logo
WIEDZA

Zmiany w algorytmie Facebooka – jak sobie z nimi radzić?

Mateusz Zawiślak  PR 27.02.2018, przeczytano 595 razy

W przeciągu kilku ostatnich miesięcy Facebook dokonał wielu transformacji. Jedną z nich jest zmiana algorytmu odpowiedzialnego za wyświetlane w News Feedzie treści. Od tej pory, marki będą musiały zmienić strategię reklamową, aby zwiększyć zasięg organiczny i wywołać zaangażowanie użytkowników. W poniższym artykule, Sebastian Lipka, Performance Analyst Catvertiser, przedstawia sposoby na to, jak nie stracić interakcji z odbiorcami i jak radzić sobie z aktualizacjami na Facebooku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zmiany-w-algorytmie-facebooka-–-jak-sobie-z-nimi-radzic,35593,artykul.html

Facebook surowszy dla marketerów

Kilka tygodni temu Mark Zuckerberg ogłosił, że Facebook wraca do korzeni, czyli do bycia przede wszystkim platformą społecznościową, mającą na celu budowanie i utrzymywanie więzi między ludźmi, a nie między osobą i marką. Zmieniony algorytm sprawi, że użytkownikom udostępniane będą treści, które są dla nich wartościowe i skłaniają do interakcji z innymi ludźmi, szczególnie z bliskimi znajomymi i rodziną.

Obecnie Facebook ocenia wartość publikowanej treści po liczbie reakcji, komentarzy i udostępnień. Po zmianach pierwszeństwo będą miały te, które zachęcają do dyskusji, angażują odbiorcę - takie, które faktycznie go zainteresują, zwiększając poziom interakcji danego użytkownika z treściami, które do niego docierają. Facebook zapowiada również, że zmiany spowodują zwiększenie udziału w feedach odbiorców, postów znajomych i rodziny, ograniczając tym samym ilość treści publicznych, udostępnianych przez firmy i wydawców.

Co to oznacza dla marek? Oczywiście mniejszą widoczność dla potencjalnych grup docelowych. Dlatego też, chcąc utrzymać pozycję w News Feedzie, marki będą musiały publikować treści wiarygodne, rzetelne i angażujące. Content przez nie udostępniany, będzie również dopasowany do odbiorców, którzy faktycznie są nim zainteresowani.

Czy obecność firm na Facebooku ma jeszcze sens?

Na pewno wielu marketerów, po informacjach o planowanych zmianach, zadawało sobie pytanie, czy obecność marek na Facebooku ma jeszcze sens. Jedno jest pewne - jeśli treści przez nie publikowane będą naprawdę wartościowe i angażujące, firmy nie odczują aż tak znaczącego spadku zasięgów organicznych.

Nie będzie już jednak miejsca na clickabajtowe banały lub treści czysto informacyjne. Obecna zmiana jest faktycznie zmianą na lepsze i nie trzeba się jej obawiać. Jest dobra, ponieważ pozwoli zweryfikować  dotychczasowe działania użytkowników. Mogą stracić na niej jedynie te marki, które nie przykładały się do poziomu publikowanych treści.

Poniżej 5 sposobów na to, jak w obecnej sytuacji skutecznie docierać do swoich odbiorców na Facebooku:

Funkcja „obserwuj najpierw”

Marki powinny zachęcać użytkowników do wybierania opcji „obserwuj najpierw”, ponieważ dzięki temu będą miały pewność, że obserwujący stronę zobaczą wszystkie udostępnione przez nich posty. Jest to też świetna opcja z perspektywy odbiorcy - pozwala bowiem nie stracić, w gąszczu wielu informacji, tego, co jest dla niego istotne.

Live Stream

Relacje live wywołują zdecydowanie więcej komentarzy niż zwykłe treści. Angażują do merytorycznej dyskusji na temat poruszanego problemu, dlatego Facebook będzie traktował je jako szczególnie wartościowe.

Wydarzenia

Facebook docenia angażowanie społeczności poprzez organizowanie wydarzeń. Należy więc zwrócić uwagę na to, że dużo większą skutecznością cieszą się niestandardowe wydarzenia, wnoszące jakąś wartość dodaną dla ich uczestników.

Grupy

Pozwalają one jeszcze bardziej angażować społeczności. Na grupach, Facebook wciąż nie ucina zasięgów. Co więcej, uruchomił właśnie program grantowy mający na celu rozwijanie tych działań.

Crowdsourcing

Marki powinny pozwalać użytkownikom wypowiadać się swojej społeczności, np. poprzez konsultowanie niektórych pomysłów. Sprawia to, że odbiorcy czują, że mają wpływ na kształtowanie się ich ulubionej marki, przez co bardziej się z nią wiążą.

Zmiany wprowadzone na Facebooku mają na celu zwiększenie interakcji między bliskimi i powrót do pierwotnych założeń portalu, czyli nawiązywanie i utrzymywanie relacji z ludźmi. Tym samym, w News Feedach użytkowników, priorytetowe będą posty udostępniane i komentowane przez znajomych. Marki natomiast, chcąc utrzymać swoją pozycję, będą musiałby publikować naprawdę angażujące treści.

Źródło: Catvertiser

Dodatkowe informacje:

Autor:
Sebastian Lipka, Performance Analyst Catvertiser

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
herrero, 01.03.2018

Zatrudnić eksperta, może nawet jakiegoś performance analysta. Rzuci nowomową parę fraz i wszystko ruszy z kopyta - lajki będą się sypały jak świeży snieg w Zakopcu, a komenty i szery zasypią funpaga tonami.

avatar użytkownika
redakcja, 01.03.2018

Znalazłeś taką obietnicę w tekście?  

herrero, 01.03.2018

A Ty nie?


Musisz więc przeczytać jeszcze ze dwa razy, najlepiej na głos.  

avatar użytkownika
redakcja, 01.03.2018

Uff - to dobrze, bo już się wystraszyliśmy że coś przemycono tu bez naszej wiedzy.  

herrero, 01.03.2018

Zatrudnij eksperta, może nawet jakiegoś performance analysta, wtedy nikt nic nie przemyci.
Nigdy.
I trzymaj go w piwnicy razem z czyścicielem. Stworzą zgrany duet.  

avatar użytkownika
redakcja, 01.03.2018

A czy to nie byłoby nieco nieprzyzwoite? I czy nie narażałoby Czyściciela na możliwość szantażu ze strony obcych służb i agentów wywiadu?  

herrero, 02.03.2018

Podejrzewasz performance analysta o związki z wywiadem?  

avatar użytkownika
redakcja, 02.03.2018

Widać że nie znasz się na tych sprawach. Rzecz wygląda tak - nie musisz mieć żadnych związków z wywiadem, aby wywiad zainteresował się Tobą...  

herrero, 02.03.2018

To bardzo miło z ich strony, zawsze chciałem być szpiegiem.  

avatar użytkownika
redakcja, 02.03.2018

Nie jest wcale powiedziane, że zaproponowaliby Ci taką fuchę - często propozycje agentów wywiadu ograniczają się do zaproponowania roli TW. A co - chciałbyś pomieszkać trochę z Czyścicielem?  

herrero, 02.03.2018

Jeśli nie szpiegiem, to chciałbym zostać performance analystem.
To jest praca moich marzeń a nawet snów.  

avatar użytkownika
redakcja, 02.03.2018

Czyściciel mówi że Ci to załatwi jak posiedzisz z nim trochę w piwnicy.  

herrero, 03.03.2018

Już sobie wizytówki zamówiłem.
Dawaj te piwnice.  

avatar użytkownika
redakcja, 03.03.2018

Czyściciel się z Tobą skontaktuje. Weź pod uwagę, że jest bardzo nieśmiały.  

Najnowsze w tym dziale:

Ideacto o nowej stronie Eurobanku
Nowa platforma komunikacyjna eurobanku stawia na ukazanie świata bankowości w bardziej przystępnej dla Klientów formie. eurobank.pl nie tylko nawiązuje do niecodziennych potrzeb najbardziej wymagających Klientów, ale także wprowadza bardziej funkcjonalne rozwiązania. Za badania zachowań użytkowników, opracowanie projektu funkcjonalnego oraz nowy projekt graficzny odpowiadała...
Czasami ludzie pracujący z opakowaniami żywności czują się przytłoczeni wszystkimi przepisami i normami, które ustalono, aby zagwarantować bezpieczeństwo. Przepisy dotyczące pakowania produktów technologii medycznej („medtech”) są równie złożone. Produkty te wytwarzane są w sterylnym środowisku, a następnie muszą...
Strona WWW: Czego klienci oczekują od projektanta i wykonawcy?
Firmowa strona www powinna mieć wersję na urządzenia mobilne, pozwalać właścicielowi na edytowanie treści i zawierać formularz kontaktowy – wynika z analizy serwisu Oferteo.pl. Co ciekawe, w odróżnieniu od wyników poprzednich edycji badania, przedsiębiorcy częściej zlecają wykonawcom przebudowę już istniejącej strony niż zaprojektowanie od początku...
Social Customer Care – jego rola i znaczenie
Coraz częściej mówi się o braku lojalności klientów oraz zmianie roli social media. Nie chodzi już tylko o budowanie społeczności, ale o prowadzenie działań zasięgowych. Należy więc zastanowić się, jaką formę powinny przyjąć nasze działania i w jakim kierunku będzie rozwijać się Social Customer Care.
Od ulgi na start po duży ZUS. Poradnik dla przedsiębiorców
Wysokość składek opłacanych na ubezpieczenia społeczne to według przedsiębiorców największa bolączka prowadzenia biznesu w Polsce – wynika z Badania Polskiej Mikroprzedsiębiorczości 2018. W obecnym systemie prawnym istnieją jednak różne możliwości rozliczania się z ZUS-em. Eksperci inFakt podpowiadają, jaki rodzaj oskładkowania można wybrać w...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone