Spośród rekordowej liczby 397 zgłoszeń w XIX edycji Złotych Spinaczy, Jury wybrało 111, które zostały zakwalifikowane do II etapu i będą rywalizować o nagrody. Najwięcej nominacji otrzymały agencje: 24/7Communiaction (8 nominacji), Grupa Komunikacja Plus (7 nominacji) oraz Hill+Knowlton Strategies Poland (7 nominacji).
W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. Przy czym w każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.
Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”, a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy, Organizator przeprowadzi ranking nagrodzonych w konkursie podmiotów, według punktacji określonej w Regulaminie.
– Konkurs Złote Spinacze to wyjątkowo inspirująca inicjatywa, dzięki której możemy docenić kreatywne pomysły powstające w Polsce. Ogromnie cieszymy się, że projekt spotyka się z dużym i niesłabnącym zainteresowaniem, o czym świadczy rekordowa liczba zgłoszeń do Konkursu. W tegorocznej edycji sześć grup jurorskich, składających się łącznie z 92 Jurorów, ocenia projekty zgłoszone w 35 kategoriach. Wierzymy, że dzięki wyróżnieniu najciekawszych pomysłów, Złote Spinacze wyznaczają najwyższe standardy i promują najlepsze praktyki w branży PR – Mariusz Ustyjańczuk, partner zarządzający, lider usług Risk Advisory, Deloitte.
Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 3 grudnia 2021 r.
Poniżej przedstawiamy pełną listę nominowanych projektów
Kategorie główne
1. PR korporacyjny
- W pogoni za ciszą / Icon Strategies
- 60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze! / IKEA Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker
- Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
- Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
2. PR produktu
- Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com
- Moc wiesiołka / Labcon, Adamed
- T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska
3. Issue management i komunikacja kryzysowa
- Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
- Ekowizyta - zadbajmy o dobry klimat / Polpharma
- Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów / Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna
4. Advocacy i Public Affairs
- Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
- Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach / Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu
- Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
- Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
5. Kampania społeczna
- Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
- Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
- Jestem kobietą, kieruję / Fundacja Truckers Life
- Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
6. PR pro bono
- Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
- #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland
- Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
7. Covid-19 PR response
- Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD
- Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
- Cyfrowe Rewolucje / mBank, Solski Communications, Cube Group
8. Employee experience i komunikacja wewnętrzna
- People Awards 2020. Home Edition / Live Age, Ringier Axel Springer Polska
- Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
- Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc / 24/7Communication, T-Mobile Polska
9. Event komercyjny
- OLX Praca Know How 2021 / OLX, Live Age
- Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth
- T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020 / 24/7Communication, T-Mobile Polska
10. Event społeczny
- 27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
- Wirtualny 13 Onkobieg / Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma
- Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska", Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero
11. Launch produktu, usługi lub firmy
- KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska
- Don’t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
- Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska
12. Sustainability i CSR Communications
- Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
- SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”
- Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy / Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr
13. PR miejsca, miasta lub regionu
- A Ty? Co widzisz w Krakowie? / 38 Content Communication, Miasto Kraków
- E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online / Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine
- Charlotte - stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat! / Big Picture, Charlotte
14. Social media
- Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
- To nie ja / Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Lettly
- #ZakładamyMaski / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD
- Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek
15. Business-to-Business PR
- Dont Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
- GfK, czyli jak łączyć badania i sprzedaż w czasie pandemii / Grupa Komunikacja Plus, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia
- Social Selling Experts - handlowiec staje się influencerem / Monday – agencja komunikacji, Dell Technologies
16. PR finansowy i relacje inwestorskie
- 4 mln zł w 38 minut! Rola IR i PR w rekordzie polskiego ECF / Crowdway, Kombinat Konopny, Hello PR
- INPOST NA EURONEX AMSTERDAM - największe IPO spółki z Polski / INPOST, GENESIS PR
- Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan's / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
17. Media relations
- „Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej” / MSL, GlaxoSmithKline
- 50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations
- Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
18. Employer Branding
- O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach / Nationale-Nederlanden, MJCC
- Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk / MJCC, FM Logistic
- ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD
19. Content marketing – branded content
- E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel
- OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
- Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD
- Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut
20. Custom Publishing
- „Jesteśmy blisko” – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę / 24/7Communication, McDonalds Polska
- Łączy nas Biedronka - historia największej sieci handlowej / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
- GAZETA KRÓLEWSKA – kronika uniwersum KRÓLA / CANAL+ Polska
Kategorie sektorowe:
21. Technologia, IT, telekomunikacja
- Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
- „Włącz ochronę oczu”. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO / Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska
- Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska
- T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska
22. Finanse
- CyberPrzysłowia / Santander Bank Polska, Follow Agency
- eSkarbonka - nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
- SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek"
23. Uroda, higiena i wellness
- #WłączLeczenie - jak zatrzymać pandemię chorób skóry / Hill+Knowlton Strategies Poland, Galderma
- Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
- Czysta Ziemia oraz Uczniowskie Ekonawyki / MSL, Procter & Gamble
24. Moda i styl życia
- Better Places 2030 – Wroclavia dla miasta i mieszkańców / Grupa Komunikacja Plus, Wroclavia
- Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com
- Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
25. Sektor spożywczy
- E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel
- Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
- Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
26. Kultura i media
- Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
- 27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
- KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska
27. Medycyna i zdrowie
- HAE, czyli historia 13 letniej odysei diagnostycznej / first aid communication
- Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
- Ekowizyta - zadbajmy o dobry klimat / Polpharma
28. Sport, turystyka i rekreacja
- Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
- Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
- Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!” / Benefit Systems, Brand Kolektyw, NAV Agency
29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
- ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD
- Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth
- Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia / Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław
30. Przemysł i infrastruktura
- Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów / Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna
31. Motoryzacja i transport
- OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
- TIER - brawurowy debiut neutralnych klimatycznie e-hulajnóg / Havas PR Warsaw, Tier Mobility
- Kampania edukacyjna „Tablet jak cegła” / Cohn & Wolfe, Volvo Car Poland
32. NGO i sektor publiczny
- Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
- Przystań w sieci / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, NASK PIB, UNICEF Polska
- #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland
Kategorie specjalne:
33. Kreatywność
- OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
- Premiera Microsoft Flight Simulator na Xbox Series X|S / d*fusion communication, Microsoft
- Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut
34. Efektywność
- Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
- eSkarbonka - nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
- Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
- 50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations
- Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska", Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero
35. Research&Insight
- Mapa ryzyka Polaków / Polska Izba Ubezpieczeń (PIU), hi Agencja, OneMulti
- Bariery do kariery / Clue PR
- Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
Źródło: Związek Firm Public Relations