Znamy marki, nominowane do nagrody Best Brands 2022 w pierwszej polskiej edycji rankingu organizowanego przez Group One i GfK Polonia. W każdej z pięciu kategorii zostało wyłonione TOP 10 firm, które powalczą o tytuł Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainable Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand.
Best Brands Award to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu, przyznawana na podstawie kompleksowego badania GfK, jednego z globalnych liderów w dziedzinie analityki danych. Ranking został zainicjowany blisko 20 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group, w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na rynku niemieckim oraz wyróżnieniu tych, którzy stoją za ich sukcesem. W tym roku “Oscary marketingu” po raz pierwszy zostaną wręczone także w Polsce. Uroczysta gala odbędzie się już 15 września 2022 r. w Centrum Praskim Koneser, w Warszawie.
Marki nominowane do nagrody Best Brands Awards zostały wyłonione na podstawie unikalnej metodologii badania, opracowanej przez niezależny instytut badań konsumenckich GfK - Mierzy ona siłę marki na podstawie dwóch kluczowych wskaźników: rzeczywistego sukcesu rynkowego “Share of Wallet” oraz “Share of Soul”, który reprezentuje stopień atrakcyjności marki dla konsumentów. “Najsilniejsi” nominowani zostali wybrani spośród 260 potencjalnych kandydatów w 34 kategoriach produktowych. Opinię wyraziło 5 000 respondentów.
- Unikalność metodologii opracowanej przez GfK wynika z kilku elementów. Przede wszystkim łączymy twarde dane rynkowe i odczucia konsumentów. Ponadto poddajemy ocenie bardzo różne kategorie produktowe, dzięki czemu wyłoniliśmy najlepszych z najlepszych, patrząc na rynek naprawdę szeroko. Nagrody są dopasowane do aktualnych trendów konsumenckich. Istotne jest dla nas polskie pochodzenie produktu, dostosowanie do post pandemicznej rzeczywistości, zbalansowanie proporcji offline i online, kliento-centryczność. Z naszego globalnego badania Consumer Life wynika, że to w Polsce bardzo ważny trend, podczas gdy na świecie już niekoniecznie. I w końcu społeczna odpowiedzialność biznesu, część tego obszaru - środowisko – to z kolei trend niezwykle istotny bo już na 3 miejscu w Polsce wśród konsumentów! Jednocześnie gorący temat w marketingu. W GfK właśnie wypuszczamy raport Green Mood, który szerzej omawia wpływ sustainability na postrzeganie marek. – mówi Barbara Lewicka, Senior Director Marketing & Consumer Intelligence GfK
- Lista nominowanych pokazuje, co liczy się dla konsumentów teraz czyli w tzw. “ciekawych czasach”. Kategorie, w których zostaną przyznane nagrody są mocno związane z trendami rynkowymi. Niesamowicie przyspieszony rozwój usług online, często w tradycyjnie offline-owych dotąd kategoriach, czy masowe zainteresowanie obszarem “sustainability” - to tematy, które z pewnością pozostaną z nami na dłużej. Rozwój alternatywnej rzeczywistości - metaverse pokazuje, że to już nie jest technologiczna nowinka dla geeków, ale zupełnie nowy wymiar codzienności, który bez wątpienia wpłynie na naszą przyszłość, w tym również na przyszłość całej naszej branży. Na pewno świetną wiadomością dla nas wszystkich jest to, że zero-emisyjność firm i konkurencyjność klimatyczna w końcu przestały być tylko opcją w budowaniu strategii, a stały się podstawą rozwoju współczesnego odpowiedzialnego biznesu - o czym będziemy rozmawiać podczas gali wręczenia “Oscarów marketingu” już 15 września. - mówi Wojciech Putrzyński, CEO Change Serviceplan.
Lista TOP 10 dla każdej z kategorii znajduje się poniżej.
Zwycięzców w każdej z 5 kategorii poznamy podczas uroczystej gali wręczenia nagród Best Brands Awards - 15 września 2022 r. w Centrum Praskim Koneser, w Warszawie.
NOMINACJE BEST BRANDS 2022
BEST OVERALL BRAND - TOP 10
- BIEDRONKA Sklepy spożywcze i kosmetyczne
- BOSCH Mały sprzęt kuchenny
- CANON Sprzęt fotograficzny
- FAIRY Środki do zmywania
- GOPRO Kamery sportowe/ drony
- JBL Urządzenia audio
- LAYS Słone przekąski
- PHILIPS Sprzęt elektryczny do pielęgnacji ciała
- SAMSUNG Smartfony
- SONY Konsole do gier
BEST POLISH BRAND
- BIEDRONKA Sklepy spożywcze i kosmetyczne
- EVELINE Naturalne kosmetyki
- HORTEX Żywność mrożona i lody
- MLEKOVITA Podstawowe artykuły spożywcze
- ONLY BIO Naturalne kosmetyki
- PIĄTNICA OSM Nabiał
- TYMBARK Napoje bezalkoholowe
- WAWEL Słodycze
- WEDEL Słodycze
- WINIARY Podstawowe artykuły spożywcze
BEST OMNICHANNEL BRAND
- BOSCH Mały sprzęt kuchenny
- GOPRO Kamery sportowe/ drony
- LIDL Sklepy spożywcze i kosmetyczne
- MEDIA EXPERT Sklepy z elektroniką
- MEDIA MARKT Sklepy z elektroniką
- PHILIPS Elektryczny sprzęt do domu
- ROSSMANN Sklepy spożywcze i kosmetyczne
- RTV EURO AGD Sklepy z elektroniką
- SAMSUNG Telewizory
- SONY Konsole do gier
BEST CUSTOMER CENTRICITY BRAND
- ALLEGRO Sklepy online
- BOSCH Mały sprzęt kuchenny
- CIF Środki czyszczące
- DOMESTOS Środki czyszczące
- FAIRY Środki do zmywania
- LIDL Sklepy spożywcze i kosmetyczne
- MEDIA EXPERT Sklepy z elektroniką
- NIVEA Środki do pielęgnacji włosów i ciała
- ROSSMANN Sklepy spożywcze i kosmetyczne
- SAMSUNG Smartfony
BEST SUSTAINABILITY BRAND TOP 10
- BIO (Lidl) Żywność organiczna
- BOSCH Mały sprzęt kuchenny
- FAIRY Środki do zmywania
- GERBER Żywność organiczna
- GO VEGE (Biedronka) Żywność organiczna
- JBL Produkty audio
- MEDIA EXPERT Sklepy z elektroniką
- NIVEA Środki do pielęgnacji włosów i ciała
- PHILIPS Mały sprzęt kuchenny
- SAMSUNG Telewizory
Źródło: Group One S.A.