logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zmysły cię nie zawiodą – marketing sensoryczny

  PR 21.08.2014, przeczytano 1857 razy
ilustracjastrzałka

Działania marketingu sensorycznego mają na celu głównie zwiększyć świadomość marki i przywiązanie klienta na poziomie emocjonalnym. Odwołuje się do bezpośredniego angażowania ludzkich zmysłów. Każdy element atmosfery wytworzony w punkcie sprzedaży, ma wpływ na jego nastrój, a w konsekwencji decyzję zakupową.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zmysly-cie-nie-zawioda--marketing-sensoryczny,22426,artykul.html

Wraz z rozwojem marketingu sensorycznego, przedsiębiorcy zauważyli nowe możliwości przeprowadzania działań promocyjnych. Dzięki kompozycji mieszanki pozytywnych bodźców można pozyskać wiernych klientów, jak również zatrzymać obecnych. Przy okazji jest to dodatkowa szansa do prezentacji swojej marki z jak najlepszej strony i wyrażenia swojego unikalnego charakteru.

Zmysł powonienia gra wielką rolę w zapamiętywaniu i znacząco wpływa na emocje. Wiele zapachów przenosi nas myślami do miejsc z bliskiej lub dalszej przeszłości – gdzie czekają nas często bardzo przyjemne wspomnienia, do których chcielibyśmy powrócić. Rozpoznajemy tysiące zapachów osób, rzeczy i zjawisk (np. zwiększone stężenie ozonu w powietrzu kojarzymy z deszczem).

Sztandarowym przykładem marketingu sensorycznego jest wykorzystanie zapachu świeżo upieczonego chleba, aby zwiększyć sprzedaż samego pieczywa, jak również innych artykułów spożywczych. Bardzo dobrą strategią jest również sytuowanie drogerii w pobliżu kawiarni. Przeciętni klienci w stanie poznać i rozróżnić tylko trzy zapachy na raz. Podczas testowania kosmetyku, warto zabrać ze sobą kubek po skończonej kawie, która naturalnie niweluje wszystkie inne aromaty.

Dźwięki również wpływają na atmosferę i rozpoznawalność marki. Klienci często zapamiętują i wyśpiewują chwytliwe hasła reklamowe. Dobrym przykładem może być również PolskiBus z bardzo charakterystycznymi komunikatami pojawiającymi się na początku i na końcu podróży. Wiele linii lotniczych ma specjalnie przygotowaną muzykę, by uspokoić pasażerów podczas podróży. Podobnie jest w przypadku restauracji, czy galerii handlowych – czyli wszędzie tam, gdzie zależy nam na tym, aby klient nigdzie się nie spieszył i w spokoju dokonywał kolejnych transakcji.

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” - to stare porzekadło jest często używane przez specjalistów od marketingu sensorycznego. Nie bez powodu. Restauratorzy z tej przyczyny wydają niemałe sumy na profesjonalną aranżację wnętrz, ponieważ dobrze zdają sobie sprawę z finansowych korzyści, które się z tą inwestycją wiążą. Dobre opakowanie produktu również jest kluczowe, jeśli chodzi o jego prezentację na sklepowej półce – komentuje Katarzyna Kłopotek, Junior PR Specialist GRUPA 365NET.

Umiejętne wykorzystanie zmysłu smaku w marketingu sensorycznym może być jednak już mniej oczywiste. Dużo zależy od samego produktu; jakości, konsystencji. Pomocniczą rolę odrywają tu również zapach i dotyk (faktura, temperatura). Warto więc wprowadzać różne formy samplingu produktu, aby potencjalny klient mógł się sam przekonać do naszej marki.

Najkorzystniejsza jest oczywiście fuzja wszystkich zmysłów. Umiejętne zaangażowanie odbiorców gwarantuje o wiele większy wpływ niż nieprzemyślany wybiórczy atak. Istotne są również działania subtelne, tak by nasz klient czuł się rozpieszczany i zrelaksowany, a nie rozpraszany.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak marki kuszą festiwalowiczów
Festiwale muzyczne przeżywają w Polsce prawdziwy rozkwit. Organizatorzy zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami i konkurują w ściąganiu największych gwiazd. Na największych polskich festiwalach jak Pol’and’Rock, Open’er Festival czy Orange Warsaw Festival poziom organizacji jest na światowym poziomie. Ale zaplecze to nie wszystko.
Prawie połowa kupujących deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy.[1] Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych? Odpowiadają eksperci marki Shoper.
Jak uniknąć pracy za darmo jako freelancer?
Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że 259 tys. polskich firm nie płaci swoim kontrahentom, a ich sumaryczne przeterminowane należności wynoszą 9,89 mld zł. Problemy z płatnościami w dużym stopniu dotykają niezależnych freelancerów, którzy w priorytetach płatności wielu firm plasują się na samym końcu. Jakie możliwości zabezpieczenia...
Slodkie o wyzwaniach klimatycznych i przyszłości czekolady
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na...
Przepis na... restaurację. Jak zaprojektować wnętrze ze smakiem?
Architektura jest sztuką użytkową, ale wcale to nie oznacza, że nie ma w niej miejsca na kreatywność. Wręcz przeciwnie – to właśnie prace, w których do głosu dochodzą pomysłowość i niczym nieskrępowana wyobraźnia mogą liczyć na sukces. Sekrety swoich projektów zdradza Kacper Gronkiewicz, znany architekt, autor wielu uznanych projektów wnętrz, w tym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764