logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zmiany marki Gorąco Polecam Nowakowski w ciągu dwóch lat współpracy z Kerris

  PR 13.03.2017, przeczytano 897 razy
ilustracjastrzałka

Gdy w 1925 roku Antoni Nowakowski otworzył piekarnię w okolicach Nowego Dworu Mazowieckiego, nikt nie przypuszczał, że rodzinny biznes przetrwa II Wojnę Światową i podbije rynek wprowadzając na niego nowy koncept piekarnio-kawiarni. Jak do tego doszło i co udało się zyskać tradycyjnej firmie dzięki rebrandingowi i współpracy z agencją interaktywną KERRIS?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zmiany-marki-goraco-polecam-nowakowski-w-ciagu-dwoch-lat-wspolpracy-z-kerris,31782,artykul.html

Przedwojenny rodzinny biznes podbija rynek

Firma Nowakowskiego od 1925 roku przechodziła z rąk do rąk, jednak tylko w kręgu rodziny. 1989 rok był przełomowy, nastąpił wtedy dynamiczny wzrost skali produkcji oraz rozwój przedsiębiorstwa, czego efektem było otwarcie nowych zakładów produkcyjnych w okolicach Warszawy, Gdańska i na Śląsku. Na początku lat 90-tych firma Nowakowski zatrudniała około 500 pracowników i sprzedawała dziennie ponad 65 ton pieczywa.

W roku 2005 Firma Nowakowski Piekarnie została sprzedana, ale Jacek Nowakowski kontynuuje rodzinne tradycje piekarnicze rozwijając markę Gorąco Polecam Nowakowski, która jako pierwsza w Polsce połączyła funkcje piekarni i kawiarni. Dzięki kompleksowej współpracy z agencją interaktywną, w ciągu ostatnich dwóch lat marka przeszła rebranding, wdrażając nową identyfikację graficzną i komunikacyjną, a także podwoiła liczbę swoich lokali, których funkcjonuje obecnie ponad 50.

Rebranding wieku

Pierwszy w historii firmy intensywny proces rebrandingu marki przeprowadzony został na podstawie strategii rozwoju wypracowanej wspólnie przez dział marketingu Gorąco Polecam Nowakowski i agencję KERRIS. - Oceniamy współpracę z KERRIS bardzo pozytywnie. Spędziliśmy razem ponad dwa lata i chcemy kontynuować nasze wspólne działania. Szczególnie doceniamy zespół kreacji, który tworzą wyjątkowo utalentowani graficy, a także profesjonalizm w komunikacji ze strony opiekuna klienta. Ponadto łączy nas spójna wizja rozwoju marki i komunikacji - komentuje Jolanta Szczygielska, Kierownik Działu Marketingu i Rozwoju Produktu w Gorąco Polecam Nowakowski.

Mikołaj Szymański, managing partner KERRIS Group, wyraża zadowolenie z efektów dotychczasowej współpracy - Otwarcie ze strony Gorąco Polecam Nowakowski na działania z zakresu digital i marketingu zaowocowało wypracowaniem silnego wizerunku nowoczesnej marki przy jednoczesnym uwypukleniu wieloletniej tradycji i rodzinnego charakteru biznesu. Cieszę się, że możemy dzięki naszym rozwiązaniom przyczyniać się do rozwoju Gorąco Polecam Nowakowski. To pokazuje, że agencje interaktywne mają ogromny potencjał również w tradycyjnych, rodzinnych biznesach.

Doradztwo i strategia, czyli więcej niż produkt

Wartością dodaną, które daje współpraca z takimi agencjami interaktywnymi jak KERRIS są nie tylko konkretne produkty i usługi, ale też eksperckie wsparcie w zakresie budowania strategii rozwoju i komunikacji oparte na doskonałej znajomości obecnych trendów i potencjału rozwoju w oparciu o rozwiązania digital. Dzięki otwarciu i zaufaniu klienta do proponowanych działań, osiągane są najlepsze efekty.

- Łączymy tradycję z nowoczesnością. Jesteśmy otwarci na nowe technologie i rozwiązania digital, aby docierać do klientów, odpowiadać na ich potrzeby i jednocześnie wyprzedzać konkurencję - dodaje Jolanta Szczygielska.

Efektem wspólnych działań marki i agencji jest zbudowanie i utrwalenie w świadomości klientów wizerunku Gorąco Polecam Nowakowski, jako tradycyjnej i jednocześnie nowoczesnej marki łączącej funkcje kawiarni i piekarni, cechującej się ofertą świeżych, zdrowych produktów, a także ciepłą i przyjemną atmosferą lokali. Ponadto dzięki obsłudze profilu marki na Facebooku, udało się stworzyć zaangażowaną i aktywną społeczność fanów.

Spójne standardy komunikacyjne

W ramach współpracy powstała spójna estetyka marki znajdująca zastosowanie w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy. Dział kreacji agencji nawiązując do stylistyki kawiarnianej, wprowadził odręczne pismo do komunikacji wizualnej, jednocześnie podkreślił nowoczesną, przyjazną i ciepłą atmosferę lokali Gorąco Polecam Nowakowski. Agencja czuwa nie tylko nad wizerunkiem w internecie, ale dostarcza wszelkie graficzne elementy komunikacji w tym m.in. księgę znaku, menu boardy, plakaty promocyjne, wizytówki, ulotki, a także dba o najwyższą jakość i profesjonalizm wykonanych sesji zdjęciowych produktów.

Nowa strona internetowa

Proces rebrandingu zaowocował również nową stroną internetową www.goracopolecam.pl. Jest ona spójną częścią identyfikacji wizualnej i stanowi wizytówkę marki Gorąco Polecam Nowakowski. Wyróżnia się oryginalnym designem na tle serwisów konkurencyjnych firm z sektora piekarniczo-kawiarnianego.


Jak zmieniła się marka?

W ciągu ostatniego roku sieć Gorąco Polecam Nowakowski podwoiła liczbę swoich lokali. Proces ekspansji trwa nadal, przy jednoczesnym podejmowaniu kolejnych inicjatyw mających na celu budowanie jeszcze lepszych relacji z klientami i tworzenia coraz bardziej konkurencyjnej oferty produktów.

- Jako pierwsi w Polsce stworzyliśmy koncept piekarni i kawiarni. Obecnie nie mamy bezpośredniej konkurencji, jednak możemy porównywać się do takich sieci jak Green Caffe Nero czy Galeria Wypieków Lubaszka. Kierunek rozwoju marki Gorąco Polecam jest spójny w trendami rynku. Segmenty produktów są u nas niezmienne od początku powstania sieci, natomiast ich specyfikacja jest zależna od każdego z lokali, ponieważ słuchamy potrzeb naszych klientów i odpowiadamy na nie. Aspirujemy do uznania nas liderem rynku piekarniczo-kawiarnianego - przekonuje Tomasz Nowakowski, Dyrektor Zarządzający Gorąco Polecam Nowakowski.

Przykład rebrandingu i rozwoju marki Gorąco Polecam Nowakowski pokazuje, że otwarcie na działania marketingowe przynosi wymierne, mierzalne efekty biznesowe, liczone, nie tylko liczbą fanów w Social Mediach, ale zwiększeniem liczby lokali, czy stworzeniem silnego wizerunku nowoczesnego, ale jednocześnie - co wyjątkowe w skali rynku - rodzinnego i tradycyjnego biznesu.

Źródło: KERRIS

www.kerris.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych (wpis może stanowić pomówienie)

Najnowsze w tym dziale

Jak dbać o oczy podczas pracy z monitorem
Bolą cię oczy, głowa, szyja? Nie możesz pracować przed ekranem? To typowe problemy biorące się z nieprawidłowego ustawienia  monitora. Na szczęście wystarczy się zastosować do kilku naprawdę prostych rad, aby skutecznie zapobiegać tym uciążliwościom.
100 lat Bauhausu i 8 faktów, które warto znać
Ascetyczny design, prostota i wydajność – o tym, jak Bauhaus miał zmieniać ludzkie życie.
Praktycznie każdy, kto posiada smartfon przynajmniej raz w życiu zrobił nim zdjęcie. Zwykle wykorzystujemy aparat w telefonie do fotografowania krajobrazu, intersujących nas przedmiotów, znajomych, czy do robienia wszechobecnych w dzisiejszej kulturze selfie. Producenci prześcigają się w tworzeniu smartfonów z coraz lepszymi aparatami, które czasem są nawet...
Przedświąteczne kampanie DOOH
Może się wydawać, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało jeszcze dużo czasu, jednak reklamodawcy już teraz pracują nad świątecznymi działaniami reklamowymi, ponieważ odpowiednio zaplanowana strategia jest kluczem do sukcesu. Nadszedł więc czas na rozpoczęcie planowania kreatywnych i efektywnych kampanii out-of-home.
Konwersja w sektorze health & beauty: jak sprzedawać kosmetyki w sieci
Oczywiste jest, że kupno nowego samochodu, mieszkania czy domu nie może trwać krótko, ale co powiesz na to, że ścieżka zakupowa kosmetyków typu szminka czy krem i to w sklepie internetowym, może być rozciągnięta nawet do 34 dni? Tak, kategoria Zdrowie i Uroda należy do wysoce konkurencyjnych segmentów rynku e-commerce, w którym ścieżki zakupowe są nie tylko bardzo...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764