logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Zmiękczenie krawędzi - Photoshop

   13.12.2001, przeczytano 41313 razy

Aby wmontowane do naszej pracy zdjęcia lub obiekty nie wyglądały jak „wycięte nożyczkami” na tle tła możemy zastosować zmiękczenie krawędzi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zmiekczenie-krawedzi---photoshop,679,artykul.html

1. Zaznaczamy obiekt którego krawędzie chcemy zmiękczyć.

W tym celu zaznaczamy warstwę na której się znajduje (zakładam że obiekt jest wyszparowany). W menu „select” wybieramy „load selection”. Możemy też użyć skrótu klawiszowego: trzymając wciśnięty prawy klawisz „ctrl” (PC) lub „jabłko” (mac) klikamy lewym klawiszem myszy na warstwie na której znajduje się obiekt lub obiekty, które chcemy zaznaczyć.

2. Zmniejszamy zaznaczenie.

W menu „selection” wybieramy pozycję „modify” a w niej pozycję „contract”. Tutaj możemy wybrać o ile zmniejszymy nasze zaznaczenie. Ja najczęściej używam wartości 3.

3. Odwracamy zaznaczenie.

W menu „select” wybieramy pozycję „inverse” (skrót klawiszowy „shift+ctrl+I”)

4. Zmiękczamy krawędzie.

W menu „filter” wybieramy „blur” a tam „gaussian blur”. Pojawi się menu w którym możemy ustawić pozostałe parametry. Ja przeważnie używam wartości 0,8 do 1, ale z parametrami można dowolnie eksperymentować.

5. Odznaczenie obiektu.

W menu „select” wybieramy „deselect” (skrót klawiszowy „ctrl+D).

Ta prosta sztuczka daje dość dobre efekty. Ja używam jej na tyle często, że zrobiłem Actiona który automatyzuje wszystkie czynności.

Jeżeli potrzebujecie porad podczas pracy z Photoshopem proszę o maile.

rafał@artcreation.pl

Rafał Kołodziejczyk


avatar użytkownika
+

Tekst opublikował użytkownik: artcreation

(Rafał Kołodziejczyk)

artcreation o sobie:

Jesteśmy kreatywnym domem produkcyjnym.
Tworzymy projekty graficzne, strony www, reklamy radiowe, filmy promocyjne, spoty telewizyjne i teledyski. Zapraszamy na naszą stronę.

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Besymbio - jak wprowadzić markę kosmetyków w czasie pandemii?
Polska marka innowacyjnych naturalnych produktów, których skład opiera się na certyfikowanych wyciągach roślinnych zamkniętych w szklanych opakowaniach – tym właśnie jest BeSymbio. Launch tego brandu jest potwierdzeniem na to, że nie warto odkładać realizacji biznesowych marzeń na później, pomimo trudnego czasu pandemii. Jakie działania miały miejsce w pierwszych tygodniach...
Od chwili, gdy więcej czasu spędzamy w domach, a mniej w galeriach, handel internetowy jest na fali. Jednocześnie wraz z recesją stajemy się mniej skłonni do beztroskich zakupów. E-sklepy już się na nią przygotowują i zmieniają swoją strategię działania. Eksperci Shoper opisują pięć zjawisk, które będą się umacniać w świecie postpandemicznym.
Wiarygodność to podstawa, czyli o plasowaniu eksperta w mediach
Ekspert dla mediów to nie tylko specjalista w konkretnej dziedzinie. To także osoba, która w zrozumiały dla odbiorców sposób, potrafi przekazać swoją wiedzę. Jak wygląda proces budowania wizerunku eksperta w mediach i na co zwrócić uwagę we współpracy na linii PR-owiec-dziennikarz w tym aspekcie?
Rozszerzona rzeczywistość w reklamie to już nie science fiction
Firmom z każdej branży coraz trudniej wyróżnić się na rynku, zaangażować odbiorców i ich utrzymać. Klienci oczekują silnych bodźców i prawdziwych emocji, które umocnią autentyczność marki i jej historię. Według badań, ich uwagę można jednak przyciągnąć jedynie na 8 sekund. O ten czas rywalizują dziesiątki komunikatów jednocześnie....
Co wyróżnia najlepsze programy lojalnościowe?
Najlepsze programy lojalnościowe to takie, które angażują klientów i budują emocjonalny związek pomiędzy marką i jej odbiorcami. A jednak, wiele z nich opiera się na podobnych mechanizmach. Dlatego postanowiliśmy wyodrębnić najlepsze pomysły na programy lojalnościowe i zebrać je w jednym tekście.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764