logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zmiennoogniskowy Nikkor dla lustrzanek z matrycą FX

  PR 04.02.2013, przeczytano 1196 razy
ilustracjastrzałka

Firma Nikon zaprezentowała nowy zmiennoogniskowy obiektyw AF-S NIKKOR 18–35 mm f/3,5–4,5G ED. Lekki i uniwersalny model, dedykowany dla lustrzanek Nikon z matrycą formatu FX, wyróżnia się zaawansowaną konstrukcją optyczną z elementami ze szkła ED, szerokim kątem widzenia wynoszącym 100 stopni oraz cichym i precyzyjnym systemem autofokusa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zmiennoogniskowy-nikkor-dla-lustrzanek-z-matryca-fx,17866,artykul.html

Obiektyw AF-S NIKKOR 18–35mm f/3,5–4,5G ED został zaprojektowany z myślą o fotografach zawodowych i zaawansowanych amatorach. Uniwersalny zakres ogniskowych oraz kąt widzenia wynoszący 100 stopni pozwala wykonać zarówno malownicze zdjęcia panoramiczne o wyjątkowej głębi, jak i klasyczne ujęcia szerokokątne, np. miejskiej scenerii, pozbawione dystorsji.

Doskonałą jakość obrazu zapewnia zaawansowany układ optyczny składający się z 12 soczewek w ośmiu grupach. Trzy soczewki asferyczne oraz dwa elementy optyczne ze szkła ED (o superniskiej dyspersji) gwarantują wysoką rozdzielczość oraz umożliwiają korygowanie niepożądanych aberracji i dystorsji, zaś zintegrowana powłoka antyodblaskowa firmy Nikon redukuje zjawisko refleksów i flary, również w przypadku zdjęć robionych pod światło.

Dzięki wadze wynoszącej zaledwie 385 g oraz kompaktowym rozmiarom, obiektyw AF-S NIKKOR 18–35 mm f/3,5–4,5G ED doskonale sprawdza się w podróży. Wysokiej klasy ergonomiczna konstrukcja, metalowy bagnet mocujący oraz gumowe uszczelnienie chroniące przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi dodatkowo zwiększają trwałość obiektywu.

AF-S NIKKOR 18–35 mm f/3,5–4,5G ED może być wykorzystywany ze wszystkimi modelami lustrzanek cyfrowych firmy Nikon, nawet modelami amatorskimi, niewyposażonymi we wbudowany silnik autofokusa. Obiektyw będzie oferowany w zestawie z osłoną przeciwsłoneczną oraz miękkim futerałem ochronnym.

Data wprowadzenia modelu AF-S NIKKOR 18–35 mm f/3,5–4,5G ED do sprzedaży nie została jeszcze potwierdzona.

Dane techniczne

  • Ogniskowa: 18–35 mm
  • Maksymalny otwór przysłony: f/3,5–4,5
  • Minimalny otwór przysłony: f/22–29
  • Budowa obiektywu: 12 soczewek w ośmiu grupach (dwie soczewki ze szkła ED, trzy soczewki asferyczne, zintegrowana powłoka antyodblaskowa Nikon)
  • Kąt widzenia: 100–63 stopni (76–44 stopni w formacie DX firmy Nikon)
  • Liczba listków przysłony 7 (zaokrąglone)
  • Najmniejsza odległość zdjęciowa: 0,28 m od płaszczyzny ogniskowej
  • Średnica filtra/nakładki: 77 mm
  • Średnica x długość: ok. 83 x 95 mm
  • Masa: ok. 385 g

Źródło: Nikon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sony zdobywcą czterech nagród w konkursie TIPA 2024
Firma Sony ma przyjemność poinformować, że stowarzyszenie TIPA (Technical Image Press Association) ponownie doceniło jej innowacje i osiągnięcia czterema nagrodami TIPA, między innymi w kategoriach „NAJLEPSZY HYBRYDOWY APARAT PROFESJONALNY” (Sony α9 III) i „NAJLEPSZY SPECJALISTYCZNY APARAT APS-C” (α6700).
Sony FE 16–25 mm F2.8 G: zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny G
Firma Sony poinformowała, że w ofercie jej pełnoklatkowych obiektywów α (Alpha) z mocowaniem typu E pojawi się nowy model FE 16–25 mm F2.8 G. Ten zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny pozwala utrzymać pełne otwarcie przysłony F2.8 w całym zakresie ogniskowych, od 16 mm do 25 mm. Łączy wysoką jakość obrazu z kompaktową,...
VeloBank rozstrzygnął przetarg na obsługę mediową w kanałach offline oraz digital. Zwycięską ofertę złożyła agencja Initiative. Firma zajmie się kompleksowymi działaniami reklamowymi VeloBanku. Pierwsza wspólna kampania zostanie zrealizowana już w maju br.
Zagrożone gatunki w 3D: kampania LG na Times Square
Zapowiadając nadejście Dnia Ziemi 2024, firma LG Electronics, zaprezentowała dziś trójwymiarowy anamorficzny obraz na billboardzie na Times Square w Nowym Jorku, zwracając uwagę na wrażliwe i zagrożone gatunki zwierząt. Seria LG Endangered Species Series, która będzie trwała przez cały 2024 r., obejmuje współpracę z Discovery Education i National Wildlife...
Bramkarz Manuel Neuer ambasadorem kampanii Hisense
Międzynarodowy producent sprzętu gospodarstwa domowego, firma Hisense, rozpoczęła dziś kampanię „BEYOND GLORY” UEFA EURO 2024, zawierając kontrakt z niemieckim bramkarzem, zdobywcą Pucharu Świata i kapitanem FC Bayern Monachium Manuelem Neuerem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764