logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Znamy już finalistów konkursu Złote Formaty

  PR 27.07.2011, przeczytano 2153 razy
ilustracjastrzałka

W ścisłej czołówce prestiżowego Konkursu Złote Formaty, organizowanego przez Grupę Ströer, znalazło się 20 miast i regionów, które zawalczą o 5 ogólnopolskich kampanii reklamowych oraz o statuetkę Złotego Formatu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/znamy-juz-finalistow-konkursu-zlote-formaty,13071,artykul.html

Konkurs Złote Formaty stanowi przegląd osiągnięć promocyjnych polskich miast i regionów oraz weryfikację postępów w zakresie efektywności działań promocyjnych. Dotychczas, do pięciu edycji Konkursu, 240 samorządów przesłało ponad 750 projektów. 

Rozstrzygnięcie V edycji Konkursu Złote Formaty nastąpi podczas Festiwalu Promocji Miast i Regionów, który odbędzie się w dniach 20-21 września 2011 roku w hotelu Sheraton w Warszawie. Festiwal Promocji Miast i Regionów to największe w Polsce, a także w Europie wydarzenia dedykowanego szeroko pojętej promocji miejsc. 

Na zwycięzców Konkursu czekają nagrody ufundowane przez organizatora i mecenasa Konkursu, Grupę Ströer w Polsce. To 5 ogólnopolskich kampanii reklamowych, kampanie w warszawskim Metrze, na nowoczesnych nośnikach Infoscreen oraz prestiżowe statuetki Złotego Formatu. Zostaną również wręczone Nagrody Specjalne ufundowane przez Partnerów i Patronów Konkursu – Związek Miast Polskich, magazyny Elle i Brief for Poland oraz portal PRoto.pl. 

Do Konkursu samorządy mogły zgłaszać projekty promocyjne w pięciu kategoriach:

  • Grand Prix Festiwalu za całokształt działań promocyjnych prowadzonych na przestrzeni dwóch ostatnich lat
  • Event 
  • Wydawnictwo promocyjne
  • Kampania Reklamowa
  • Kampania public relations/public relations on-line


Do tegorocznej edycji Konkursu, 67 samorządów reprezentujących wszystkie województwa Polski, zgłosiło 157 projektów promocyjnych. Spośród nich, do finału Jury zakwalifikowało 33 najlepsze projekty – 18 zgłoszonych przez miasta (Gdynia, Gdańsk, Jarocin, Poznań, Kraków, Lublin, Częstochowa, Śrem, Ruda Śląska, Katowice, Dąbrowa Górnicza, Wodzisław Śląski oraz Wrocław) i 15 nadesłanych przez województwa (łódzkie, warmińsko-mazurskie, podlaskie, małopolskie, pomorskie, śląskie i lubelskie). Rekordzistami są Gdańsk oraz województwo warmińsko-mazurskie –w finale znalazły się aż 4 projekty zgłoszone przez te samorządy.

„W promocji miast i regionów chodzi o głęboką logikę wynikającą z zarządzania, obranych kierunków rozwoju, pozycjonowania się na tle konkurencji, kreowania produktów turystycznych. Tylko konsekwentnie realizowana określona polityka, nowe inwestycje i innowacje mogą zmieniać wizerunek miasta, tym samym kształtować jego markę. Polskie samorządy przygotowują i przesyłają do Złotych Formatów coraz lepsze projekty promocyjne, ponieważ świadomie kreują i zarządzają swoją coraz bardziej atrakcyjną ofertą.” – mówi Anna Proszowska-Sala, Dyr. Programowy Festiwalu Promocji Miast i Regionów.

„Pięć lat temu, kiedy Grupa Ströer organizowała pierwszą edycję Konkursu Złote Formaty, promocja miast i regionów była w Polsce świeżym tematem. Istniała więc potrzeba stworzenia Konkursu, który z jednej strony będzie kreował standardy, a z drugiej pozwoli na wymianę wiedzy i doświadczenia między przedstawicielami samorządów. Każda kolejna edycja potwierdza, że Złote Formaty są bardzo potrzebne. Wspaniałe pomysły, świetne realizacje – często przy bardzo symbolicznych budżetach – za sprawą nagród, nominacji czy wreszcie samego tytułu Złotego Formatu, zyskują należne uznanie, poparcie i kontynuację.” – mówi Andrzej Magdziak, Członek Zarządu Ströer Polska Sp. z o.o.

Obrady Jury odbyły się 6 lipca 2011 roku w Warszawie. Funkcję audytora, czuwającego nad prawidłowością przebiegu obrad Jury pełnił Ernst & Young.

LISTA NOMINOWANYCH (kolejność alfabetyczna)


Kategoria DZIAŁALNOŚĆ PROMOCYJNA – GRAND PRIX:

  • JAROCIN – Kampania wizerunkowa wewnętrzna JAROCIN FREE.WOLNE MIASTO
  • URZAD MARSZAŁKOWSKI WOJ. LUBELSKIEGO – Lubelskie – Promocja 2009-2010
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. POMORSKIEGO – Turystyczna Promocja Województwa Pomorskiego 
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. ŚLĄSKIEGO – Działalność promocyjna Województwa Śląskiego 2009-2010
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO – Mazury Cud Natury


Kategoria EVENT:

  • GDAŃSK – Blog Forum Gdańsk 2010 
  • KRAKÓW – Chopin w mieście 
  • LUBLIN – Carnaval Sztuk – Mistrzów 2010 
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI W ŁODZI – Wędrowny Festiwal Filharmonii Łódzkiej „Kolory Polski” 2010 
  • URZAD MARSZAŁKOWSKI WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO – Kandydat Wszystkich Polaków


Kategoria WYDAWNICTWO PROMOCYJNE:

  • CZESTOCHOWA – „Good City for Good Business – zainwestuj w Częstochowie”
  • GDAŃSK – Europejski Poeta Wolności 
  • GDYNIA – Navigator Gdyni 
  • ŚREM – Kalendarz na rok 2011 „I love Śrem”
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. MAŁOPOLSKIEGO – Seria wydawnictw produktowych: „Małopolska. Zakupy z tradycją”, „Małopolska. Inspirowanie tradycją”, „Małopolska. Święta, tradycje, zwyczaje” 
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO – Folder „To Mazury, nie…” 
  • WODZISŁAW ŚLĄSKI – Film City LipDub Wodzisław Śląski


Kategoria KAMPANIA REKLAMOWA:

  • DĄBROWA GÓRNICZA – Kampania reklamowa „Dębowy Świat dla aktywnych”
  • GDAŃSK – Dotknij wolności. Kampania promocyjna Miasta Gdańska – 2010 
  • KATOWICE – Kampania reklamowa „Katowice – miasto wielkich wydarzeń” 
  • KRAKÓW – Kampania promocyjna Miasta Krakowa 2010 „Gołębie kręcą Kraków”
  • POZNAŃ – „Kalejdoskop” poza granicami kraju 
  • RUDA ŚLĄSKA – 15 minut do miliona – program promocji terenów zlokalizowanych wzdłuż Drogowej Trasy Średnicowej w Rudzie Śląskiej 
  • URZĄD MASZAŁKOWSKI WOJ. LUBELSKIEGO – Wizerunkowa kampania promocyjna „Lubelskie. Chwilo trwaj” 
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. PODLASKIEGO – Zewnętrzna kampania promocyjna Województwa Podlaskiego 
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. ŚLĄSKIEGO – Pasjonauci polecają: Śląskie. Pozytywna energia
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO: To Mazury, nie…


Kategoria KAMPANIA PR / ON-LINE PR:

  • GDAŃSK – Fale GDN 
  • WROCŁAW – Wrocław przeciw płatnej obwodnicy 
  • POZNAŃ – Poznań za pół ceny 
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. MAŁOPOLSKIEGO – Małopolska zimą w iPhone 
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. MAŁOPOLSKIEGO – Prezentacja Małopolskiego na targach ITB w Berlinie
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. POMORSKIEGO – Czas na Bałtyk

Źródło: Grupa Ströer

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Po raz czwarty z rzędu reklamy banku Credit Agricole zostały nagrodzone w konkursie niezależnej kreacji reklamowej Kreatura. To jeden z najbardziej prestiżowych konkursów reklamowych w Polsce.
W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Europe w kategorii Best of Europe - FMCG znalazła się kampania "9 milionów powodów" zrealizowana dla marki Corega należącej do koncernu GSK. To jedyny projekt z Polski nominowany w tej edycji konkursu.
W tegorocznym konkursie Klubu Twórców Reklamy (KTR) agencja VMLY&R Poland zdobyła 9 nagród i zajęła 2 miejsce w rankingu kreatywności polskich agencji.
Spośród 9 projektów grupy dentsu nominowanych do KTR, aż 5 uzyskało nagrody w konkursie.
Młoda projektantka z Poznania zdobyła nagrodę w międzynarodowym konkursie
Tegoroczny 25-letni międzynarodowy konkurs na projekt opakowań Model Young Package zaprosił projektantów z całego świata do pracy nad tematem Personal Care. Świeża absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, Öykü Aydınhan, zajęła pierwsze miejsce spośród dwustu uczestników
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764