logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Znamy hasło Gdynia Design Days 2021

  PR 20.01.2021, przeczytano 571 razy
ilustracja

Gdynia Design Days to topowy nadbałtycki festiwal designu, podczas którego poprzez wystawy, warsztaty, wykłady i dyskusje poruszane są najbardziej palące zagadnienia współczesności. Hasło GDD 2021 – Solidarni – to próba zmiany naszej perspektywy poprzez postawienie planety w centrum i nie czekanie na odgórne inicjatywy. Podejmując walkę osobiście, solidaryzując się ze sobą nawzajem i środowiskiem naturalnym. Nie patrząc na to co obok, nie siedząc bezczynnie, róbmy swoje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/znamy-haslo-gdynia-design-days-2021,389896,artykul.html

Gdy przyszłość zaczyna się dziś

Zaczynamy rozmowę o Gdynia Design Days w niezwykłych czasach. W tle światowy kryzys, niestabilność finansowa, bezrobocie i mutujące wirusy. Stawiamy sobie pytania o przyszłość. Wiemy, że świat po pandemii nie będzie już taki sam, choć jeszcze nie potrafimy go sobie wyobrazić. Jest wiele scenariuszy przyszłości, a każdy zależy od nas. Jak więc radzić sobie w czasach ciągłej zmiany i niepewności? Odpowiedzi na to pytanie będziemy szukać podczas tegorocznego festiwalu, który dzięki swojemu edukacyjnemu charakterowi umożliwia poszukiwanie własnych rozwiązań, opartych na poznanych treściach i ideach. Zagadnienia, z którymi mierzymy się w ostatnich czasach nie mogą być rozwiązane odgórnie, to każdy z nas, poprzez swoje decyzje i postawy, kreuje naszą wspólną przyszłość.

Gdy miasto to mikro skala globalnych wyzwań

Miasta, w pomniejszonej skali, doświadczają tych samych wyzwań i problemów co cała planeta. Ograniczenia, których doświadczamy na co dzień pokazały, że największy wpływ możemy mieć na to co bliskie i lokalne. Podczas festiwalu pokażemy, że skala miasta jest idealna do testowania zmian zarówno społecznych jak i gospodarczych, a dzięki zaangażowaniu mieszkańców transformacja odbywa się poprzez wspólne działanie. To także pretekst  by przyjrzeć się jak zmieniła się Gdynia i jakie ma plany, aby spełniać potrzeby mieszkańców i stawiać czoła wyzwaniom związanym ze zmianami klimatycznymi.

ilustracjastrzałka

Fot. M.Szymonczyk

Gdy ciągły wzrost staje się niemożliwy

Zdewastowana przyroda, zdehumanizowana technologia, nierówności społeczne i brak solidarności to uniwersalne wyzwania, które są aktualne bez względu na to na jakiej szerokości geograficznej mieszkamy. Dotychczasowe podejście polegające na dążeniu do ciągłego wzrostu gospodarczego oraz poprawy wyników finansowych zawodzi. Nowym wyzwaniem jest zaspokojenie potrzeb społecznych bez naruszania granic wytrzymałości naszej planety. Musimy nauczyć się myśleć o zysku nie w kategoriach dochodów, ale przede wszystkim w kategoriach dziedzictwa, które pozostawiamy przyszłym pokoleniom. Takie podejście jest możliwe i już testowane w wielu miastach i regionach.

ilustracjastrzałka

Gdy projektowanie jest etyczne

Projektowanie i wytwarzanie produktów jeszcze nigdy nie było tak odpowiedzialnym zadaniem. Nie możemy dłużej udawać, że nasze działania nie mają wpływu na otaczający nas świat. Rolą projektantów jest stworzenie nowego wzorca zakupów, który historię powstania produktu, jego materiał, pochodzenie, trwałość i ilość energii jaką zużyto na produkcję postawi na równi z jego ceną. Dzięki temu będziemy mogli podejmować decyzje zakupowe, mając świadomość  wpływu jaki mają na nasze otoczenie.

Gdy jesteśmy samodzielnie solidarni

Nasze codzienne, samodzielne działania i decyzje mają ogromny potencjał i wpływają na to jak będzie wyglądał nasz świat w przyszłości. Warto podejmować je świadomie, ponieważ przyszłość zaczęła się teraz. To suma pojedynczych gestów składa się na wielką zmianę. Pędzący kapitalistyczny świat prędko nie wyhamuje, jednak pandemia pokazała, że inny układ jest możliwy. To doświadczenie powinno nas nauczyć uważności, która pozwoli nam zacząć zmiany od siebie.

Naszą dyskusję rozpoczynamy właśnie w Gdyni, mieście nowoczesnym, otwartym, dbającym o społeczność i otaczającą przyrodę. Samodzielnie solidarni spróbujemy zmienić naszą perspektywę stawiając planetę w centrum. Nie czekając na zmiany z zewnątrz, róbmy swoje.

ilustracjastrzałka

Fot. M.Szymonczyk

Źródło: Centrum Designu | PPNT Gdynia

www.ppnt.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764