logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zmiany w połączonych działach gospodarczych „Gazety Wyborczej”

  PR 15.05.2020, przeczytano 273 razy
ilustracja
Dominika Maciejasz

W połowie maja 2020 r. Dominika Maciejasz i Katarzyna Jaklewicz dołączyły do zespołu „Gazety Wyborczej” powstałego z połączenia działów Gospodarka, Technologie i Mój Biznes. Dzięki tej redakcji, kierowanej przez Wojciecha Pelowskiego, na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika od kwietnia br. ukazują się artykuły w szczególności poświęcone wpływowi pandemii na gospodarkę. Rozwój zespołu i jego projektów wspierają zewnętrzne granty przekazywane m.in. przez przez Fundację Gazety Wyborczej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zmiany-w-polaczonych-dzialach-gospodarczych-_gazety-wyborczej_,387018,artykul.html

- Treści gospodarcze są już dziś szczególnie poszukiwane przez naszych czytelników. Spodziewamy się, że obok tematyki zdrowotnej związanej z koronawirusem, właśnie finanse i ekonomia będą tematami najważniejszymi w najbliższych tygodniach i miesiącach - dlatego w nie inwestujemy - tłumaczy Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Do zespołu, który pracuje nad nowymi materiałami poświęconymi tematom gospodarczym, dołączyły w ostatnich dniach Dominika Maciejasz i Katarzyna Jaklewicz.

Dominika Maciejasz z „Gazetą Wyborczą” była już związana od 2008 r. - pracowała w krakowskim oddziale i współpracowała z działem gospodarczym. W 2017 roku wyjechała na Wschód - jej korespondencje z Chin, Filipin i Australii ukazywały się na łamach „Wyborczej", Onetu i „Tygodnika Powszechnego”.

Również Katarzyna Jaklewicz wraca do Agory, w której od 2008 r. kierowała stołeczną redakcją online, była wiceszefem newsroomu Wyborcza.pl, dyrektorem ds. rozwoju cyfrowego, a do lipca 2018 r. dyrektorem programowym European VR Congress. Przez ostatnie lata prowadziła własną działalność, tworząc markę „Dziewczyny, które kochają kitesurfing”.

Wzmocnienie redakcji gospodarczych to efekt współpracy „Gazety Wyborczej” z zewnętrznymi donatorami. Dziennik współpracuje z Agora Holding, która wspiera rozwój treści i formatów związanych z gospodarką, oraz z Fundacją Gazety Wyborczej, działającą na rzecz rozwoju jakościowego, ważnego społecznie dziennikarstwa.  

Nowy dział przygotował już specjalny newsletter z informacjami i poradnikiem dla małego i średniego biznesu, prowadzi również akcję, w której największe polskie kancelarie prawne za pośrednictwem dziennika odpowiadają na pytania przedsiębiorców. W zespole „Wyborczej” trwa aktualnie wewnętrzny konkurs dla dziennikarzy wszystkich działów oraz redakcji regionalnych, którego efektem ma być zaangażowanie nowych osób w tworzenie treści gospodarczych i kreowanie nowatorskich formatów redakcyjnych.

- Wszyscy dziś myślimy o swoim zdrowiu i zdrowiu najbliższych. Myślimy też o swoich portfelach. Jako pracownicy - o bezpieczeństwie miejsca pracy. Przedsiębiorcy - o uratowaniu swojego biznesu. W nowej Gospodarce „Wyborczej" chcemy pomóc i pracownikom, i pracodawcom - przekonuje Wojciech Pelowski, który kieruje połączonymi zespołami działów Gospodarka, Technologie i Mój Biznes.

ilustracjastrzałka

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Lewą ręką redukują pensje bo pandemia, a prawą zatrudniają nowe osoby.
Dziwne. Co najmniej dziwne.

avatar użytkownika
,

Co jest dziwnego w reorganizacji struktury redakcji, która ma służyć lepszemu dostosowaniu jej do obecnej sytuacji? Gdzie jest powiedziane, że "reorganizacja" jest synonimem pojęcia "cięcia"?  

avatar użytkownika
,

Dziwne jest ZATRUDNIANIE nowych ludzi, gdy starym OBCINA się pensje.
  

avatar użytkownika
,

Powtarzasz swoje zdanie, ale go nie wyjaśniasz. Co w tym dziwnego? Jeżeli dla zrealizowania jakichś planów rozwojowych potrzebne są nowe osoby, to wiąże się to z dodatkowymi kosztami, które można pokryć na przykład z uzyskanych w ten sposób oszczędności - przecież to jeden z najoczywistszych pomysłów.  

avatar użytkownika
,

W poniedziałek mówisz pracownikom, że trzeba ściąć pensje o 20%, bo jest pandemia i trzeba zacisnąć pasa.
W środę popuszczasz pasa i ogłaszasz, że zatrudniasz nowe osoby.

Coś tu jest za trudne do zrozumienia?
  

avatar użytkownika
,

Nie wiemy skąd czerpiesz wiedzę na temat tego co kto komu powiedział przy okazji tej reorganizacji, natomiast zaciśnięcie pasa po to, by znaleźć na nią środki, jest całkowicie zrozumiałe. Nie ma żadnej logicznej ani etycznej sprzeczności między zaciśnięciem pasa, a sfinansowaniem z wygospodarowanych w ten sposób oszczędności nowego stanowiska, pozwalającego rozwinąć biznes lub dostosować go do zmieniającej się sytuacji.  

avatar użytkownika
,

Ach.... czyli komunikat prasowy o negocjacjach dotyczących OBNIŻENIA pensji nie jest wiarygodnym źródłem tego, co kto powiedział i co chce zrobić?

W istocie, nie ma żadnego związku. Przecież wygenerowane oszczędności powinny służyć zatrudnianiu nowych ludzi. Te osoby, którym obcięto pensje, by oszczędność wygenerować, na pewno to rozumieją.
  

avatar użytkownika
,

Trudno powiedzieć skąd wiesz, ze nie rozumieją, bo nie podajesz źródła tej wiedzy. Fakt, że komunikat o tym nie wspomina nie przesądza ani o tym czy pracowników ktoś o tym informował, ani też o tym czy taką informację zrozumieli.  

avatar użytkownika
,

A wiesz, pewnie masz rację.
Pewnie pracownicy, którym obcięto pensje nie mają już internetu i nie się dowiedzieli, że firma oszczędza na nich, równocześnie wydając kasę na nowych pracowników.

Poza tym, bądźmy realistami, powinni się cieszyć, że zachowali posady, prawda?
  

avatar użytkownika
,

Bądź kim chcesz i sądź co chcesz - nic nam nie wiadomo na temat stosunku pracowników redakcji do zmian strukturalnych i własnych posad. Mimo wszystkiego co powiedziałeś, nie pokazałeś ani pół argumentu świadczącego o tym, że oszczędności zmierzające do wygospodarowania środków na rozwój struktury - zatrudnienie nowych osób, zakup sprzętu czy cokolwiek innego - są jak się wyraziłeś "dziwne". To przecież powszechnie stosowane metody zarządzania.  

avatar użytkownika
,

jprdl.
Ty jesteś ułomny czy odklejony od rzeczywistości?

Media co rusz informują o CIĘCIACH w mediach spowodowanych pandemią. Zabiera się od kilku do kilkudziesięciu % pensji, bo "idą ciężkie czasy i trzeba oszczędzać".
Podobnie Agora, tnie, gdzie się da, negocjuje z ZZ obniżki wynagrodzeń, a po drodze zatrudnia nowe osoby.

To jest schizofrenia. To jest chore.
  

Najnowsze w tym dziale

Akcja charytatywna i niezwykła książka „Nadzieja” – polscy pisarze z pomocą dla seniorów w czasach pandemii
Olga Tokarczuk, Wiesław Myśliwski, Hanna Krall, Joanna Bator, Mariusz Szczygieł, Andrzej Stasiuk, Magdalena Grzebałkowska i inni autorzy wraz z Wydawnictwem Agora w ramach akcji charytatywnej „Nadzieja” tworzą książkę, z której cały dochód zostanie przeznaczony na wsparcie ośrodków pomocy dla seniorów podczas pandemii i po jej zakończeniu....
Ekstraklasa SA prowadzi sprzedaż praw do międzynarodowych transmisji meczów wznawianej po pandemii ligi. Umowy zostały już sfinalizowane z podmiotami z Wielkiej Brytanii i Irlandii, Danii, Szwecji, Norwegii oraz Izreala. Poszerzono też współpracę o transmisje kolejnych meczów na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. W toku są dalsze negocjacje z partnerami z...
Publicis Commerce, wchodząca w skład Publicis Groupe, stworzyła usługę i narzędzie o nazwie CORD, służące do zarządzania i moderacji pytań oraz recenzji konsumentów, które pojawiają się w kanałach e-commerce. CORD (Customers’ Opinions & Reviews Data) umożliwia wchodzenie w dialog z konsumentami, którzy dokonali już zakupu lub go rozważają, co...
Grupa PMPG odnotowała po pierwszym kwartale 2020 r. 10,6 mln zł przychodów ze sprzedaży towarów i produktów. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 0,04 mln zł i była większa o 1 mln zł w stosunku do I kwartału ubiegłego roku. Jednocześnie Grupa zredukowała stratę netto o 1,2 mln zł do -0,1 mln zł.
Inicjatywa wydawnictwa Kukbuk wspierająca lokalny biznes
Od czterech lat wydawnictwo multimedialne KUKBUK jest organizatorem konkursu KUKBUK Poleca dla lokalnych producentów, rzemieślników oraz gospodarstw agroturystycznych. W tym roku ze względu na sytuację epidemiczną konkurs został przełożony na wrzesień. Jednak aby okazać wsparcie znajdującym się w trudnej sytuacji małym firmom, wydawnictwo zainicjowało akcję...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764