logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zmiany w sądach: Rządowa kampania za pieniądze państwowych spółek

   07.09.2017, przeczytano 1430 razy
ilustracjastrzałka
fot. sprawiedliwesady.pl

W najbliższy piątek rozpocząć się ma kampania mająca przekonać Polaków do firmowanych przez partię rządzącą zmian w sądownictwie. Przygotowuje ją Polska Fundacja Narodowa, finansowana przez spółki Skarbu Państwa. "To standardy azjatyckich dyktatur" - komentują politycy opozycji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zmiany-w-sadach%3A-rzadowa-kampania-za-pieniadze-panstwowych-spolek,33657,artykul.html

Głównym przesłaniem kampanii ma być wyjaśnienie powodów wprowadzania zmian. – Tego zabrakło w lipcu. Nie wytłumaczyliśmy we właściwy sposób, dlaczego są one potrzebne i na czym konkretnie polegają – przyznaje w rozmowie z Rzeczpospolitą "rozmówca ze sfer rządowych". Według cytowanych przez gazetę polityków PiS, powodem protestów społecznych przeciw reformie była niewiedza co do jej przyczyn i celów. Zmienić ma to "kampania informacyjna", rozpoczynająca się na kilka tygodni przed przedstawieniem własnych propozycji legislacyjnych w tej sprawie przez prezydenta Andrzeja Dudę.

Kampania prowadzona będzie z wykorzystaniem nośników outdoorowych. Już teraz na billboardach pojawiły się teasery z hasłem „Niech zostanie tak, jak było". To nawiązanie do wypowiedzi Andrzeja Rzeplińskiego, który pod Sądem Najwyższym stwierdził "Trzeba zmienić wszystko, żeby wszystko pozostało po staremu" - wyjaśnia Rzeczpospolita. Następnym krokiem będzie zaprezentowanie haseł odnoszących się do przewlekłości postępowań, niesprawiedliwych wyroków czy kumoterstwa wśród sędziów.

Wg informacji gazety kampania ma zostać uzupełniona o spoty telewizyjne oraz platformę internetową mającą stanowić miejsce dyskusji "dla zwolenników zmian". Autorzy kampanii chcą dotrzeć także do odbiorców za granicą - towarzyszące jej materiały mają zostać przygotowane także w języku angielskim. - Wszystko jest ze sobą spójne i dobrze przemyślane. Chcemy, by nasi zwolennicy w sieci i nie tylko zyskali konkretne argumenty, które mogą wykorzystać w przekonywaniu innych – wyjaśnia w rozmowie w Rzeczpospolitą jedna z wtajemnoczonych osób.

Odpowiadająca za przygotowanie kampanii Polska Fundacja Narodowa powołana przez 17 spółek państwowych (Enea, Energa, PGE, Grupa Azoty, Lotos, Tauron, PKN Orlen, PGNiG, PZU, PKO BP, GPW, KGHM, Totalizator Sportowy, PGZ, PWPW, PKP, Holding Nieruchomości) dysponuje obecnie budżetem 100 mln zł.

Jak podaje Fundacja na swoich własnych stronach, jej misją jest promocja osiągnięć Polski za granicą, nie ma tam jednak mowy o wspieraniu polityki partii rządzącej. Do sprawy odniósł się na Facebooku Adrian Zandberg z Partii Razem pisząc:

"Do Polskiej Fundacji Narodowej przelano z państwowych spółek sto milionów złotych. Łącznie na jej koncie ma się znaleźć pół miliarda. Rzeczpospolita informuje, że Fundacja posłuży teraz... do organizacji kampanii politycznej. (...) Prawo i Sprawiedliwość dostaje dziesiątki milionów złotych rocznie na działalność partii. Ma z czego uczciwie finansować kampanie polityczne. Używanie do tego pieniędzy z państwowych spółek, całkowicie poza kontrolą Państwowej Komisji Wyborczej - to standardy azjatyckich dyktatur."

Zandberg zapowiedział zgłoszenie wniosku w tej sprawie do Najwyższej Izby Kontroli.

Kampania utrzymana jest w kontrastowej, czarno-białej tonacji przypominającej stylistykę towarzyszącą antyrządowym "czarnym protestom".

AKTUALIZACJA 08.09.2017:
Kampania wystartowała, a na stronie sprawiedliwesady.pl pojawił się spot, w którym "zwykli ludzie" dzielą się swymi zastrzeżeniami dotyczącymi wymiaru sprawiedliwości. Z reklamy dowiadujemy się, że "ponad 80 procent Polaków popiera reformę sądownictwa".

W trakcie gdy aktor wygłasza tę kwestię, na dole ekranu wyświetlany jest tekst z informacją, że ten wynik to odpowiedź na pytanie zadane przez CBOS w sondażu przeprowadzonym pod koniec sierpnia. Pytanie nie dotyczy jednak poparcia dla prowadzonych przez obóz rządzący działań. W sondażu badani wypowiadali się wyłącznie na temat potrzeby przeprowadzenia reformy. Tymczasem aktor podsumowuje kwestię poparcia dla rządowych reform stwierdzając, że w tej sprawie "odwrócono kota ogonem", nie precyzuje jednak kto dokonał takiej manipulacji. W spocie nie pada również informacja, że w tym samym badaniu CBOS blisko 70% badanych poparło zawetowanie rządowych propozycji reformy przez prezydenta Dudę...

Źródło: Rzeczpospolita, sprawiedliwesady.pl, CBOS

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Zaprzyjaźniona fundacja,
środki z państwowych firm
i konsultanci, doradzający za skromne 10-15%?

Jak w Misiu.

avatar użytkownika
,

Gorzej. Budżet oceniany na blisko 20 mln zł otrzymała firma Solvere założona przez niedawnych współpracowników premier Beaty Szydło. Dzięki przepuszczeniu publicznych pieniędzy przez Polską Fundację Narodową można było powierzyć firmie Solvere zlecenie bez przetargu, transferując tak gigantyczne środki do prywatnej, dopiero co powstałej firmy, powiązanej personalnie z ludźmi pracującymi dla premier polskiego rządu.

Dodatkowe wątpliwości budzi fakt zaangażowania publicznych środków w promowanie projektu mającego partyjny charakter (propozycje zmian ustawowych zostały złożone jako projekt poselski dla uniknięcia procedury konsultacji) - co może stać w sprzeczności z przepisami regulującymi finansowanie partii politycznych.
  

,

Ale kto mógłby, np. z urzędu, wszcząć postępowanie?
Ale kto miałby o tym rozstrzygnąć?

Na tym właśnie polega fenomen dobrej zmiany. Że nie ma już nikogo, kto mógłby to zatrzymać.
Tylko koniec kadencji i mądrość suwerena...
  

avatar użytkownika
,

Prokuratura, CBA, Państwowa Komisja Wyborcza, NIK.  

,

Prokuratura jest podległa ministrowi sprawiedliwości. A ten, jako prokurator generalny moze nakazać zamknięcie/umorzenie dowolnego postępowania.
CBA jest podległe premierowi oraz oczywiście nadpremieroprezydentowi. A ten, wiadomo.
PKW i NIK mogą podnieść zarzuty, nic więcej.

De facto rozmontowana została demokratyczna struktura państwa.
  

avatar użytkownika
,

Jak to mówią - w przyrodzie nic nie ginie. Są jeszcze koszty polityczne, których jak się zdaje w tym wypadku niedoszacowano.  

,

Dzisiaj I Prezes SN brała udział w zaprzysiężeniu dubrela dublera TK.

Wychodzi na to, że jednak ginie.
  

,

Przewodniczący Państwowej Komisji Wyborczej, w poniedziałek po południu poinformował, że PKW nie ma obecnie narzędzi prawnych do zbadania akcji „Sprawiedliwe sądy”, ponieważ nie trwa żadna kampania wyborcza (najbliższa, przed wyborami samorządowymi, zacznie się wiosną przyszłego roku).
[Wirtualne Media]

I tyle w temacie.
  

avatar użytkownika
,

To rodzi kolejne koszta, które systematycznie się zbierają - choć niekoniecznie od razu na widoku. Praw fizyki pan nie zmienisz (nawet jeśli uda się unieważnić wszystkie inne prawa...)  

,

To są koszta nie do udźwignięcia, jak się okaże, że trzeba 1/3 dorosłych Polaków postawić przed sądem lub trybunałem.  

Najnowsze w tym dziale

Awans Barbary Jastrzębskiej w Walk PR
Barbara Jastrzębska awansowała na stanowisko Senior Account Manager w dziale komunikacji korporacyjnej agencji Walk PR.
Trwa rejestracja zwiedzających na Remaextra 2021
Trwa rejestracja zwiedzających na Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku RemaExtra 2021. Dzięki zarejestrowaniu się przed targami oszczędzicie Państwo przede wszystkim swój czas i pieniądze.
Gameset organizuje międzynarodową konferencję Gaming Marketing Day
Już 1 lipca odbędzie się Gaming Marketing Day, czyli międzynarodowa konferencja online organizowana przez Gameset (grupa LTTM). Wśród prelegentów znajdują się przedstawiciele firm Nielsen Sports, David Agency, Philips, Ogilvy Poland oraz samego Gamesetu. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji.
Nowym klientem agencji została Symfonia, jeden z największych w Polsce producentów oprogramowania ERP. SEC Newgate CEE całościowo odpowiada za działania marketingowe oraz Public Relations w ramach kampanii wsparcia cyfryzacji polskiego sektora MŚP „Optymizacja”.
Co mają ze sobą wspólnego: człowiek wybierający niestandardowe rozwiązania, czarodziej widzący więcej niż inni, ambitna kobieta ratująca świat i dociekliwy detektyw? To cechy zbieżne z umiejętnościami specjalistów Santander Bank Polska. Nowa kampania pokazuje, jakie możliwości rozwoju oferuje firma i jakich pracowników poszukuje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764