUS, międzynarodowa platforma oferująca używane pojazdy i maszyny ciężkie już niedługo wprowadzi dodatkowe ułatwienia dla sprzedawców. Umożliwi proste i zautomatyzowane tworzenie, zarządzanie oraz administrowanie zamieszczanymi ogłoszeniami.

- Staramy się, by handel ciężkim, używanym sprzętem był jak najprostszy. Jeszcze bardziej zwiększamy łatwość obsługi naszego systemu, przedstawiając konsumentom TRADUS PRO - mówi Nadja Sörgel, dyrektor generalny firmy TRADUS.

Klient 3.0 stawia trzy wymagania: ma być konkretnie, szybko i łatwo. Wygląda na to, że te hasła staną się mottem na rok 2020 i motorem napędzającym internetowe platformy sprzedażowe. Biorąc pod uwagę, że za pomocą jednego ogłoszenia można dotrzeć do potencjalnych nabywców na całym świecie, a zwłaszcza na takich rynkach jak Polska, Rumunia czy Hiszpania, jest to dobra szansa dla nowoczesnych handlowców.

W odpowiedzi na tę kwestię, Tradus opracował nowe funkcjonalności w obszarach takich jak:

Łatwa integracja i tworzenie reklam

Oprócz ręcznego wprowadzania informacji, dealerzy mogą używać plików CSV do automatycznego wczytywania danych i tworzenia nowych ogłoszeń. Dzięki nowym interfejsom do innych platform, ogłoszenia mogą być teraz integrowane z platformą TRADUS za pomocą kilku kliknięć. TRADUS posiada obecnie cztery interfejsy do innych systemów zarządzania (Hexon, AutoDo, Webmobile24, TwoSales).

Nowe analizy i statystyki sprzedaży

TRADUS PRO dostarcza licznych analiz i statystyk, które umożliwiają przegląd wyników sprzedaży. Dealerzy mogą na pierwszy rzut oka zobaczyć, które pojazdy i reklamy osiągają najlepsze wyniki i generują najwięcej zapytań. Poza tym, sprzedawcy mogą dowiedzieć się, jak rozwijało się zainteresowanie ich produktami na przestrzeni miesięcy, z jakiego kraju pochodzą reflektanci i jakiego kanału najchętniej wykorzystują oni do nawiązania kontaktu.

Intuicyjna obsługa i zautomatyzowane przebiegi płatności

Interfejs użytkownika TRADUS PRO został zaprojektowany intuicyjnie - pozwala to dealerom na łatwe poruszanie się po platformie. Proces płatności został również uproszczony i może być inicjowany automatycznie. Dodatkowo, ten segment internetowej giełdy oferuje indywidualną obsługę, w postaci dedykowanego konsultanta, który zapewnia wsparcie w dowolnych kwestiach.

Źródło: TRADUS

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

8 najnowszych trendów marketingowych, które warto poznać
Rozwijające się technologie zmieniają marketing, w konsekwencji strategie muszą równie szybko dostosowywać się do nowych realiów rynku. Jednym z najnowszych trendów wykorzystywanych przez firmy w analityce marketingowej jest oprogramowanie do uczenia maszynowego, które przewiduje szanse, trendy i problemy, jeszcze zanim się pojawią.  Zapewnia ono...
Branża FinTech, czyli technologie finansowe z każdym rokiem rośnie w siłę. Światowy sektor fintech wart jest już ponad 187 miliardów dolarów, a wartość całego rynku finansowego na świecie w 2022 roku szacuje się na ponad 26,5 bilionów dolarów. Ważnym czynnikiem rozwoju branży jest jej integracja i wspólne inicjatywy na przykład banków i...
Ulotki na papierach fakturowanych i powlekanych: druk na trudnych podłożach
Wyjątkowe podłoża, cienkie i grube arkusze, papier powlekany albo eleganckie papiery fakturowane - tego typu materiały sprawiają trudność niejednej drukarni. Jak sprawnie drukować na trudnych podłożach? Czy nowoczesne maszyny są przygotowane do zadań specjalnych?
Sprzedaż online w dobie koronawirusa: szanse i błędy
Obecność firmy w internecie to nie tylko dodatek do dotychczasowej działalności prowadzonej w tradycyjnym modelu sprzedaży. Sprzedaż online stała się jedyną opcją dla wielu firm, które chcą zabezpieczyć swój byt w niepewnych czasach.
Content Marketing w czasach zarazy
Według danych AdReport w kwietniu zrealizowano 763 kampanie reklamowe oparte na działaniach contentowych. Było to o 10,8 proc. mniej niż w marcu, kiedy miało miejsce 855 tego typu promocji. Oznacza to, że spadek liczby działań contentowych, wynikający z pandemii koronawirusa, był mniejszy niż w segmencie kampanii display.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764