Jak zwiększyć zwrot z inwestycji za podjęte działania reklamowe? Dynamicznie zmieniający się i coraz bardziej konkurencyjny rynek reklamowy wymusza poszukiwanie nowych rozwiązań. Jednym ze sposobów na zmaksymalizowanie sprzedaży jest włączenie content marketingu do działań performance, w czym wyspecjalizowała się agencja FORM UP.
Content marketing w działaniach mediowych
- Rynek reklamy internetowej zmienił się na przestrzeni kilku ostatnich lat dzięki dwóm czynnikom: danym oraz możliwości ich wykorzystania w działaniach digital, a także dzięki automatyzacji zakupu powierzchni reklamowej – wylicza prezes agencji FORM UP, Michał Szynal. - Zmieniają się również kompetencje niezbędne do efektywnego prowadzenia działań digital. Jako agencja FORM UP w pełni odpowiadamy na te zmiany i nastawiamy się na realizację kampanii w nowym ekosystemie digital skupionym wokół zakupu mediów poprzez panele zakupowe na podstawie danych, a nie poprzez negocjacje z biurami reklamy czy działami handlowymi. W naszej firmie nie ma też ani jednego media plannera, zastąpili ich wyspecjalizowani analitycy mediowi – dodaje Szynal.
Działania content performance zwiększają sprzedaż
W ramach wypracowanego przez FORM UP know how, klientom proponowane są wyłącznie działania bezpośrednio przekładające się na wzrost sprzedaży. Jak tłumaczy Szynal, standardowe kampanie w środowisku digital są coraz mniej efektywne, dlatego FORM UP postanowiło włączyć do nich content marketing. Firma oferuje pełną analitykę mediową, zakup wszystkich potrzebnych mediów oraz stworzenie kreacji na potrzeby działań sprzedażowych.
- Sami nauczyliśmy się tworzyć i dystrybuować content na podstawie danych z kampanii w taki sposób, aby wspierać wyniki sprzedażowe klienta. Nasze działania skutecznie zwiększają ROI.
Efektywny model rozliczeń
FORM UP proponuje nie tylko nowe podejście do działań digital, ale i nowy model rozliczeń za działania content marketingowe. Jako jedna z nielicznych firm działających w branży kreatywnej, rozlicza się za sprzedaż produktów klienta.
- Wiedziałem, że content marketing może przynosić konkretne efekty sprzedażowe, w oparciu o które można rozliczać się z kontrahentami. Jesteśmy nastawieni tylko na wynik sprzedażowy klienta i bierzemy za to pełną odpowiedzialność. Rozliczamy się z efektów zawsze spójnych z planami sprzedażowymi – podkreśla Szynal. Przyjęta strategia procentuje – FORM UP w ciągu ostatniego roku rozrósł się trzykrotnie, zwiększając zatrudnienie i notując wzrost przychodów na poziomie 650%.
Źródło: FORM UP