logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Znamy laureatów konkursu Bargework Opole

  PR 06.06.2017, przeczytano 577 razy
ilustracjastrzałka
Zwycięski zespół - Maria Chorny i Oleksander Kostevych

Dobiegł końca konkurs architektoniczny BARGEWORK – OPOLE na projekt barki i przystani pierwszego w Polsce biura na wodzie. Spośród niemal stu nadesłanych prac, kapituła konkursu wyłoniła zwycięzcę oraz przyznała cztery wyróżnienia. Główną nagrodę otrzymał projekt autorstwa dwuosobowego zespołu: Marii Chorny i Oleksandra Kostevych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/znamy-laureatow-konkursu-bargework-opole,32738,artykul.html

5 czerwca 2017 roku w Muzeum Piosenki Polskiej w Opolu odbyła się konferencja prasowa, na której ogłoszono wyniki konkursu BARGEWORK OPOLE. Główną nagrodę otrzymał dwuosobowy zespół Marii Chorny i Oleksandra Kostevych. Kapituła konkursowa wyłoniła zwycięzcę większością głosów, przy głosie odrębnym prof. Krystyny Januszkiewicz. Zwycięski zespół otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 10 000 PLN oraz komercyjną licencję na program VECTORWORKS o wartości ponad 20 000 PLN.

Organizator wręczył także cztery równorzędne wyróżnienia po 2500 PLN każde. Trafiły one do: Rafała Oleksika, Adama Krzysztofiaka oraz zespołu Barbary Wilsz i Justyny Skrzypczak oraz zespołu Anny Malinowskiej i Małgorzaty Dudy.

Marcin Wojciechowski
, pomysłodawca konkursu i członek jury, wybór zwycięzcy wskazuje, że wybór był bardzo trudny. – Obrady kapituły były niezwykle trudne. Otrzymaliśmy niemal 100 prac. Wybranie tych 5 najlepszych buło dużym wyzwaniem. Większość projektów prezentowała bardzo wysoki poziom. Widać, że uczestnicy włożyli w przygotowanie ich wiele zaangażowania i kreatywnej myśli - mówi.

Celem ogólnopolskiego konkursu architektonicznego BARGEWORK Opole było zaprojektowanie koncepcji bryły oraz przystani dla barki biurowej, która mogłaby znajdować się w Opolu. Potencjalna lokalizacja została wybrana dzięki wsparciu władz miasta oraz Politechniki Opolskiej. Jako miejsce stacjonowania barek biurowych wybrano fragment nabrzeża Odry znajdujący się przy Narodowym Centrum Piosenki Polskiej.

Konkurs nie mógłby dojść do skutku bez Partnerów Technologicznych Inicjatywy, firm: FAKRO, NORLYS, WIŚNIOWSKI oraz VECTORWORKS. Firma VECTORWORKS, producent oprogramowania dla projektantów, zdecydowała o przyznaniu – nieplanowanej wcześniej – nagrody specjalnej dla projektu autorstwa Anny Malinowskiej i Małgorzaty Dudy

– Pragniemy w ten sposób podkreślić nasze uznanie dla walorów tej pracy, jako cechującego się niezwykłą estetyką i wizjonerskim spojrzeniem na architekturę współczesną. Nagroda specjalna to zestaw do VR, który umożliwi autorce wizualizację jej twórczych pomysłów i będzie narzędziem do skutecznego przekonywania potencjalnych klientów – mówi Magdalena Gruna, Dyrektor ds. Edukacyjnych w VECTORWORKS Polska.

Laureatów konkursu wytypowało jury złożone z wybitnych przedstawicieli branży i renomowanych architektów: dr hab. inż. arch. Krystyny Januszkiewicz – pracownika naukowego i dydaktycznego Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie; Magdalenę Grunę – dyrektora ds. edukacyjnych w VECTORWORKS Polska, zawodowo związaną z wdrażaniem nowoczesnych technologii; Jarosława Ptaka – managera kreatywnego wizerunku marki WIŚNIOWSKI;  Szymona Wojciechowskiego – architekta związanego zawodowo z pracownią APA Wojciechowski Sp. z o.o.; Zbigniewa Bomersbacha – Architekta Opola oraz Marcina Wojciechowskiego – pomysłodawcę projektu, prezesa Fundacji BARGEWORK.

Inicjatywa stawia na potencjał twórczy młodych i ambitnych polskich architektów, designerów oraz studentów architektury. Aby przybliżyć idee konkursu i zachęcić do uczestnictwa w nim, inicjatorzy przedsięwzięcia zorganizowali w ciągu ostatnich 6 miesięcy spotkania informacyjne z studentami architektury na: Politechnice Śląskiej, Opolskiej, Wrocławskiej, Poznańskiej, Łódzkiej, Krakowskiej oraz na Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego i Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Konkurs spotkał się z ogromnym zainteresowaniem słuchaczy i poparciem ze strony kadry naukowo-dydaktycznej.

Projektanci mogli nadsyłać prace od 24 października 2016 roku do 28 marca 2017 roku. Patronat instytucjonalny nad wydarzeniem objęły: Politechnika Opolska, Wydział Architektury Politechniki Poznańskiej, Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej, Wydział Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Politechnika Śląska, Akademia Leona Koźmińskiego, Politechnika Krakowska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Łódzka, Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego oraz Związek Polskie Okna i Drzwi.

Patronat Medialny nad konkursem sprawowały: archimania.pl, archirama.pl, archispace.pl, e-biurowce.pl, ideadomu.pl, infoarchitekta.pl, budoskop.pl, , okna21.pl, oknoserwis.pl, izolacje.com.pl, archivolta.com.pl, Przewodnik Budowlany, Architektura & Biznes, Świat Aluminium i Świat Szkła.

Źródło: BARGEWORK OPOLE

www.bargework.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konkurs na projekt maskotki Uniwersytetu Gdańskiego
W związku z jubileuszowym rokiem 50-lecia powstania Uniwersytetu Gdańskiego szukamy nowego symbolu uczelni – do 7 lutego 2020 roku można przesyłać projekty maskotki UG. Najlepszy z pomysłów zostanie wdrożony do produkcji, a jego autor otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 3000 zł brutto.
Polish Graphic Design Awards 2019
Rusza trzecia edycja konkursu PGDAwards poświęconego komunikacji wizualnej w 2019 roku. Przegląd PGDAwards to największy w Polsce branżowy konkurs rokrocznie prezentujący realizacje ze wszystkich istniejących dziedzin grafiki użytkowej.
Cover Awarts 2019 - znamy zwycięzców!
Już po raz siódmy wybrane zostały najlepsze okładki i oprawy polskich płyt w ramach konkursu Cover awArts. Na finalne zestawienie złożyło się 52.597 głosów internautów oraz praca 52-osobowego jury. W jego skład weszli artyści sztuk wizualnych (fotografowie, malarze, graficy), ludzie piszący o kulturze i sztuce (dziennikarze, kulturoznawcy) oraz muzycy – organizatorzy...
European Content Awards: aż 6 nominacji dla wrocławskiej agencji Elephate
W pierwszej edycji European Content Awards agencja content marketingowa Elephate z Wrocławia może liczyć aż na sześć statuetek. Wyniki konkursu poznamy 27 lutego na uroczystej gali w Krakowie.
Mistrzowie świetlnych kadrów wybrani
Za nami 11. edycja konkursu „Świeć się z Energą”. Ta akcja to nie tylko plebiscyt najpiękniej oświetlonych polskich miast i pomoc potrzebującym. To także niesamowity konkurs fotograficzny. W tegorocznej edycji miłośnicy fotografii przesłali aż 1957 zdjęć! Już wiadomo, w czyje ręce trafią nagrody.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764