logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Znamy zwycięzców Art of Packaging 2019. Wielka Gala już za nami

   15.03.2019, przeczytano 2469 razy

Zakończyła się trzynasta edycja konkursu ART OF PACKAGING odbywającego się pod hasłem NEW GENERATION PACKAGING. Podczas uroczystej Gali, która odbyła się 11 marca w poznańskiej Sali Ziemi, wyłoniono Perłę Wśród Opakowań, a także przyznano wiele innych, prestiżowych nagród i wyróżnień. Jak co roku, Gala była także niebywałą okazją do spotkania dla przedstawicieli branży opakowaniowej z całej Polski i Europy.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/znamy-zwyciezcow-art-of-packaging-2019.-wielka-gala-juz-za-nami,381664,artykul.html

Corocznie, na początku marca polska branża opakowaniowa spotyka się w Poznaniu na wyjątkowej Gali. To właśnie na niej, wczoraj po raz trzynasty wyłoniono zwycięzców konkursu ART OF PACKAGING. Nie zabrakło wielkich emocji wzruszeń, radości oraz zaskoczenia wśród nominowanych. W tym roku zgłoszono ponad pół tysiąca prac, a co ważniejsze nadesłane projekty były na bardzo wysokim poziomie. Warto zaznaczyć, że zwycięzcy ART OF PACKAGING są automatycznie nominowani do światowej nagrody na najlepsze opakowanie na świecie World Star, organizowanym przez WPO w USA.

Zwycięzcą ART of PACKAGING Professional zostało opakowanie Winter Collection zgłoszone przez firmę Dekorglass Działdowo. Inspiracją dla luksusowej kolekcji opakowań dla produktów alkoholowych było malarstwo Mariusza Kałkowskiego. Za sprawą innowacyjnej techniki inkjet uzyskano efekt tekstury malowania pędzlem na płótnie. Na samą dekorację składał się nadruk cyfrowy 3D, hot stamping oraz sitodruk. Wśród Debiutantów statuetkę Perły Wśród Opakowań otrzymało niezwykłe opakowanie Mãori, którego autorem jest Maciej Jander. Mãori, bazując na klasycznej, prostopadłościennej formie opakowania bawi się z odbiorcą, zaskakując go swoją wielowymiarowością. Projekt nawiązuje do „Kamieni Aleksandra” – alegorii życia, cztery opakowania i trzy razy więcej emocji podczas odkrywania kosmetyków aromaterapeutycznych.

Tymczasem nagrodę Golden Pixel, przyznawaną za najlepiej wydrukowany i uszlachetniony produkt otrzymało opakowanie AleBrowar zgłoszone przez firmę Eticod. Wyróżnienie Przewodniczącej Jury Proffessional otrzymał projekt Nestle Lion wyprodukowanym przez firmę TFP Grafika. Natomiast wśród debiutantów na uwagę Przewodniczącej Jury zasłużyła seria opakowań Wines of the World zaprojektowana przez Monikę Skrzelę.

Całość Gali uświetnił wyjątkowy mapping przygotowany przez firmę Clockwork, który odbył się na tysiącach pudeł kartonowych dostarczonych przez firmę Aquila. Świetna jakość projekcji była zasługą projektorów Barco.

Należy podkreślić iż Gala była doskonałą okazją dla spotkania całej branży opakowaniowej, wymiany kontaktów biznesowych oraz spotkania młodych projektantów z ich potencjalnymi pracodawcami. Nie dziwi więc fakt, że frekwencja wśród gości była bardzo duża i nie zabrakło wśród nich przedstawicieli największych producentów opakowań, brand ownerów. Pojawiły się także nieoczekiwane dla Organizatora niespodzianki. Jak specjalny srebrny medal Labor Omnia Vincit przyznany za krzewienie pracy organicznej dla Konsul Honorowej Republiki Austrii oraz Prezes firmy EUROPEAN MEDIA GROUP, Organizatora Konkursu ART. OF PACKAGING, Przewodniczącej Jury Pani Izabeli E. Seidl-Kwiatkowskiej przez Towarzystwo im. Hipolita Cegielskiego.

Patronat honorowy nad konkursem objęli Marszałek Województwa Wielkopolskiego Marek Woźniak, miasto Poznań oraz Powiat poznański. Mecenat Kulturalny nad ART OF PACKAGING objął Rosenthal. Organizatorem konkursu, jak co roku, był magazyn PACKAGING POLSKA.

Zwycięzcy w kategoriach Proffesional 2019

Etykieta

Ale Browar. Opakowanie świecące w świetle UV
Zgłaszający i producent: Eticod
Projektant: Ostecx Creative
Użytkownik: AleBrowar

Opakowanie Flekso

Beczka Piwa Ris. Opakowanie na cztery sztuki piwa.
Zgłaszający, producent i projektant: Janmar Centrum
Użytkownik: Manufaktura Piwa, Wódki i Wina

Freestyle

Mr Pack. Wzornik kart
Zgłaszający, producent i projektant: Pirells Innovative

Marka własna

Puszki i kartoniki z tektury W5. Odświeżacze powietrza
Producent: Dot2Dot (kartoniki do patyczków), Printmax D. Kunysz (kartoniki w kwiatki), Opakofarb (puszki)
Projektant: Dom Marki Max von Jastrov
Zgłaszający i użytkownik: Lidl Polska

POS

Stand Kawiarka. Reklama dla sektora kaw
Zgłaszający, projektant i producent: BluePos

Opakowanie Pragnienia

Björn Vodka. Butelka do alkoholu
Producent: BZK Alco/ BZK TM
Zgłaszający i projektant: Spiritus Movens
Użytkownik: BZK TM

Opakowanie Premium

Winter Collection. Luxury Packaging for spirit products
Zgłaszający, producent i projektant: Dekorglass Działdowo

Opakowanie Smaku

Kopernik „Katarzynki”. Edycja limitowana pierników w czekoladzie
Zgłaszający i producent: Akomex
Projektant: Projekt konstrukcji - Karol Mętlewicz Akomex, koncepcja, projekt graficzny – Lookin’ Good
Użytkownik: Fabryka Cukiernicza Kopernik

Tekturowa Kreacja

Torba Pirrels Innovative. Opakowanie na produkty marketingowe
Zgłaszający, producent i projektant: Pirells Innovative

Opakowanie Urody

Atelokolagen Colway. Opakowanie na kolagen kosmetyczny
Zgłaszający: Colway
Producent i projektant: IOC
Użytkownik: Colway Distribution

Z Szuflady

Winter Tales Pop-Up. Opakowanie na czekoladki.
Producent: Kruger Plus
Projektant: Maja Jędrzejewska (projektant graficzny), Jan Rarożek (projekt konstrukcji), MM Brown
Zgłaszający i użytkownik: MM Brown

Wyróżnienie firmy Bobst

Książka Smaków. Pojemnik do buteleczek.
Zgłaszający i producent: IdeaCarton
Projektant: Serwach

Zwycięzcy w kategoriach Debiuty 2019

Opakowanie EKO do żywności

Animaly. Seria opakowań na ciastka
Autor: Justyna Barska
ASP w Łodzi

Etykieta

Aves. Opakowania kosmetyków do makijażu
Autor: Karolina Plac
ASP im. W. Strzemieńskiego w Łodzi

Freestyle

Adidas Hamburg. Opakowanie do obuwia
Autor: Ewa Juszczyk
Uniwersytet im. J. Kochanowskiego w Kielcach

Luxury & Nature

Coffee for soul & body. Opakowanie na kawę i peeling kawowy
Autor: Weronika Poręba
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu

Na miarę

Braided for wine. Opakowanie na butelki z alkoholami.
Autor: Tomasz Suty
ASP w Łodzi

POS

Ekspozytor MEOW. Zabawki i akcesoria dla kotów.
Autor: Justyna Umińska
Uniwersytet Śląski w Katowicach

Opakowanie Pragnienia

Wine of the world. Opakowania ozdobne na butelki wina.
Autor: Monika Skrzela
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu

Opakowanie Smakowite

O’cake. Opakowanie na tort.
Autor: Gabriela Rec
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie

Opakowanie Urody

Mãori. Zestaw SPA do kąpieli.
Autor: Maciej Jander
ASP w Łodzi

Opakowanie Zdrowia

Pod-Paski. Opakowanie na podpaski bawełniane
Autor: Magdalena Zalewska
ASP w Łodzi

O konkursie

ART of PACKAGING jest akredytowanym partnerem Światowej Organizacji Opakowań (WPO) w USA. Zwycięzcy są automatycznie nominowani do nagrody głównej międzynarodowego konkursu WorldStar organizowanego przez WPO.

Ideą Konkursu na najlepsze opakowanie roku – ART of PACKAGING niezmiennie jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynkach krajowym oraz zagranicznych. Poszukiwane są nietuzinkowe projekty zarówno wśród młodych artystów, projektantów, studentów i absolwentów uczelni – w ramach ART of PACKAGING DEBIUTY, jak również profesjonalnych znawców sektora przemysłu opakowaniowego, projektantów, producentów, właścicieli marek – w ramach ART of PACKAGING PROFESSIONAL. Twórcy raz w roku mają okazję spotkać się w Poznaniu na uroczystej Gali Finałowej, podczas której przyznawane są wyróżnienia i nagrody, w obecności osobistości ze świata biznesu, przemysłu, nauki i sztuki.

Ale najważniejsze są opakowania – swoiste dzieła sztuki o niebagatelnym i nieocenionym na rynku znaczeniu. To one stanowią clou całego wydarzenia.

Źródło: EUROPEAN MEDIA GROUP

Galeria: Gala Art of Packaging 2019


brak ikonki
+ +

Tekst opublikował użytkownik: EuropeanMedia

(Joanna )

EuropeanMedia o sobie:

EUROPEAN MEDIA GROUP jest wydawcą magazynów: VISUAL COMMUNICATION, PRINT & PUBLISHING, PACKAGING POLSKA. Znana na całym świecie międzynarodowa grupa medialna, wydająca od kilkunastu lat publikacje w Azji oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Europejska siedziba firmy znajduje się w Wiedniu. Tam też jest centrala Wydawnictwa, która łączy wszystkie kraje i wyznacza globalne plany strategiczne. Polska siedziba EUROPEAN MEDIA GROUP znajduje się w Poznaniu. Każdy z międzynarodowych magazynów posiada swoje mutacje narodowe, odzwierciedlające indywidualną koncepcję i charakter pism, natomiast międzynarodowy charakter całej Grupy jest ich kluczem do sukcesu. Daje to Wydawnictwu niesamowitą przewagę w stosunku do konkurencji. Przez kilkanaście lat obecności na rynku międzynarodowym Firma uzyskała bardzo dobrą pozycję i stała się jednym z największych wydawnictw branżowych na świecie. Warto również podkreślić iż EUROPEAN MEDIA GROUP jest organizatorem prestiżowych konkursów jakimi jest: Art of Packaging oraz Car Wrap Championship.

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764