logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Znamy już finalistów konkursu Złote Formaty

  PR 27.07.2011, przeczytano 2309 razy
ilustracjastrzałka

W ścisłej czołówce prestiżowego Konkursu Złote Formaty, organizowanego przez Grupę Ströer, znalazło się 20 miast i regionów, które zawalczą o 5 ogólnopolskich kampanii reklamowych oraz o statuetkę Złotego Formatu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/znamy-juz-finalistow-konkursu-zlote-formaty,13071,artykul.html

Konkurs Złote Formaty stanowi przegląd osiągnięć promocyjnych polskich miast i regionów oraz weryfikację postępów w zakresie efektywności działań promocyjnych. Dotychczas, do pięciu edycji Konkursu, 240 samorządów przesłało ponad 750 projektów. 

Rozstrzygnięcie V edycji Konkursu Złote Formaty nastąpi podczas Festiwalu Promocji Miast i Regionów, który odbędzie się w dniach 20-21 września 2011 roku w hotelu Sheraton w Warszawie. Festiwal Promocji Miast i Regionów to największe w Polsce, a także w Europie wydarzenia dedykowanego szeroko pojętej promocji miejsc. 

Na zwycięzców Konkursu czekają nagrody ufundowane przez organizatora i mecenasa Konkursu, Grupę Ströer w Polsce. To 5 ogólnopolskich kampanii reklamowych, kampanie w warszawskim Metrze, na nowoczesnych nośnikach Infoscreen oraz prestiżowe statuetki Złotego Formatu. Zostaną również wręczone Nagrody Specjalne ufundowane przez Partnerów i Patronów Konkursu – Związek Miast Polskich, magazyny Elle i Brief for Poland oraz portal PRoto.pl. 

Do Konkursu samorządy mogły zgłaszać projekty promocyjne w pięciu kategoriach:

  • Grand Prix Festiwalu za całokształt działań promocyjnych prowadzonych na przestrzeni dwóch ostatnich lat
  • Event 
  • Wydawnictwo promocyjne
  • Kampania Reklamowa
  • Kampania public relations/public relations on-line


Do tegorocznej edycji Konkursu, 67 samorządów reprezentujących wszystkie województwa Polski, zgłosiło 157 projektów promocyjnych. Spośród nich, do finału Jury zakwalifikowało 33 najlepsze projekty – 18 zgłoszonych przez miasta (Gdynia, Gdańsk, Jarocin, Poznań, Kraków, Lublin, Częstochowa, Śrem, Ruda Śląska, Katowice, Dąbrowa Górnicza, Wodzisław Śląski oraz Wrocław) i 15 nadesłanych przez województwa (łódzkie, warmińsko-mazurskie, podlaskie, małopolskie, pomorskie, śląskie i lubelskie). Rekordzistami są Gdańsk oraz województwo warmińsko-mazurskie –w finale znalazły się aż 4 projekty zgłoszone przez te samorządy.

„W promocji miast i regionów chodzi o głęboką logikę wynikającą z zarządzania, obranych kierunków rozwoju, pozycjonowania się na tle konkurencji, kreowania produktów turystycznych. Tylko konsekwentnie realizowana określona polityka, nowe inwestycje i innowacje mogą zmieniać wizerunek miasta, tym samym kształtować jego markę. Polskie samorządy przygotowują i przesyłają do Złotych Formatów coraz lepsze projekty promocyjne, ponieważ świadomie kreują i zarządzają swoją coraz bardziej atrakcyjną ofertą.” – mówi Anna Proszowska-Sala, Dyr. Programowy Festiwalu Promocji Miast i Regionów.

„Pięć lat temu, kiedy Grupa Ströer organizowała pierwszą edycję Konkursu Złote Formaty, promocja miast i regionów była w Polsce świeżym tematem. Istniała więc potrzeba stworzenia Konkursu, który z jednej strony będzie kreował standardy, a z drugiej pozwoli na wymianę wiedzy i doświadczenia między przedstawicielami samorządów. Każda kolejna edycja potwierdza, że Złote Formaty są bardzo potrzebne. Wspaniałe pomysły, świetne realizacje – często przy bardzo symbolicznych budżetach – za sprawą nagród, nominacji czy wreszcie samego tytułu Złotego Formatu, zyskują należne uznanie, poparcie i kontynuację.” – mówi Andrzej Magdziak, Członek Zarządu Ströer Polska Sp. z o.o.

Obrady Jury odbyły się 6 lipca 2011 roku w Warszawie. Funkcję audytora, czuwającego nad prawidłowością przebiegu obrad Jury pełnił Ernst & Young.

LISTA NOMINOWANYCH (kolejność alfabetyczna)


Kategoria DZIAŁALNOŚĆ PROMOCYJNA – GRAND PRIX:

  • JAROCIN – Kampania wizerunkowa wewnętrzna JAROCIN FREE.WOLNE MIASTO
  • URZAD MARSZAŁKOWSKI WOJ. LUBELSKIEGO – Lubelskie – Promocja 2009-2010
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. POMORSKIEGO – Turystyczna Promocja Województwa Pomorskiego 
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. ŚLĄSKIEGO – Działalność promocyjna Województwa Śląskiego 2009-2010
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO – Mazury Cud Natury


Kategoria EVENT:

  • GDAŃSK – Blog Forum Gdańsk 2010 
  • KRAKÓW – Chopin w mieście 
  • LUBLIN – Carnaval Sztuk – Mistrzów 2010 
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI W ŁODZI – Wędrowny Festiwal Filharmonii Łódzkiej „Kolory Polski” 2010 
  • URZAD MARSZAŁKOWSKI WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO – Kandydat Wszystkich Polaków


Kategoria WYDAWNICTWO PROMOCYJNE:

  • CZESTOCHOWA – „Good City for Good Business – zainwestuj w Częstochowie”
  • GDAŃSK – Europejski Poeta Wolności 
  • GDYNIA – Navigator Gdyni 
  • ŚREM – Kalendarz na rok 2011 „I love Śrem”
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. MAŁOPOLSKIEGO – Seria wydawnictw produktowych: „Małopolska. Zakupy z tradycją”, „Małopolska. Inspirowanie tradycją”, „Małopolska. Święta, tradycje, zwyczaje” 
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO – Folder „To Mazury, nie…” 
  • WODZISŁAW ŚLĄSKI – Film City LipDub Wodzisław Śląski


Kategoria KAMPANIA REKLAMOWA:

  • DĄBROWA GÓRNICZA – Kampania reklamowa „Dębowy Świat dla aktywnych”
  • GDAŃSK – Dotknij wolności. Kampania promocyjna Miasta Gdańska – 2010 
  • KATOWICE – Kampania reklamowa „Katowice – miasto wielkich wydarzeń” 
  • KRAKÓW – Kampania promocyjna Miasta Krakowa 2010 „Gołębie kręcą Kraków”
  • POZNAŃ – „Kalejdoskop” poza granicami kraju 
  • RUDA ŚLĄSKA – 15 minut do miliona – program promocji terenów zlokalizowanych wzdłuż Drogowej Trasy Średnicowej w Rudzie Śląskiej 
  • URZĄD MASZAŁKOWSKI WOJ. LUBELSKIEGO – Wizerunkowa kampania promocyjna „Lubelskie. Chwilo trwaj” 
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. PODLASKIEGO – Zewnętrzna kampania promocyjna Województwa Podlaskiego 
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. ŚLĄSKIEGO – Pasjonauci polecają: Śląskie. Pozytywna energia
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO: To Mazury, nie…


Kategoria KAMPANIA PR / ON-LINE PR:

  • GDAŃSK – Fale GDN 
  • WROCŁAW – Wrocław przeciw płatnej obwodnicy 
  • POZNAŃ – Poznań za pół ceny 
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. MAŁOPOLSKIEGO – Małopolska zimą w iPhone 
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. MAŁOPOLSKIEGO – Prezentacja Małopolskiego na targach ITB w Berlinie
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. POMORSKIEGO – Czas na Bałtyk

Źródło: Grupa Ströer

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764