logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Znamy nominowanych w rankingu Best Brands 2022

   21.06.2022, przeczytano 556 razy
ilustracjastrzałka

Znamy marki, nominowane do nagrody Best Brands 2022 w pierwszej polskiej edycji rankingu organizowanego przez Group One i GfK Polonia. W każdej z pięciu kategorii zostało wyłonione TOP 10 firm, które powalczą o tytuł Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainable Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/znamy-nominowanych-w-rankingu-best-brands-2022,396312,artykul.html

Best Brands Award to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu, przyznawana na podstawie kompleksowego badania GfK, jednego z globalnych liderów w dziedzinie analityki danych. Ranking został zainicjowany blisko 20 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group, w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na rynku niemieckim oraz wyróżnieniu tych, którzy stoją za ich sukcesem. W tym roku “Oscary marketingu” po raz pierwszy zostaną wręczone także w Polsce. Uroczysta gala odbędzie się już 15 września 2022 r. w Centrum Praskim Koneser, w Warszawie.

Marki nominowane do nagrody Best Brands Awards zostały wyłonione na podstawie unikalnej metodologii badania, opracowanej przez niezależny instytut badań konsumenckich GfK - Mierzy ona siłę marki na podstawie dwóch kluczowych wskaźników: rzeczywistego sukcesu rynkowego “Share of Wallet” oraz “Share of Soul”, który reprezentuje stopień atrakcyjności marki dla konsumentów. “Najsilniejsi” nominowani zostali wybrani spośród 260 potencjalnych kandydatów w 34 kategoriach produktowych. Opinię wyraziło 5 000 respondentów.

- Unikalność metodologii opracowanej przez GfK wynika z kilku elementów. Przede wszystkim łączymy twarde dane rynkowe i odczucia konsumentów. Ponadto poddajemy ocenie bardzo różne kategorie produktowe, dzięki czemu wyłoniliśmy najlepszych z najlepszych, patrząc na rynek naprawdę szeroko. Nagrody są dopasowane do aktualnych trendów konsumenckich. Istotne jest dla nas polskie pochodzenie produktu, dostosowanie do post pandemicznej rzeczywistości, zbalansowanie proporcji offline i online, kliento-centryczność. Z naszego globalnego badania Consumer Life wynika, że to w Polsce bardzo ważny trend, podczas gdy na świecie już niekoniecznie. I w końcu społeczna odpowiedzialność biznesu, część tego obszaru - środowisko – to z kolei trend niezwykle istotny bo już na 3 miejscu w Polsce wśród konsumentów! Jednocześnie gorący temat w marketingu. W GfK właśnie wypuszczamy raport Green Mood, który szerzej omawia wpływ sustainability na  postrzeganie marek. – mówi Barbara Lewicka, Senior Director Marketing & Consumer Intelligence GfK

- Lista nominowanych pokazuje, co liczy się dla konsumentów teraz czyli w tzw. “ciekawych czasach”. Kategorie, w których zostaną przyznane nagrody są mocno związane z trendami rynkowymi. Niesamowicie przyspieszony rozwój usług online, często w tradycyjnie offline-owych dotąd kategoriach, czy masowe zainteresowanie obszarem “sustainability” - to tematy, które z pewnością pozostaną z nami na dłużej. Rozwój alternatywnej rzeczywistości - metaverse pokazuje, że to już nie jest technologiczna nowinka dla geeków, ale zupełnie nowy wymiar codzienności, który bez wątpienia wpłynie na naszą przyszłość, w tym również na przyszłość całej naszej branży. Na pewno świetną wiadomością dla nas wszystkich jest to, że zero-emisyjność firm i konkurencyjność klimatyczna w końcu przestały być tylko opcją w budowaniu strategii, a stały się podstawą rozwoju współczesnego odpowiedzialnego biznesu - o czym będziemy rozmawiać podczas gali wręczenia “Oscarów marketingu” już 15 września. - mówi Wojciech Putrzyński, CEO Change Serviceplan.

Lista TOP 10 dla każdej z kategorii znajduje się poniżej.

Zwycięzców w każdej z 5 kategorii poznamy podczas uroczystej gali wręczenia nagród Best Brands Awards - 15 września 2022 r. w Centrum Praskim Koneser, w Warszawie.

NOMINACJE BEST BRANDS 2022

BEST OVERALL BRAND - TOP 10

  1. BIEDRONKA         Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  2. BOSCH        Mały sprzęt kuchenny
  3. CANON        Sprzęt fotograficzny
  4. FAIRY            Środki do zmywania
  5. GOPRO        Kamery sportowe/ drony
  6. JBL            Urządzenia audio
  7. LAYS            Słone przekąski
  8. PHILIPS        Sprzęt elektryczny do pielęgnacji ciała
  9. SAMSUNG        Smartfony
  10. SONY            Konsole do gier

BEST POLISH BRAND

  1. BIEDRONKA        Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  2. EVELINE        Naturalne kosmetyki
  3. HORTEX        Żywność mrożona i lody
  4. MLEKOVITA        Podstawowe artykuły spożywcze
  5. ONLY BIO        Naturalne kosmetyki
  6. PIĄTNICA OSM    Nabiał
  7. TYMBARK        Napoje bezalkoholowe
  8. WAWEL        Słodycze
  9. WEDEL        Słodycze
  10. WINIARY        Podstawowe artykuły spożywcze

BEST OMNICHANNEL BRAND

  1. BOSCH        Mały sprzęt kuchenny
  2. GOPRO        Kamery sportowe/ drony
  3. LIDL            Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  4. MEDIA EXPERT    Sklepy z elektroniką
  5. MEDIA MARKT    Sklepy z elektroniką
  6. PHILIPS        Elektryczny sprzęt do domu
  7. ROSSMANN        Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  8. RTV EURO AGD    Sklepy z elektroniką
  9. SAMSUNG        Telewizory
  10. SONY            Konsole do gier

BEST CUSTOMER CENTRICITY BRAND

  1. ALLEGRO        Sklepy online
  2. BOSCH        Mały sprzęt kuchenny
  3. CIF            Środki czyszczące
  4. DOMESTOS        Środki czyszczące
  5. FAIRY            Środki do zmywania
  6. LIDL            Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  7. MEDIA EXPERT    Sklepy z elektroniką
  8. NIVEA            Środki do pielęgnacji włosów i ciała
  9. ROSSMANN        Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  10. SAMSUNG    Smartfony

BEST SUSTAINABILITY BRAND TOP 10

  1. BIO (Lidl)    Żywność organiczna
  2. BOSCH    Mały sprzęt kuchenny
  3. FAIRY        Środki do zmywania
  4. GERBER    Żywność organiczna
  5. GO VEGE (Biedronka)    Żywność organiczna
  6. JBL        Produkty audio
  7. MEDIA EXPERT    Sklepy z elektroniką
  8. NIVEA    Środki do pielęgnacji włosów i ciała
  9. PHILIPS    Mały sprzęt kuchenny
  10. SAMSUNG    Telewizory

Źródło: Group One S.A.

www.groupone.pl

Dodatkowe informacje:

Inicjatorem i organizatorem pierwszego w Polsce rankingu Best Brands jest Group One - największa niezależna grupa komunikacyjna.
Partnerem merytorycznym - GfK Polonia
Partnerem medialnym wydarzenia zostali:: Forbes, Forbes Women, TV Polsat, Interia/Biznes, Puls Biznesu, Media i Marketing Polska, Handel Extra.
Sponsorem gali - Salesforce.
Ranking wspiera Serviceplan Group.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IAB Polska partnerem konkursu Genius Universitatis 2023
Wystartowała XI edycja najbardziej oczekiwanego konkursu marketingowego dla uczelni, który ma pokazać ich najlepsze reklamowe działania. IAB Polska po raz kolejny jest partnerem konkursu, w którego kapitule zasiada nasza przedstawicielka - Ewa Opach, dyrektor ds. edukacji i certyfikacji, IAB Polska.
Paradyż Designers: spotkanie z Rossaną Orlandi oraz Giovanną Castiglioni w Mediolanie
Wyjazd do Mediolanu i warsztaty z legendą designu Rossaną Orlandi oraz spotkanie z Giovanną, córką włoskiego mistrza wzornictwa Achille Castiglioniego czekają na autorów wyróżnionych projektów w konkursie Paradyż Designers. Prace konkursowe można przesyłać jeszcze do 17 lutego 2023.
Nabór do konkursu dyplomów FNC rozpoczęty
Dyplomy FNC to zestawienie najlepszych prac dyplomowych absolwentów uczelni artystyczno-projektowych organizowane przez FONT nie czcionka.
Nikon zdobywa trzy nagrody w plebiscycie Fotopolis
Nikon ma przyjemność poinformować, że w plebiscycie Fotopolis na najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne 2022 roku, zdobył, aż trzy nagrody. Miejsce pierwsze w kategorii „Zaawansowany obiektyw roku” firma otrzymała za Nikon NIKKOR Z 400 mm f/4.5 VR S. Na drugiej pozycji w kategorii „Amatorski aparat roku” znalazł się Nikon Z 30, z kolei ostatnie miejsce...
Laureaci trzeciego etapu konkursu Tubądzin Design Awards w kategorii Cultureform
CultureFORM to kategoria specjalna konkursu Tubądzin Design Awards, która daje projektantom możliwość odniesienia się w swoich pracach do dziedzictwa kulturowego i historycznego. Międzynarodowe jury rozstrzygnęło jej trzeci etap. Wyłonieni twórcy reprezentują bardzo wysoki poziom, a ich prace przecierają szlaki w świecie designu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764