logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zmysły cię nie zawiodą – marketing sensoryczny

  PR 21.08.2014, przeczytano 1839 razy
ilustracjastrzałka

Działania marketingu sensorycznego mają na celu głównie zwiększyć świadomość marki i przywiązanie klienta na poziomie emocjonalnym. Odwołuje się do bezpośredniego angażowania ludzkich zmysłów. Każdy element atmosfery wytworzony w punkcie sprzedaży, ma wpływ na jego nastrój, a w konsekwencji decyzję zakupową.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zmysly-cie-nie-zawioda--marketing-sensoryczny,22426,artykul.html

Wraz z rozwojem marketingu sensorycznego, przedsiębiorcy zauważyli nowe możliwości przeprowadzania działań promocyjnych. Dzięki kompozycji mieszanki pozytywnych bodźców można pozyskać wiernych klientów, jak również zatrzymać obecnych. Przy okazji jest to dodatkowa szansa do prezentacji swojej marki z jak najlepszej strony i wyrażenia swojego unikalnego charakteru.

Zmysł powonienia gra wielką rolę w zapamiętywaniu i znacząco wpływa na emocje. Wiele zapachów przenosi nas myślami do miejsc z bliskiej lub dalszej przeszłości – gdzie czekają nas często bardzo przyjemne wspomnienia, do których chcielibyśmy powrócić. Rozpoznajemy tysiące zapachów osób, rzeczy i zjawisk (np. zwiększone stężenie ozonu w powietrzu kojarzymy z deszczem).

Sztandarowym przykładem marketingu sensorycznego jest wykorzystanie zapachu świeżo upieczonego chleba, aby zwiększyć sprzedaż samego pieczywa, jak również innych artykułów spożywczych. Bardzo dobrą strategią jest również sytuowanie drogerii w pobliżu kawiarni. Przeciętni klienci w stanie poznać i rozróżnić tylko trzy zapachy na raz. Podczas testowania kosmetyku, warto zabrać ze sobą kubek po skończonej kawie, która naturalnie niweluje wszystkie inne aromaty.

Dźwięki również wpływają na atmosferę i rozpoznawalność marki. Klienci często zapamiętują i wyśpiewują chwytliwe hasła reklamowe. Dobrym przykładem może być również PolskiBus z bardzo charakterystycznymi komunikatami pojawiającymi się na początku i na końcu podróży. Wiele linii lotniczych ma specjalnie przygotowaną muzykę, by uspokoić pasażerów podczas podróży. Podobnie jest w przypadku restauracji, czy galerii handlowych – czyli wszędzie tam, gdzie zależy nam na tym, aby klient nigdzie się nie spieszył i w spokoju dokonywał kolejnych transakcji.

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” - to stare porzekadło jest często używane przez specjalistów od marketingu sensorycznego. Nie bez powodu. Restauratorzy z tej przyczyny wydają niemałe sumy na profesjonalną aranżację wnętrz, ponieważ dobrze zdają sobie sprawę z finansowych korzyści, które się z tą inwestycją wiążą. Dobre opakowanie produktu również jest kluczowe, jeśli chodzi o jego prezentację na sklepowej półce – komentuje Katarzyna Kłopotek, Junior PR Specialist GRUPA 365NET.

Umiejętne wykorzystanie zmysłu smaku w marketingu sensorycznym może być jednak już mniej oczywiste. Dużo zależy od samego produktu; jakości, konsystencji. Pomocniczą rolę odrywają tu również zapach i dotyk (faktura, temperatura). Warto więc wprowadzać różne formy samplingu produktu, aby potencjalny klient mógł się sam przekonać do naszej marki.

Najkorzystniejsza jest oczywiście fuzja wszystkich zmysłów. Umiejętne zaangażowanie odbiorców gwarantuje o wiele większy wpływ niż nieprzemyślany wybiórczy atak. Istotne są również działania subtelne, tak by nasz klient czuł się rozpieszczany i zrelaksowany, a nie rozpraszany.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764