Przewodniczącą Jury 22. edycji Złotych Spinaczy została Anna Cywińska, Dyrektor Działu Korporacyjnego i Komunikacji, Grupa spółek Danone w Polsce oraz Prezes Fundacji Nutricia. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich są: Magdalena Brzezińska (Grupa Żywiec), Agnieszka Kępińska-Sadowska (Haleon), Marta Pokutycka-Mądrala (Nationale-Nederlanden), Anna Wiśniewska (Skanska), Marcin Kasprzak (ERBUD GROUP), Kamil Kozłowski (dfusion communication), Mariusz Wawer (3M) oraz Jan Zając (Sotrender).
Jury tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacze składa się ze 132 osób – są to nie tylko praktycy i eksperci z agencji PR, ale także przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, mediów oraz środowiska akademickiego.
– Z zapartym tchem śledziliśmy olimpijskie zmagania najlepszych sportowców na świecie, a już za chwilę na linii startu, z nadzieją na spinaczowe szanse, staną także najlepsze kampanie PR w Polsce. Trwają bowiem zgłoszenia do 22. edycji konkursu Złote Spinacze. Kilkaset projektów i zgłaszających powalczy, pod okiem ponad setki doświadczonych Jurorów, o najwyższe w branży laury. W tym wyjątkowym roku życzę zatem wszystkim olimpijskiej formy zgłoszeń – podkreśla Anna Cywińska, Przewodnicząca Jury 22. edycji konkursu Złote Spinacze.
Jurorki i jurorzy zostali przydzieleni do ośmiu grup, w których będą oceniać projekty zgłoszone w określonych kategoriach. Przewodniczącym pierwszej grupy jest Kamil Kozłowski, Partner Zarządzający, dfusion communication. Grupa oceni projekty z kategorii: Business-to-Business PR, Komunikacja z rynkiem kapitałowym, Finanse, Technologia, IT, telekomunikacja oraz Sport, turystyka i rekreacja. W skład grupy weszli:
– Stefan Bogucki / Senior Communications Manager w Polsce i CEE / Revolut
– Tomasz Bogusławski / Dyrektor Komunikacji / EY Polska
– Anna Deręgowska-Watza / CEO / Planet Partners
– Magdalena Dziak-Woyda / Director / FleishmanHillard
– Anna Klimczuk / Head of Communications / Microsoft
– Magda Kołodziejczyk / Prezeska Zarządu / M+G
– Katarzyna Koper / Dyrektorka Biura PR / VeloBank
– Anna Krajewska / Wiceprezes / NBS Communications
– Eliza Misiecka / Dyrektor Generalny / Genesis PR
– Robert Moreń / Corporate Affairs Director / Mars Wrigley oraz Wykładowca / SWPS
– Adrianna Morze / Dyrektor Marketingu i Komunikacji w Klastrze North&East Europe / DB Schenker
– Monika Nowakowska / Dyrektor Departamentu Public Relations Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu / Santander Bank Polska
– Magdalena Purska / PR & Communications Manager Central & Eastern Europe / PayPal
– Agnieszka Rzepkowska / Group Marketing Director / bolttech Poland
– Anna Stępień / Marketing and PR Manager / JLL
– Justyna Szafraniec / Head of Communications / Generali Polska
– Kinga Wojciechowska-Rulka / Head of corporate communication, Rzeczniczka prasowa / mBank
Pracami drugiej grupy jurorskiej zarządzać będzie Mariusz Wawer, Head of Governmental Relations & ESG 3M East Europe Region, 3M. Grupa oceni projekty z kategorii: Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, Walka z dezinformacją, NGO i sektor publiczny oraz Przemysł i infrastruktura.
W tej grupie znaleźli się:
– Joanna Bekker / Wicedyrektor zarządzająca / Polityka Insight
– Marcin Bodio / Dyrektor ds. Polityki Zdrowotnej i Komunikacji / MSD Polska
– Zofia Bugajna-Kasdepke / CEO, Founding Partner / SEC Newgate CEE
– Michał Fura / Senior Regulatory Manager / BAT
– Justyna Gościńska-Bociong / Dyrektorka ds. Komunikacji Korporacyjnej / Medicover
– Bartłomiej Kędzierski / Managing Partner / Weber Shandwick
– Łukasz Kowalski / Managing Partner / MSL
– Alicja Lewandowska-Wolińska / Managing Director / Burson Poland
– Tomasz Lis / Managing Director / Havas PR Warsaw
– Arkadiusz Mierzwa / Dyrektor ds. Komunikacji / Jeronimo Martins Polska
– Przemysław Mitraszewski / Managing Partner / Lighthouse
– Cezary Mychlewicz / Head of Communications & Marketing / Siemens
– Jarosław Nyk / Prezes Zarządu / Vision Group Executive Advisors
– Anna Papka / Dyrektorka ds. Korporacyjnych / Shell
– Piotr Talarek / Partner Zarządzający / StrategyWise
– Katarzyna Terej / Partner Zarządzający / RES Consulting
– Piotr Żaczko / Communication Manager TikTok CE
Trzeciej grupie przewodniczyć będzie Anna Wiśniewska, Marketing and Communications Director, Skanska. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: ESG, Sustainability i CSR Communiactions, PR miejsca, miasta lub regionu, Event społeczny, a także Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze.
W skład grupy weszli:
– Małgorzata Dobosz / Head of Communications and Sustainability / OX2 Polska
– Katarzyna Fabjaniak / Executive Director / Havas PR Warsaw
– Łukasz Jurkiewicz / Prezes Zarządu / Pan Pikto
– Ewelina Karpińska / Head of Marketing & Brand / Green Caffè Nero
– Iwona Kubicz / Managing Partner / PRCN
– Urszula Matej-Bil / Członkini Zarządu, Marketing i Komunikacja / EPP
– Mirella Panek-Owsiańska / Członkini Rady / Fundacja Szkoła Liderów
– Mariusz Pleban / CEO / OneMulti
– Aleksandra Robaszkiewicz / Corporate Affairs & CSR Director / Lidl Polska
– Izabella Rokicka / Dyrektorka Komunikacji, Zrównoważonego Rozwoju i Public Affairs / Carrefour
– Anita Ryng / Menadżerka ds. Relacji z Sektorem Publicznym / IKEA Retail
– Dorota Sapija / Dyrektor Zarządzający / Omega Communication
– Zuzanna Schön / Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Marketingu / Saint-Gobain Construction Products
– Anna Simon / CEO / K+PR
– Adrian Słojewski / Client Service Director / Clue PR
Przewodniczącą grupy czwartej została Agnieszka Kępińska-Sadowska, Dyrektorka ds. Komunikacji Korporacyjnej, Europa Centralna i Wschodnia, Haleon. Grupa oceni projekty z kategorii: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Medycyna i zdrowie, Kultura i media oraz Uroda, higiena i wellness.
W grupie znaleźli się:
– Anna Adrian / Head of Marketing Otodom / Grupa OLX
– Dorota Ciszek / Ekspert Sektorowy, Brand Communications / On Board Think Kong
– Dorota N. Haller / Client Solutions Director / Ringier Axel Springer
– Jolanta Jędrysek / Wicedyrektor PR / Benefit Systems
– Sandra Kaczmarek / CEO / TOUCH.PR
– Karolina Karolczak / Global Promotion Director / AsstrA-Associated Traffic AG
– Ewa Król-Sawicka / Managing Partner / Human Signs
– Julian Krzyżanowski / Corporate Affairs Manager / PepsiCo Polska
– Ilona Lartigue / Senior PR Director CEE / Netflix
– Artur Musiał / Director of Public & Governmental Affairs and Communication / Takeda Pharma
– Ewelina Puławska / Managing Director / Good One PR
– Sylwia Wiśniowska / Partner / RES Consulting
– Zbigniew Wysocki / Marketing Director / Goodvalley Polska
– Agata Zeman / Managing Director / 24/7Communication
– Magda Zmysłowska / Przewodnicząca Rady Nadzorczej, właścicielka / Primum PR
Pracami piątej grupy jurorskiej zarządzać będzie Magdalena Brzezińska, Corporate Affairs Director, Grupa Żywiec. Grupa oceni projekty zgłoszone w kategoriach: PR korporacyjny, Media Relations, Sektor spożywczy, a także Efektywność.
W tej grupie znaleźli się:
– Tomasz Alberski / CEO / K+Group
– Jarosław Bańda / Wiceprezes zarządu, Managing Director / Lighthouse
– Anna Borowiec-Góra / Dyrektorka zarządzająca i członkini zarządu / Walk PR
– Marta Jóźwiak / Dyrektorka ds. Komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej / Google
– Wojciech Kądziołka / Rzecznik prasowy / InPost
– Olaf Krynicki / Dyrektor Komunikacji, Rzecznik Prasowy / Samsung Polska
– Łukasz Malczewski / Partner Zarządzający / dfusion communication
– Anna Nalewajk-Duma / Partnerka Zarządzająca / Clear Communication Group
– Barbara Paszkiewicz-Laskowska / Partnerka Zarządzająca / StrategyWise
– Tomasz Podolak / Założyciel / Grupa Linkleaders
– Grzegorz Szczepański / CEO / Burson Poland
– Cezary Szymanek / Zastępca Redaktora Naczelnego / „Rzeczpospolita”
– Sebastian Tołwiński / Dyrektor ds. Korporacyjnych i Komunikacji w Europie Wschodniej, Środkowej i Południowej / UPFIELD
– Daria Tworek / Managing Partner / Publicis Consultants
– Hanna Waśko / CEO oraz właściciel / Big Picture
Szóstej grupie przewodniczyć będzie Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektorka Komunikacji oraz Rzeczniczka Prasowa, Nationale-Nederlanden. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: Employee experience i komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Moda i styl życia oraz Kreatywność.
W tej grupie znaleźli się:
– Agnieszka Bacińska / CEO / Walk PR
– Klara Banaszewska / Dyrektor Generalna / Grayling Poland
– Edyta Blachowska / Dyrektor Biura Komunikacji Wewnętrznej / Bank Gospodarstwa Krajowego
– Zbigniew Gajewski / Redaktor Naczelny THINKTANK Review / THINKTANK Ośrodek dialogu i analiz
– Monika Jasłowska / Doradczyni ds. Transformacji i Pełnomocniczka Zarządu ds. Różnorodności i Włączania / Polpharma
– Justyna Kędzierska / Market Unit Lead for Communications, Central-Eastern Europe and Austria / SAP
– Małgorzata Kołodrub / Senior Communications & PR Manager, CEE / Medtronic Poland
– Maciej Lasoń / Communication Director East Europe, Board Member / Unilever
– Małgorzata Mejer / Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Europie Centralnej / Procter & Gamble
– Michał Nowosielski / Założyciel / BIGTHINKSKI
– Magdalena Soroczyńska / Dziennikarz / Media i Marketing Polska
– Małgorzata Stasiak-Duklewska / Head of Employer Branding / Luxoft Poland
– Izabela Tworzydło / Dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej / BNP Paribas Bank Polska
– Martyna Wróbel / Dyrektor Biura Komunikacji i Public Relations / Budimex
– Anna Zając / Dyrektor zarządzająca / Linkleaders
– Aleksandra Zarychta-Kuzalska / Head of Corporate Communications in CEE / Amazon
Pracami siódmej grupy jurorskiej przewodniczyć będzie Marcin Kasprzak, Dyrektor PR, Marketingu i ESG, ERBUD GROUP. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: Kampania społeczna, PR Pro Bono, Custom publishing oraz Motoryzacja i transport.
W tej grupie znaleźli się:
– Małgorzata Baran / Redaktorka naczelna / PRoto
– Paweł Barski / Dyrektor Marketingu i Komunikacji / UNICEF Polska
– Anna Cywińska / Dyrektor Działu Korporacyjnego i Komunikacji / Grupa spółek Danone w Polsce oraz Prezes Fundacji Nutricia
– Monika Długosz-Łempicka / Dyrektor Marketingu / Apsys Polska
– Agnieszka Durlik / Dyrektor Generalny Sądu Arbitrażowego przy KIG
– Monika Kaczmarek-Śliwińska / dr hab., adiunktka Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, członkini Polskiej Akademii Nauk oraz przewodnicząca Rady Nadzorczej MENTAX
– Małgorzata Kilian-Grzegorczyk / Prezes Zarządu / Stowarzyszenie Demagog
– Konrad Kruczkowski / Wiceprezes Stowarzyszenia WIOSNA ds. marketingu i komunikacji
– Hubert Niedzielski / Porsche PR & Event Manager / Volkswagen Group Polska
– Anna Orzech / Prezeska / Instytut Dobrej Komunikacji
– Łukasz Przybysz / Medioznawca, politolog, wykładowca / Uniwersytet Warszawski
– Paulina Trzaskowska / Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej / Coca-Cola Polska
– Katarzyna Życińska / CEO / 38 Content Communication
Ósmej grupie przewodniczyć będzie dr Jan Zając, Prezes Zarządu, Sotrender. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: Content marketing - branded content, Social media, Event komercyjny oraz Research&Insight.
W tej grupie znaleźli się:
– Zbigniew Badziak / COO / 38 Content Communication
– Magdalena Bugajło / Dyrektor Komunikacji i Marketingu w Polsce / Panattoni
– Aleksandra Chalimoniuk / Dyrektor Biura Komunikacji i Rzecznik Prasowy / Ministerstwo Sportu i Turystyki
– Justyna Dąbrowska-Cydzik / Redaktorka prowadząca / Wirtualne Media
– Natalia Długosz / Ekspertka ds. marketingu i komunikacji
– Agnieszka Durska / Koordynator Zespołu Komunikacji i PR oraz Rzecznik prasowy / Polska Izba Ubezpieczeń
– Hubert Fronczak / Corporate Communications Manager oraz Rzecznik Prasowy / BMW Group
– Ewelina Głocka / PR & Communications Manager / MAX Premium Burgers
– Iwona Michalczyk / CEO / Garden of Words Group
– Anna Nawrocka-Tełewiak / Założyciel / Fundacja YOUNG ARTS, Creative Cube
– Anna Olszewska / Rzecznik oraz Dyrektor Departamentu Komunikacji / KIR
– Małgorzata Podstawka / Brand Communication Manager / OnePlus
– Małgorzata Rybak-Dowżyk / Corporate Communication & ESG Department Director / T-Mobile
– Paweł Sanowski / Prezes Zarządu / Instytut Monitorowania Mediów (IMM)
– Sebastian Stępak / CEO / MSL w regionie CEE
– Aleksandra Surdykowska / Menadżerka ds. Komunikacji i Marketingu / Stena Recycling
Informacje o konkursie
W konkursie Złote Spinacze mogą wziąć udział wszystkie podmioty realizujące kampanie, inicjatywy, programy oraz projekty public relations w Polsce.
Do 2 września można zgłosić kampanie w II terminie, zaś ostatecznie przyjmowanie projektów minie 8 września. Nominowanych poznamy 11 października, a zwycięzców podczas uroczystej gali 9 grudnia.
- Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.zlotespinacze.pl.
Źródło: Związek Firm Public Relations