W połowie maja 2020 r. Dominika Maciejasz i Katarzyna Jaklewicz dołączyły do zespołu „Gazety Wyborczej” powstałego z połączenia działów Gospodarka, Technologie i Mój Biznes. Dzięki tej redakcji, kierowanej przez Wojciecha Pelowskiego, na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika od kwietnia br. ukazują się artykuły w szczególności poświęcone wpływowi pandemii na gospodarkę. Rozwój zespołu i jego projektów wspierają zewnętrzne granty przekazywane m.in. przez przez Fundację Gazety Wyborczej.
- Treści gospodarcze są już dziś szczególnie poszukiwane przez naszych czytelników. Spodziewamy się, że obok tematyki zdrowotnej związanej z koronawirusem, właśnie finanse i ekonomia będą tematami najważniejszymi w najbliższych tygodniach i miesiącach - dlatego w nie inwestujemy - tłumaczy Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.
Do zespołu, który pracuje nad nowymi materiałami poświęconymi tematom gospodarczym, dołączyły w ostatnich dniach Dominika Maciejasz i Katarzyna Jaklewicz.
Dominika Maciejasz z „Gazetą Wyborczą” była już związana od 2008 r. - pracowała w krakowskim oddziale i współpracowała z działem gospodarczym. W 2017 roku wyjechała na Wschód - jej korespondencje z Chin, Filipin i Australii ukazywały się na łamach „Wyborczej", Onetu i „Tygodnika Powszechnego”.
Również Katarzyna Jaklewicz wraca do Agory, w której od 2008 r. kierowała stołeczną redakcją online, była wiceszefem newsroomu Wyborcza.pl, dyrektorem ds. rozwoju cyfrowego, a do lipca 2018 r. dyrektorem programowym European VR Congress. Przez ostatnie lata prowadziła własną działalność, tworząc markę „Dziewczyny, które kochają kitesurfing”.
Wzmocnienie redakcji gospodarczych to efekt współpracy „Gazety Wyborczej” z zewnętrznymi donatorami. Dziennik współpracuje z Agora Holding, która wspiera rozwój treści i formatów związanych z gospodarką, oraz z Fundacją Gazety Wyborczej, działającą na rzecz rozwoju jakościowego, ważnego społecznie dziennikarstwa.
Nowy dział przygotował już specjalny newsletter z informacjami i poradnikiem dla małego i średniego biznesu, prowadzi również akcję, w której największe polskie kancelarie prawne za pośrednictwem dziennika odpowiadają na pytania przedsiębiorców. W zespole „Wyborczej” trwa aktualnie wewnętrzny konkurs dla dziennikarzy wszystkich działów oraz redakcji regionalnych, którego efektem ma być zaangażowanie nowych osób w tworzenie treści gospodarczych i kreowanie nowatorskich formatów redakcyjnych.
- Wszyscy dziś myślimy o swoim zdrowiu i zdrowiu najbliższych. Myślimy też o swoich portfelach. Jako pracownicy - o bezpieczeństwie miejsca pracy. Przedsiębiorcy - o uratowaniu swojego biznesu. W nowej Gospodarce „Wyborczej" chcemy pomóc i pracownikom, i pracodawcom - przekonuje Wojciech Pelowski, który kieruje połączonymi zespołami działów Gospodarka, Technologie i Mój Biznes.
Źródło: Agora S.A.