logo
WIADOMOŚCI

Zmieniaj dietę, nie klimat - kampania Proveg

  PR 05.12.2018, przeczytano 126 razy
ilustracjastrzałka

W dniach 2-14 grudnia w Katowicach odbywa się konferencja ONZ w sprawie zmian klimatu - COP24. ProVeg bierze udział w wielu wydarzeniach podczas konferencji i wzywa do zajęcia się przemysłową hodowlą zwierząt jako zagrożeniem dla klimatu. Masowa hodowla zwierząt odpowiada globalnie za ok. 14,5% emisji gazów cieplarnianych wynikających z ludzkiej aktywności. Jest jeszcze wiele do zrobienia w kwestii poprawy świadomości tego palącego problemu – z ponad 200 oficjalnych „imprez towarzyszących” na COP24, bardzo niewiele zajmuje się tematem żywienia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zmieniaj-diete%2C-nie-klimat---kampania-proveg,380426,artykul.html

100 000 podpisów za lepszą ochroną klimatu poprzez nasze wybory żywieniowe

Na COP24 ProVeg opowiada się za tym, aby w większym stopniu skupić się na przemysłowej hodowli zwierząt jako przyczynie zmian klimatycznych. Podczas konferencji klimatycznej ProVeg przedstawi petycję do ONZ wzywającą do zmiany światowego systemu żywnościowego. Zebrano już 100 000 podpisów w tej sprawie.

- Jednym z najskuteczniejszych sposobów walki ze zmianami klimatycznymi jest zmniejszenie spożycia produktów odzwierzęcych. Poprzez petycję do ONZ chcemy podkreślić, że ochrona klimatu działa tylko wtedy, gdy w dyskusji na jego temat uwzględnia się temat przemysłowej hodowli zwierząt – mówi Sebastian Joy, założyciel i prezes ProVeg International. Link do petycji można znaleźć tutaj: https://proveg.com/pl/cop24-petition

Climate Hub – niezależna przestrzeń do rozmów o klimacie

W Climate Hub – przestrzeni, która będzie działać w trakcie konferencji COP24,w sobotę 8 grudnia ProVeg, wraz z innymi organizacjami pozarządowymi, zorganizuje dzień na temat żywienia i jego wpływu na klimat. W godzinach porannych (między 9:00 a 12:15) odbędą się 2 panele dyskusyjne moderowane przez przedstawicieli ProVeg, które przybliżą słuchaczom innowacyjne rozwiązania z całego świata w obszarze żywności oraz perspektywy zwiększenia udziału produktów roślinnych w naszej diecie. Wśród gości specjalnych pojawią się m.in. Pan Zitouni Ould Dada, Deputy Director Climate Division z Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) oraz Pani Cristina Tirado, jedna
z głównych autorów najnowszego raportu IPCC na temat zmian klimatu.

Oficjalne wydarzenia COP24 z udziałem przedstawicieli ProVeg:

  • 4 grudnia, 13:15 - 14:45, “Climate is changing. Shouldn't the food systems change too?”, Pacific and Koronivia Pavilion, Nico Nettelmann, Campaign  Manager, w panelu dyskusyjnym
  • 7 grudnia, 14:30 - 16:00, “Urban urgency: Food policy at play. Sharing insight into what works”, Nordic Pavillion, prezentacja Davida Pedersena, Campaign Manager’a
  • 10 grudnia, 13:15 - 14:45, “Fighting Climate Change Requires Zero Tolerance on Food Loss and Waste”, Pokój Pieniny, Raphael Podselver, Political Outreach,w panelu dyskusyjnym

Nagroda ONZ dla działań ProVeg

We wtorek, 11 grudnia odbędzie się wręczenie nagrody ONZ w dziedzinie ochrony klimatu „Momentum for Change” dla ProVeg. Nagrody otrzymują między innymi projekty „Action Plant-Power” i KEEKS (Climate-Efficient School Kitchens). Projekt skierowany do szkół „Action Plant-Power”, zainicjowany przez ProVeg i firmę ubezpieczeniową BKK ProVita, koncentruje się na promowaniu korzyści diety roślinnej wśród dzieci. W ramach projektu KEEKS ProVeg oferuje z kolei pracownikom kuchni szkolenia w zakresie przyjaznego dla klimatu zbiorowego żywienia. Nagroda ONZ pokazuje, że projekty na rzecz zdrowego, roślinnego odżywiania są nie tylko możliwe, ale również w innowacyjny sposób inspirują swoich odbiorców do zmiany dotychczasowych nawyków żywieniowych.

Kampania „Zmieniaj dietę, nie klimat” w przestrzeni publicznej

W związku z trwającą konferencją klimatyczną COP24 ProVeg zainaugurował kampanię „Zmieniaj dietę, nie klimat”, której celem jest zachęcenie Polaków do ograniczenia konsumpcji produktów odzwierzęcych ze względu na przeciwdziałanie zmianom klimatu. Kampania pokazuje, że hodowla zwierząt jest jednym z największych czynników przyczyniających się do zmian klimatu, odpowiadając za 14,5% emisji gazów cieplarnianych. To więcej niż cały sektor transportu.

Komunikacja kampanii „Zmieniaj dietę, nie klimat” będzie wspierana wizualnie poprzez citylighty i billboardy w pierwszej połowie grudnia. Citylighty zawisną w Warszawie na wiatach przystankowych w centrum miasta. W Katowicach citylighty i billboardy z komunikatem o kampanii ProVeg będzie można znaleźć na lotnisku, na przystankach autobusowych oraz w okolicach Międzynarodowego Centrum Kongresowego, w którym odbywa się COP24.

- Zależy nam, by poprzez pozytywny przekaz, edukację, dostarczenie wiarygodnych informacji oraz praktycznych porad i wskazówek przygotowanych przez ekspertów, jak największa liczba osób dowiedziała się, dlaczego warto wybierać roślinne alternatywy. Chcemy, by dzięki naszym działaniom Polacy poznali korzyści płynące z wyboru posiłków roślinnych – dla naszego środowiska, a także zdrowia czy dobrostanu zwierząt hodowlanych - mówi Marcin Tischner, koordynator kampanii „Zmieniaj dietę, nie klimat” w ProVeg Polska. Za kreację kampanii odpowiada agencja reklamowa Olmeka Creation House.

Źródło: ProVeg International

www.proveg.com/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Agencja Reklamowa Brandbay.pl rozpoczyna działania dla Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju. W ramach umowy Brandbay.pl odpowiada za wdrożenie nowego serwisu internetowego wraz z wykonaniem projektu graficznego oraz obsługę w mediach społecznościowych Departamentu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
Nowa kampania marki Salomon
Aktywne spędzanie czasu to nie tylko długie wędrówki, wymagające wspinaczki czy dalekie podróże. Marka Salomon z pomocą agencji ESKADRA zachęca swoich klientów do aktywnego wypoczynku w parkach krajobrazowych, podmiejskich lasach i w miejskich przestrzeniach zielonych, uruchamiając kampanię wizerunkowo-sprzedażową PRZYMIERZAJ PRZEMIERZAJ.
„Charakter nadaje życiu smak” - sukces 3 edycji kampanii Wawelu
Ponad 6 500 konsumentek zaangażowało się w konkurs zorganizowany w ramach trzeciej edycji kampanii marek Malaga, Tiki-Taki i Kasztanki. Działania wsparły dwie ambasadorki – Agata Gwiazdowska oraz Ola Stodółka.
Firma Nikon zaplanowała kolejne spotkania w ramach Nikon Roadshow. To doskonała okazja, by w jednym ze współpracujących salonów przetestować pełnoklatkowe aparaty bezlusterkowe z linii Nikon Z – Z6 i Z7.
Mutoh Valuejet 426 UF w poznańskim ZOO
Już kilkadziesiąt egzemplarzy bestsellerowej drukarki LED-UV Mutoh ValueJet 426 UF drukuje w całej Polsce, w różnych branżach. Jedna z ostatnich instalacji miała miejsce w… poznańskim ZOO.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone