logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Znamy zwycięzców 25. edycji Effie Awards Poland

   06.11.2024, przeczytano 421 razy
ilustracja

Ponad 200 ekspertów i ekspertek z 14 grup jurorskich oceniało projekty zgłoszone w 27 kategoriach, pracując pod przewodnictwem Ewy Szmidt, Prezeski Empik. Jury wyróżniło nominacją 29 prac, przyznało 63 nagrody w tym 34 brązy, 25 sreber i 4 złota.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/znamy-zwyciezcow-25.-edycji-effie-awards-poland,406373,artykul.html

Ranking najwyżej ocenianych Marketerów/Marek prezentowany na Effie liczy się do nagrody Marketing Master, jaką SAR wręczy w tym roku po raz pierwszy.

Według ekspertów Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR rynek reklamowy w Polsce odpowiada za co najmniej 3% PKB kraju, co pokazuje skalę działań marketingowych i komunikacyjnych w Polsce i wpływ środowiska komunikacji i branży kreatywnej na rozwój gospodarczy Polski. Konkurs Effie Awards to najważniejsze wydarzenie branżowe nagradzające najbardziej liczące się pod względem efektywności działań firmy, zarówno klientów, jak i agencje komunikacyjne dla nich pracujące. Śledząc pojawiające się nowe kategorie i zgłaszane do nich projekty, można prognozować, w jakim kierunku ewoluuje komunikacja i jakie trendy mają na nią wpływ. W tym roku światowy trend wskazujący konieczność stosowania AI w komunikacji i biznesie znalazł swoje miejsce również w polskiej edycji konkursu w nowej kategorii, gdzie zgłaszano tego typu projekty.

Złote statuetki Effie Awards 2024 otrzymali autorzy kampanii i rozwiązań biznesowych:

  • w kategorii Brand Experience – Żabka. Żabu – Żabka, 180heartbeats + Jung von Matt;
  • w kategorii Long Term – Łomża. W swoim tempie – Van Pur, Brasil, EssenceMediacom;
  • w kategorii PR & Employer Branding – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Z dwóch stron muru – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Saatchi & Saatchi, MSL, Leo Burnett, Prodigious, Zenith;
  • w kategorii Smart Budget – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Z dwóch stron muru - Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Saatchi & Saatchi, MSL, Leo Burnett, Prodigious, Zenith.

W tegorocznej edycji konkursu nie przyznano Grand Prix.

Na zakończenie Gali pokazano rankingi agencji komunikacyjnych i firm nagrodzonych w Effie.

Ranking 25-lecia konkursu Effie w Polsce:

  • Agencja 25-lecia – DDB Warszawa
  • Agencja Mediowa 25-lecia – Starcom
  • Firma 25-lecia – ING Bank Śląski

Ranking 2024 r.:

  • Agencja 2024 r. – DDB Warszawa
  • Agencja Mediowa 2024 r. – Starcom
  • Firma 2024 r. – Grupa Maspex

Warto dodać, że od 2024 roku SAR honoruje najbardziej wszechstronnych marketerów wyznaczających standardy dla całej branży komunikacji marketingowej nagrodą Marketing Master. O miejscu w rankingu zadecyduje suma punktów z konkursów: KTR, Effie oraz Innovation.

To kolejny bardzo ważny krok dla SAR i środowiska marketingowego w budowaniu dialogu i rozwijaniu partnerstwa agencji z marketerami. Ranking ocenia ich pod kątem osiągnięć w trzech kluczowych konkursach. Im więcej zwycięstw, tym wyższa pozycja. Dzięki takiemu podejściu wyróżniamy marketerów, którzy tworzą spójne i skuteczne kampanie marketingowe, podkreślając znaczenie holistycznego podejścia do biznesu – komentuje Marcin Gaworski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

W każdej edycji konkursu Effie podkreśla się szczególną wagę nominacji – już sama nominacja to ogromne wyróżnienie, które przekłada się na sukces w branżowych rankingach i stanowi uznanie ze strony Kapituły. Proces oceny przebiegał transparentnie w trzech etapach, a nad jego prawidłowością czuwał audyt prawny. Aby zapewnić najwyższe standardy, w głosowaniach wyłączono osoby powiązane z kampaniami oraz poproszono o wstrzymanie się od głosu przedstawicieli konkurencyjnych projektów.

Pełną listę nagrodzonych można zobaczyć na stronie internetowej konkursu www.effie.pl.

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

www.sar.org.pl

Dodatkowe informacje:

W tym roku swoim zaangażowaniem Effie Awards Poland wspierają:
Sponsorzy Strategiczni: Onet, Salesforce, TikTok, TVN Media
Sponsorzy Wspierający: Adform, AMS, Media&Leads, Meta, YouTube
Partnerzy: Ipsos, KINADS, Maczfit, SentiOne, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Gospodarz Gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa
Partnerzy Gali: 1664 Blanc, Ballantine’s, Jacob’s Creek, Ostoya
Patroni Branżowi: IAA Polska, Polska Organizacja Reklamodawców POR, PTBRiO
Audytor Prawny: Kancelaria SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
Partnerzy Kreatywni: Freundschaft, Starcom
Patroni Medialni: Business Insider, Forbes, KampanieSpołeczne.pl, Marketer+, Marketing przy Kawie, NOIZZ, NowyMarketing.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TikTok Awards Polska i Year on TikTok - wyniki
Licząca niemal 12 milionów polska społeczność TikToka wybrała zwycięzców pierwszej edycji TikTok Awards Polska. W 10 kategoriach rywalizowało 48 najbardziej angażujących i zasięgowych twórców i twórczyń platformy. Nagroda Creator of the Year trafiła do Natalii Sisik, a tytuł Video of the Year zdobyła historia o wiralowym rogaliku z...
Novotel Warszawa Centrum ze Złotym Spinaczem
Kampania „Zakochaj się na novo. 50 lat novoczesności” przygotowana we współpracy z agencją 38 Content Communication z okazji 50-lecie Novotel Warszawa Centrum zdobyła Złoty Spinacz w 22. edycji konkursu w kategorii Sport, turystyka i rekreacja. Złote Spinacze to największy konkurs branży PR w Polsce, nagradzający najbardziej innowacyjne i skuteczne projekty...
Złote Spinacze 2024 rozdane!
Znamy zwycięzców 22. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 101 nagród – 23 Złote, 39 Srebrnych oraz 39 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 38 Content Communication.
SEC Newgate CEE z trzema nagrodami ICCO Global Awards
SEC Newgate CEE wróciło z londyńskiej gali ICCO Global Awards z trzema głównymi nagrodami – dwiema w kategoriach sektorowych za kampanię „Saving Free Media in Poland”, zrealizowaną wraz z TVN Warner Bros. Discovery oraz jedną nagrodą indywidualną dla Szymona Dziewięckiego za wybitne osiągnięcia poniżej 30. roku życia.
Filmy z kampanii Mitsubishi Motors z nagrodami The Best of Moto 2024
Astara – oficjalny importer samochodów, części zamiennych i akcesoriów Mitsubishi do Polski informuje, że trzy serie filmów Mitsubishi Motors z udziałem znanych ambasadorów marki, Bartłomieja Topy, Anny Cieślak i Macieja Kaweckiego, zostały wyróżnione w prestiżowym plebiscycie „The Best of Moto 2024”. Projekty: „Inspiracje w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764