Ponad 200 ekspertów i ekspertek z 14 grup jurorskich oceniało projekty zgłoszone w 27 kategoriach, pracując pod przewodnictwem Ewy Szmidt, Prezeski Empik. Jury wyróżniło nominacją 29 prac, przyznało 63 nagrody w tym 34 brązy, 25 sreber i 4 złota.
Ranking najwyżej ocenianych Marketerów/Marek prezentowany na Effie liczy się do nagrody Marketing Master, jaką SAR wręczy w tym roku po raz pierwszy.
Według ekspertów Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR rynek reklamowy w Polsce odpowiada za co najmniej 3% PKB kraju, co pokazuje skalę działań marketingowych i komunikacyjnych w Polsce i wpływ środowiska komunikacji i branży kreatywnej na rozwój gospodarczy Polski. Konkurs Effie Awards to najważniejsze wydarzenie branżowe nagradzające najbardziej liczące się pod względem efektywności działań firmy, zarówno klientów, jak i agencje komunikacyjne dla nich pracujące. Śledząc pojawiające się nowe kategorie i zgłaszane do nich projekty, można prognozować, w jakim kierunku ewoluuje komunikacja i jakie trendy mają na nią wpływ. W tym roku światowy trend wskazujący konieczność stosowania AI w komunikacji i biznesie znalazł swoje miejsce również w polskiej edycji konkursu w nowej kategorii, gdzie zgłaszano tego typu projekty.
Złote statuetki Effie Awards 2024 otrzymali autorzy kampanii i rozwiązań biznesowych:
- w kategorii Brand Experience – Żabka. Żabu – Żabka, 180heartbeats + Jung von Matt;
- w kategorii Long Term – Łomża. W swoim tempie – Van Pur, Brasil, EssenceMediacom;
- w kategorii PR & Employer Branding – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Z dwóch stron muru – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Saatchi & Saatchi, MSL, Leo Burnett, Prodigious, Zenith;
- w kategorii Smart Budget – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Z dwóch stron muru - Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Saatchi & Saatchi, MSL, Leo Burnett, Prodigious, Zenith.
W tegorocznej edycji konkursu nie przyznano Grand Prix.
Na zakończenie Gali pokazano rankingi agencji komunikacyjnych i firm nagrodzonych w Effie.
Ranking 25-lecia konkursu Effie w Polsce:
- Agencja 25-lecia – DDB Warszawa
- Agencja Mediowa 25-lecia – Starcom
- Firma 25-lecia – ING Bank Śląski
Ranking 2024 r.:
- Agencja 2024 r. – DDB Warszawa
- Agencja Mediowa 2024 r. – Starcom
- Firma 2024 r. – Grupa Maspex
Warto dodać, że od 2024 roku SAR honoruje najbardziej wszechstronnych marketerów wyznaczających standardy dla całej branży komunikacji marketingowej nagrodą Marketing Master. O miejscu w rankingu zadecyduje suma punktów z konkursów: KTR, Effie oraz Innovation.
To kolejny bardzo ważny krok dla SAR i środowiska marketingowego w budowaniu dialogu i rozwijaniu partnerstwa agencji z marketerami. Ranking ocenia ich pod kątem osiągnięć w trzech kluczowych konkursach. Im więcej zwycięstw, tym wyższa pozycja. Dzięki takiemu podejściu wyróżniamy marketerów, którzy tworzą spójne i skuteczne kampanie marketingowe, podkreślając znaczenie holistycznego podejścia do biznesu – komentuje Marcin Gaworski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
W każdej edycji konkursu Effie podkreśla się szczególną wagę nominacji – już sama nominacja to ogromne wyróżnienie, które przekłada się na sukces w branżowych rankingach i stanowi uznanie ze strony Kapituły. Proces oceny przebiegał transparentnie w trzech etapach, a nad jego prawidłowością czuwał audyt prawny. Aby zapewnić najwyższe standardy, w głosowaniach wyłączono osoby powiązane z kampaniami oraz poproszono o wstrzymanie się od głosu przedstawicieli konkurencyjnych projektów.
Pełną listę nagrodzonych można zobaczyć na stronie internetowej konkursu www.effie.pl.
Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR