logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Znamy nominowanych w konkursie Złote Spinacze 2020

   08.10.2020, przeczytano 479 razy
ilustracja

Spośród rekordowej liczby 394 zgłoszeń w XVIII edycji Złotych Spinaczy, Jury wybrało 93, które zostały zakwalifikowane do II etapu i będą rywalizować o nagrody. Najwięcej nominacji otrzymały: Grupa Komunikacja Plus (11 nominacji), OLX – (6 nominacji) oraz 24/7Communication i 38 Content Communication (po 5 nominacji).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/znamy-nominowanych-w-konkursie-zlote-spinacze-2020,388693,artykul.html

W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna. W przypadku kategorii jubileuszowej, uruchomionej z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations, jeden projekt zostanie wyróżniony i otrzyma tytuł Kampanii PR XX-lecia.

Ponadto już po raz czwarty w historii Złotych Spinaczy zostanie przyznany Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”. W celu wyłonienia zwycięskiej firmy, Organizator przeprowadzi ranking nagrodzonych w konkursie podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.

– Złote Spinacze od wielu lat promują najlepsze praktyki branży komunikacji i public relations w Polsce i chociaż ten rok jest wyjątkowy ze względu na pandemię, to zainteresowanie konkursem nie tylko nie zmalało, ale wręcz wzrosło. W tym roku padł kolejny rekord – wpłynęły aż 394 zgłoszenia, które zostały skrupulatnie ocenione przez Członków Jury, a następnie zweryfikowane przez zespół ekspertów Deloitte – mówi Mariusz Ustyjańczuk, Partner, Lider usług Risk Advisory w Deloitte. – Statystyki zgłoszeń potwierdzają, że w okresie turbulencji i niepewności, szczególnego znaczenia nabiera budowanie dialogu z interesariuszami oraz wzmacnianie wizerunku i zaufania do marek – dodaje.

Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 4 grudnia 2020 r.

Poniżej przedstawiamy pełną listę nominowanych projektów

Kategorie główne:

PR korporacyjny

  • Koleje Dolnośląskie na dobrych torach / Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
  • Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię / Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata – Media

PR produktu

  • Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)
  • Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
  • Death Stranding / MSL, PlayStation Polska

Issue management i komunikacja kryzysowa

  • Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĆĄŻ / mBank
  • Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook / Mondial Assistance

Advocacy i Public Affairs

  • Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
  • Uwaga, dziura w Tarczy! / Konfederacja Lewiatan
  • Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki - TUgether / Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

Kampania społeczna

  • #WzywamyPosiłki / Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE
  • BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
  • ANTYSMOG SONG / OLX, F25. PRODUCTION, HOUSE23 HEROES

PR pro bono

  • Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum / 38 Content Communiaction, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio
  • ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
  • Zostań z muzyką / Projekt PR

Covid-19 PR response

  • Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020 / d*fusion communication, ESL Polska
  • Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)
  • Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
  • Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii Biedronka / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies

Komunikacja wewnętrzna

  • Brilliant in Quality / Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland
  • NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe / Nationale Nederlanden
  • Kultura doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald's Polska

Event komercyjny

  • POCIĄG DO ZMIAN / Master Brand, BNP Paribas Bank Polska

Event społeczny

  • Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
  • OLX LECIMY Z POMOCĄ / OLX
  • „Rolling2Zwrotnik” – wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze / Human Signs, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!

Launch produktu, usługi lub firmy

  • Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy! / Good One PR
  • Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
  • Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska

Sustainability & CSR Communications

  • FASOFF / MOSQI.TO
  • Ty nie zauważysz. Środowisko tak / 24/7Communication, McDonald's Polska

PR miejsca, miasta lub regionu

  • Stocznia Gdańska warta UNESCO! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
  • Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
  • Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii
  • Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki / Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator

Social media

  • Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
  • Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĆĄŻ / mBank
  • Mowa Miłości / Outriders, Laska Nebeska

Business-to-Business PR

  • Lider e-zdrowia 2019 / Centrum e-Zdrowia
  • TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO / Made in PR, Grupa Essilor

PR finansowy i relacje inwestorskie

  • Craft-funding Janusza Palikota / Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting
  • Mazurska Manufaktura Alkoholi – kraft to nie tylko piwo! / Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi

Media relations

  • Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu / Biedronka – Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
  • Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
  • Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

Employer Branding

  • Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
  • Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska
  • Evolve. Advance. We’ll cheer you on / UBS, MJCC

Content marketing – branded content

  • ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM / OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT
  • Kryptonim S.E.S.J.A / Monday - agencja komunikacji
  • CUD NAD WISŁĄ / PR 510, MyPlace

Custom Publishing

  • NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy! / Nationale Nederlanden
  • Magazyn „UPstream”: reportaż dźwignią PR-u / Nowy Styl
  • Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć / Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

  • Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
  • Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
  • M-Power, czyli transformacja agile w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

Finanse

  • #zdalnidopomocy / 24/7Communication, ING Bank Śląski
  • „Szczepionka na dezinformację” Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
  • Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)

Uroda, higiena i wellness

  • #ChceDoSalonu / Remarkable Ones, Versum

Moda i styl życia

  • ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

Kultura i media

  • Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
  • Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
  • Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” / Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9

Medycyna i zdrowie

  • Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD
  • #PowiedzJak / MSL, Fundacja Nutricia
  • #Stopfejkfriends / Fabryka Komunikacji Społecznej

Sport, turystyka i rekreacja

  • Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

  • Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
  • Lepiej bez smogu / ISOVER Saint-Gobain
  • Stacja Wola – najszybciej sprzedająca się inwestycja na Woli / Publicon
  • Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska

Przemysł i infrastruktura

  • NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA! STOP HEJTOWI / Agencja Reklamowa ArtGroup
  • Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
  • Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19 / Impel

Motoryzacja i transport

  • IZERA. Elektryk made in Poland! / 38 Content Communication, ElectroMobility Poland i Don’t Worry

NGO i sektor publiczny

  • Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
  • Adwokat w każdym przypadku / Remarkable Ones, Naczelna Rada Adwokacka, Social Leaders
  • Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników / Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”

Kategorie specjalne:

Kreatywność

  • BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
  • Pokaż nam swój środkowy palec! – start Fundacji Najsłodsi / Hill+Knowlton Strategies, Fundacja Michała Figurskiego „Najsłodsi”

Efektywność

  • Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
  • Uwaga, dziura w Tarczy! / Konfederacja Lewiatan
  • Najpopularniejszy Zimowy (Narodowy) event na TikToku! / Testa Communication

Research&Insight

  • Krytyka kobiet codzienna, czyli women shaming po polsku / Clue PR
  • Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
  • REDefine Your Limits. Rekrutujemy przedstawicieli handlowych / MJCC, Coca-Cola HBC Polska
  • Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska

Kategoria jubileuszowa:

Kampania PR XX-lecia

  • Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” / Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polska Unia Onkologii, Fabryka Komunikacji Społecznej
  • A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
  • Największy od 30 lat debiut banku w Europie / United PR

Wszystkie informacje o konkursie są dostępne na stronie: www.zlotespinacze.pl

Źródło: Związek Firm Public Relations

www.zfpr.pl

Dodatkowe informacje:

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Partnerzy: rp.pl, Rzeczpospolita, BRIEF, Wirtualne Media, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Pro4Media, VIDEOactions – agencja filmowa, THINKTANK, Sotrender, Conrego, Piloci Studio, Digital Beast, Michał Gmitruk Production, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Delikatesy Centrum zdobywają tytuł Gazetka Roku w programie Blix Awards
Najlepiej sprofilowane promocje pod potrzeby klientów, atrakcyjne przygotowanie gazetek pod względem graficznym, to właśnie te kryteria przeważyły o bezapelacyjnym zwycięstwie Delikatesów Centrum w kategorii Supermarketów. W tegorocznej edycji w badaniu wzięło udział 80 tys. klientów różnych sieci handlowych, którzy wydali łącznie ponad 3...
„Jedenaste: Nie produkuj śmieci” – rusza 21. konkurs Galerii Plakatu AMS
W 2020 roku zadaniem uczestników konkursu organizowanego przez AMS jest zaprojektowanie plakatu na temat ograniczenia produkcji śmieci. Partnerem głównym tej edycji jest Miasto Stołeczne Warszawa, zaś głównym patronem Gazeta.pl.
Projekt Roku 2019/2020 pod patronatem Signs.pl
Projekt Roku to pierwszy w Polsce konkurs projektowania graficznego, który wykracza poza ocenę estetyczną, poddając refleksji funkcje designu oraz odpowiedzialność społeczną twórców. Konkurs powołany do życia w 2010 corocznie analizuje najbardziej przełomowe realizacje twórców grafiki użytkowej w Polsce oraz promuje wartości bliskie Stowarzyszeniu Twórców Grafiki...
Anna Szkałuba w jury konkursu Timecode Akcja Animacja
Trwa specjalna edycja konkursu dla twórców animacji reklamowych i motion designerów - Timecode Akcja Animacja. W gronie jurorów znalazła się Anna Szkałuba, head of visual design w VMLY&R. Dodatkowo, VMLY&R został partnerem kreatywnym konkursu, którego hasłem przewodnim jest "Animacja dla Planety".
Wyniki Konkursu Raporty Społeczne 2020
Ogłoszono najlepsze raporty obejmujące dane niefinansowe za rok 2019. Laureatami nagród głównych, podobnie jak w poprzedniej edycji, zostały firmy: LPP – nagroda główna za raport zintegrowany, Santander Bank Polska – najlepszy raport społeczny. W 14. edycji nagrodzono również następujące firmy i organizacje: BNP Paribas Bank Polska, Jeronimo Martins Polska, Grupa Jurajska...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764