logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Znamy wyniki półfinału Konkursu PR Wings 2022

   06.09.2022, przeczytano 1498 razy
ilustracja

Niezależne Jury składające się z 40 cenionych ekspertów komunikacji spoza SAPR, w pierwszym etapie głosowania dokonało wyboru projektów nominowanych do nagród w Konkursie PR Wings 2022 organizowanym przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). Znamy zatem po trzech nominowanych w 14 podstawowych kategoriach konkursowych. Podobnego wyboru dokonało Jury Nagrody Specjalnej SAPR złożone z przedstawicieli agencji członkowskich, które wybiera jednego zwycięzcę w piętnastej kategorii specjalnej - spośród wszystkich projektów zgłoszonych do Konkursu. W II etapie głosowania jurorzy wybiorą teraz finalnych laureatów, którzy zostaną ogłoszeni 15 września na gali podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/znamy-wyniki-polfinalu-konkursu-pr-wings-2022,397109,artykul.html

Konkurs PR Wings to szczególnie szybko rozwijająca się inicjatywa w polskiej branży PR. Do tegorocznej, dopiero drugiej edycji Konkursu PR Wings zainicjowanego przez SAPR w 2021 r., zgłoszono 124 projekty, o ponad połowę więcej, niż w roku premiery. Swe projekty zgłosiły różnorodne podmioty komunikujące się w Polsce publicznie – firmy, instytucje, NGOs, samorządy, podmioty usługowe. W PR Wings 2022 wyróżnione zostaną najlepsze projekty komunikacyjne oraz zjawiska z 2021 roku w 12 stałych kategoriach. Wachlarz nagród ma szeroko pokazać kondycję polskiej branży PR w różnych kontekstach. Dlatego konkurs obejmuje nie tylko kategorie odpowiadające kluczowym obszarom public relations, jak np. PR produktowy, korporacyjny czy komunikacja kryzysowa, ale i takie, które mają wyłonić PR-ową Innowację Roku (kampanię nowej generacji), wskazać Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR) czy projekt, który wywarł duży wpływ społeczny lub zrealizował szczególnie godny wyróżnienia sposób realizacji ładu korporacyjnego (ESG i CSR).

Ponadto, w tegorocznej edycji wprowadzone zostały dwie kategorie dodatkowe, w których nagrodzone zostaną kampanie zrealizowane od 2020 roku w związku z pandemią COVID-19 a także wszczęte po 24 lutego 2022 w związku z konsekwencjami rosyjskiej napaści na Ukrainę. Oprócz nagród w kategoriach tematycznych wyłaniana jest również Nagroda Specjalna SAPR. Dokonywana jest ona w specjalnym trybie i stanowi wyróżnienie od społeczności ponad 400 specjalistów PR, tworzonej przez pracowników 37 agencji zrzeszonych w SAPR. Każda agencja Stowarzyszenia delegowała ze swego zespołu jedną osobę, która weszła w skład Jury Specjalnego PR Wings, które wybiera zwycięzcę Nagrody Specjalnej SAPR - swoiste Grand Prix, spośród wszystkich zgłoszeń do konkursu.

- Jesteśmy bardzo zbudowani wysokim poziomem merytorycznym prac zgłoszonych w tym roku. I tym, że dynamicznie rośnie rola podmiotów, które komunikują się tak profesjonalnie i skutecznie, że mają powody do dumy i ubiegania się o nagrody PR Wings. Jestem niezwykle ciekawy finałowych zwycięzców w każdej kategorii a także Nagrody Specjalnej. – powiedział Wojtek Jabczyński, rzecznik Orange, który jest Przewodniczącym Jury PR Wings 2022.

PR Wings został tak skonstruowany, by wyróżniać się wysoką wiarygodnością i obiektywizmem procesu wyłaniania zwycięzców oraz najlepszych projektów. Dlatego podstawowe Jury tworzą osoby niezależne od organizatora – wszyscy spoza SAPR, a w każdej kategorii konkursowej, jak w Oscarach, jest tylko jedna statuetka i jeden zwycięzca. Profesjonalizm, wiarygodność i wysoki prestiż Konkursu leżą u jego podstaw i są tzw. USP. Dlatego - w celu uniknięcia  niekorzystnego wpływania na siebie jurorów - proces głosowania odbywa się bez kontaktowania się między nimi, wyłącznie online i pod nadzorem Audytora, którym jest kancelaria prawna Osborne Clarke.

PR Wings 2022 – wyniki I etapu Konkursu*

Public Affairs i Lobbying

  • Amiblu – to nie rury GRP były przyczyną awarii na Czajce (Public Dialog i Maurent PR)
  • #rePETujemy (Catchers)
  • #RoweryNaForum (PR Inspiration)

PR korporacyjny

  • 3W – Zasoby przyszłości. Od idei do realizacji (Bank Gospodarstwa Krajowego)
  • Polskie Miasta Przyszłości 2050 (Icon Strategies)
  • Wizyta Goodyear Blimp w Polsce (Goodyear)

PR innowacja roku – kampania następnej generacji

  • ERBUD – gamingowa kampania employer brandingowa (Gameset i Grupa Erbud)
  • Literacka Podróż Hestii (STU Ergo Hestia)
  • Volskwagen sadzi lasy… we współpracy z mediami (Volkswagen Group Polska)

PR produktowy

  • 50 lat katowickiego Spodka (Imago PR)
  • Melduję się w KATO (Grupa PRC Holding)
  • O krok przed Europą: przekonaliśmy Polaków do picia soków (PR Hub)

ESG i CSR – odpowiedzialność społeczna, środowiskowa i ład korporacyjny

  • Nie wierz w bajki, bądź FASOFF! (MOSQI.TO i Fundacja Dom w Łodzi)
  • #rePETujemy (Catchers)
  • Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów (Credit Agricole Bank Polska)

Komunikacja kryzysowa

  • Amiblu – to nie rury GRP były przyczyną awarii na Czajce (Public Dialog i Maurent PR)
  • Hejter za dychę (Labcon i Browar Tenczynek)
  • Wkręceni w VAT (GDS Grupa Doradztwa Strategicznego)

Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing

  • Hejter za dychę (Labcon i Browar Tenczynek)
  • Lenovo i szachy: arc. Jan-Krzysztof Duda ambasadorem Lenovo (DeepSense i Lenovo Polska)
  • OTOMOTO – redukcja negatywnych komentarzy w SOME (MADOGZ)

Angażujący event

  • OLX KNOW HOW 2022 (live Age i OLX)
  • #RoweryNaForum (PR Inspiration)
  • Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów (Credit Agricole Bank Polska)

Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer

  • 2loop Tech S.A. – na naszych dachach leżą miliony! (PR Inspiration)
  • ERBUD – gamingowa kampania employer brandingowa (Gameset i Grupa Erbud)
  • Radio 357 – komunikacja ze społecznością (Radio 357)

Komunikacja Business to Business

  • Expo 2020.Dubai – kreatywność inspirowana naturą (Partner of Promotion i Polska Agencja Inwestycji i Handlu)
  • Kryzysometr – bieżący krajobraz kryzysowy dla ekspertów (Alert Media Communications)
  • Polska wołowina na japońskim stole (Partner of Promotion)

Efektywność roku

  • 2loop Tech S.A. – na naszych dachach leżą miliony! (PR Inspiration)
  • 204% wzrostu w rok – sukces polskich producentów w Japonii (Partner of Promotion)
  • ERBUD – gamingowa kampania employer brandingowa (Gameset i Grupa Erbud)

Komunikacja na rynkach międzynarodowych

  • Expo.2020.Dubai – poznaj polską kreatywność (Partner of Promotion i Polska Agencja Inwestycji i Handlu)
  • Pepco – paneuropejska ekspansja (Pepco i Alert Media Communications)
  • Walletmor – Launching (Cumulus PR)

Komunikacja w okresie pandemii COVID-19

  • 50 lat katowickiego Spodka (Imago PR)
  • Kampania społeczna #WyzwanieOszczędzanie (Credit Agricole Bank Polska)
  • Walka z pandemią walką z niewiedzą! (Partner of Promotion)

Komunikacja na rzecz wsparcia Ukrainy

  • Butik Pełen Dobra (Ingka Centres Polska)
  • Dom Matki (Provident Polska)
  • Solidarni z Ukrainą – solidarni z Buczą (Gmina Pszczyna)

Nagroda Specjalna SAPR

  • Hejter za dychę (Labcon i Browar Tenczynek)
  • Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów (Credit Agricole Bank Polska)
  • Avon Kontra Przemoc "Rachunek przemocy" (Garden of Words i Starcom)

Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

www.sapr.com.pl

Dodatkowe informacje:

*kolejność alfabetyczna w kategoriach

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Manufaktura nagrodzona Złotymi Spinaczami
Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym Spinaczem. Nagrodami uhonorowano wyjątkowy projekt pod mecenatem artystycznym Manufaktury – „LODZ600, czyli 600 obrazów na 600-lecie Łodzi”.
Jubileuszowe konkursy Galerii Plakatu AMS rozstrzygnięte!
Jadwiga Mołoń wygrała 25. edycję Galerii Plakatu AMS pod hasłem „Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi”. Jury wyróżniło w konkursie 5 prac – dwie autorstwa Agnieszki Cieślikowskiej oraz prace Michaliny Knopińskiej, Jerzego Skakuna i Stanisława Świtały. Ponadto internauci mogli wybrać swój ulubiony projekt spośród 24...
Kampania Super Kobiety Almette na podium konkursu Lider Forum Kampanie 2024
Almette to nie tylko lider wśród puszystych serów twarogowych na polskim rynku, ale również marka z misją, która angażuje się w akcje promujące kobiecą siłę i niezwykłość. Dlatego już po raz 4. przygotowała kampanię ‘Super Kobiety Almette’, która kolejny raz znalazła się na podium konkursu Lider Forum Kampanie 2024. Projekt...
TikTok Awards Polska i Year on TikTok - wyniki
Licząca niemal 12 milionów polska społeczność TikToka wybrała zwycięzców pierwszej edycji TikTok Awards Polska. W 10 kategoriach rywalizowało 48 najbardziej angażujących i zasięgowych twórców i twórczyń platformy. Nagroda Creator of the Year trafiła do Natalii Sisik, a tytuł Video of the Year zdobyła historia o wiralowym rogaliku z...
Novotel Warszawa Centrum ze Złotym Spinaczem
Kampania „Zakochaj się na novo. 50 lat novoczesności” przygotowana we współpracy z agencją 38 Content Communication z okazji 50-lecie Novotel Warszawa Centrum zdobyła Złoty Spinacz w 22. edycji konkursu w kategorii Sport, turystyka i rekreacja. Złote Spinacze to największy konkurs branży PR w Polsce, nagradzający najbardziej innowacyjne i skuteczne projekty...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764