logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zmiany na rynku Retail – tu design decyduje o sukcesie

  PR 11.10.2016, przeczytano 1125 razy
Monika Gardasiewicz, Art Director Advertis

W dobie rozwoju e-commerce podejście konsumentów do zakupów stacjonarnych uległo zmianie – pojawiły się nowe oczekiwania i nawyki. Osoby, które wybierają wizytę w centrum handlowym nie realizują już wyłącznie potrzeby dokonania zakupu. Dziś, w znacznie większym stopniu jest to potrzeba miłego spędzenia czasu, inspiracji, doznania estetycznego i relaksu


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zmiany-na-rynku-retail-%E2%80%93-tu-design-decyduje-o-sukcesie,30209,artykul.html

Konsumenci, którzy zdecydowali się odejść od komputera oczekują wyjątkowych przestrzeni i indywidualnego podejścia – doświadczenia, które nie atakuje, lecz koi zmysły. Dlatego zarządcy centrów handlowych powinni coraz więcej wagi przywiązywać do wystroju wnętrz, spójnej identyfikacji wizualnej i komfortowych przestrzeni wspólnych. Dzisiaj liczy się wysokiej klasy architektura, wygodne meble i dobrze skomponowane elementy dekoracyjne. Często dla uzyskania zachwycającego efektu wystarczają niewielkie zmiany – przemyślana modernizacja, która podnosi standard budynku.

Bardzo istotnym elementem są oznaczenie zewnętrze - litery na elewacji oraz reklamy prezentujące kolekcje wybranek marek  doskonale widoczne zarówno w ciągu dnia, jak i po zapadnięciu zmroku. O klientów należy dbać nie tylko wewnątrz budynku. Dobrze oznakowane drogi dojazdu to element, który pozwala zbudować przewagę nad konkurencją. Nie lekceważmy przestrzeni parkingu – profesjonalny system oznaczeń i komfort użytkowania tej części obiektu bezpośrednio przekładają się na zadowolenie klientów, a co za tym idzie – decyzję  o powrocie.


Konsumpcjonizm w rytmie slow

O jakości obiektu handlowego świadczą przede wszystkim przestrzenie wspólne, które mają wpływ na komfort odwiedzających. Co ważne, galeria handlowa, która funkcjonuje jako miejsce spotkań w gronie przyjaciół lub rodziny powinna spełniać określone warunki. Samotną zjeżdżalnię powinny zastąpić kąciki zabaw dla dzieci, natomiast ławki służące krótkotrwałemu odpoczynkowi – przestronne i wygodne strefy relaksu, gdzie można na dłużą chwilę zatrzymać się w otoczeniu zieleni. Odpowiednio zaprojektowane meble, dobór oświetlenia, dostęp do prasy oraz detale, które oswajają przestrzeń publiczną, nadając poszczególnym obszarom „domowy” klimat, przyciągają coraz liczniejsze grono konsumentów wybierających zakupy w rytmie slow.

Zdecydowaną metamorfozę przechodzą też strefy food court. Spójny wystrój i szeroka oferta gastronomiczna sprawiają, że ich rola nie musi się ograniczać do miejsca na szybką przekąskę w przerwie zakupów. Wygodne, stylowe meble i większe odległości miedzy stolikami zachęcają do nieśpiesznego zjedzenia posiłku.

Częstym zabiegiem budującym renomę danego miejsca jest kreowanie w galerii handlowej przestrzeni zarezerwowanej dla sztuki – zapraszanie do współpracy artystów, organizowanie wystaw i spotkań z twórcami. To przestrzenie, w których można pozwolić sobie na eksperymenty z formą czy ekspozycję oryginalnych instalacji. W kwestii dbania o doznania estetyczne klientów, duże pole do popisu mają najemcy. Projektanci witryn sklepowych powinni brać pod uwagę charakter obiektu i niejako współtworzyć klimat miejsca.


Modernizacja, informacja, komunikacja

W każdej galerii handlowej szczególną rolę pełnią ciągi komunikacyjne i planowanie ścieżek jakimi poruszają się klienci. W procesie projektowania systemów nawigacyjnych należy pamiętać, że musi być on czytelny, przejrzysty i intuicyjny. W warstwie estetycznej może być uzupełnieniem całości lub posłużyć jako element dekoracyjny przestrzeni. Umieszczone w odpowiednich miejscach i na odpowiedniej wysokości piktogramy informacyjne to wyjście naprzeciw potrzebom użytkowników. Dzięki profesjonalnemu oznakowaniu centra handlowe nie przytłaczają odwiedzających, niezależnie od wielkości obiektu. Również estetyczne i zadbane łazienki to standard, bez którego nie może obejść się żadna modernizacja.

Kolejnym ważnym aspektem i bardzo mocnym trendem w kreowaniu nowoczesnych przestrzeni publicznych jest aranżowanie miejsc będących łącznikiem ze światem wirtualnym. Miejsca, które w kreatywny sposób zachęcają użytkowników do komunikacji w mediach społecznościowych, w krótkim czasie zyskują popularność i stają się miejscem, w którym warto bywać.

Źródło: Advertis

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764