logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Znamy zwycięzców Art of Packaging 2019. Wielka Gala już za nami

   15.03.2019, przeczytano 799 razy
strzałkistrzałka
Znamy zwycięzców Art of Packaging 2019. Wielka Gala już za nami ZOBACZ ILUSTRACJE

Zakończyła się trzynasta edycja konkursu ART OF PACKAGING odbywającego się pod hasłem NEW GENERATION PACKAGING. Podczas uroczystej Gali, która odbyła się 11 marca w poznańskiej Sali Ziemi, wyłoniono Perłę Wśród Opakowań, a także przyznano wiele innych, prestiżowych nagród i wyróżnień. Jak co roku, Gala była także niebywałą okazją do spotkania dla przedstawicieli branży opakowaniowej z całej Polski i Europy.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/znamy-zwyciezcow-art-of-packaging-2019.-wielka-gala-juz-za-nami,381664,artykul.html

Corocznie, na początku marca polska branża opakowaniowa spotyka się w Poznaniu na wyjątkowej Gali. To właśnie na niej, wczoraj po raz trzynasty wyłoniono zwycięzców konkursu ART OF PACKAGING. Nie zabrakło wielkich emocji wzruszeń, radości oraz zaskoczenia wśród nominowanych. W tym roku zgłoszono ponad pół tysiąca prac, a co ważniejsze nadesłane projekty były na bardzo wysokim poziomie. Warto zaznaczyć, że zwycięzcy ART OF PACKAGING są automatycznie nominowani do światowej nagrody na najlepsze opakowanie na świecie World Star, organizowanym przez WPO w USA.

Zwycięzcą ART of PACKAGING Professional zostało opakowanie Winter Collection zgłoszone przez firmę Dekorglass Działdowo. Inspiracją dla luksusowej kolekcji opakowań dla produktów alkoholowych było malarstwo Mariusza Kałkowskiego. Za sprawą innowacyjnej techniki inkjet uzyskano efekt tekstury malowania pędzlem na płótnie. Na samą dekorację składał się nadruk cyfrowy 3D, hot stamping oraz sitodruk. Wśród Debiutantów statuetkę Perły Wśród Opakowań otrzymało niezwykłe opakowanie Mãori, którego autorem jest Maciej Jander. Mãori, bazując na klasycznej, prostopadłościennej formie opakowania bawi się z odbiorcą, zaskakując go swoją wielowymiarowością. Projekt nawiązuje do „Kamieni Aleksandra” – alegorii życia, cztery opakowania i trzy razy więcej emocji podczas odkrywania kosmetyków aromaterapeutycznych.

Tymczasem nagrodę Golden Pixel, przyznawaną za najlepiej wydrukowany i uszlachetniony produkt otrzymało opakowanie AleBrowar zgłoszone przez firmę Eticod. Wyróżnienie Przewodniczącej Jury Proffessional otrzymał projekt Nestle Lion wyprodukowanym przez firmę TFP Grafika. Natomiast wśród debiutantów na uwagę Przewodniczącej Jury zasłużyła seria opakowań Wines of the World zaprojektowana przez Monikę Skrzelę.

Całość Gali uświetnił wyjątkowy mapping przygotowany przez firmę Clockwork, który odbył się na tysiącach pudeł kartonowych dostarczonych przez firmę Aquila. Świetna jakość projekcji była zasługą projektorów Barco.

Należy podkreślić iż Gala była doskonałą okazją dla spotkania całej branży opakowaniowej, wymiany kontaktów biznesowych oraz spotkania młodych projektantów z ich potencjalnymi pracodawcami. Nie dziwi więc fakt, że frekwencja wśród gości była bardzo duża i nie zabrakło wśród nich przedstawicieli największych producentów opakowań, brand ownerów. Pojawiły się także nieoczekiwane dla Organizatora niespodzianki. Jak specjalny srebrny medal Labor Omnia Vincit przyznany za krzewienie pracy organicznej dla Konsul Honorowej Republiki Austrii oraz Prezes firmy EUROPEAN MEDIA GROUP, Organizatora Konkursu ART. OF PACKAGING, Przewodniczącej Jury Pani Izabeli E. Seidl-Kwiatkowskiej przez Towarzystwo im. Hipolita Cegielskiego.

Patronat honorowy nad konkursem objęli Marszałek Województwa Wielkopolskiego Marek Woźniak, miasto Poznań oraz Powiat poznański. Mecenat Kulturalny nad ART OF PACKAGING objął Rosenthal. Organizatorem konkursu, jak co roku, był magazyn PACKAGING POLSKA.

Zwycięzcy w kategoriach Proffesional 2019

Etykieta

Ale Browar. Opakowanie świecące w świetle UV
Zgłaszający i producent: Eticod
Projektant: Ostecx Creative
Użytkownik: AleBrowar

Opakowanie Flekso

Beczka Piwa Ris. Opakowanie na cztery sztuki piwa.
Zgłaszający, producent i projektant: Janmar Centrum
Użytkownik: Manufaktura Piwa, Wódki i Wina

Freestyle

Mr Pack. Wzornik kart
Zgłaszający, producent i projektant: Pirells Innovative

Marka własna

Puszki i kartoniki z tektury W5. Odświeżacze powietrza
Producent: Dot2Dot (kartoniki do patyczków), Printmax D. Kunysz (kartoniki w kwiatki), Opakofarb (puszki)
Projektant: Dom Marki Max von Jastrov
Zgłaszający i użytkownik: Lidl Polska

POS

Stand Kawiarka. Reklama dla sektora kaw
Zgłaszający, projektant i producent: BluePos

Opakowanie Pragnienia

Björn Vodka. Butelka do alkoholu
Producent: BZK Alco/ BZK TM
Zgłaszający i projektant: Spiritus Movens
Użytkownik: BZK TM

Opakowanie Premium

Winter Collection. Luxury Packaging for spirit products
Zgłaszający, producent i projektant: Dekorglass Działdowo

Opakowanie Smaku

Kopernik „Katarzynki”. Edycja limitowana pierników w czekoladzie
Zgłaszający i producent: Akomex
Projektant: Projekt konstrukcji - Karol Mętlewicz Akomex, koncepcja, projekt graficzny – Lookin’ Good
Użytkownik: Fabryka Cukiernicza Kopernik

Tekturowa Kreacja

Torba Pirrels Innovative. Opakowanie na produkty marketingowe
Zgłaszający, producent i projektant: Pirells Innovative

Opakowanie Urody

Atelokolagen Colway. Opakowanie na kolagen kosmetyczny
Zgłaszający: Colway
Producent i projektant: IOC
Użytkownik: Colway Distribution

Z Szuflady

Winter Tales Pop-Up. Opakowanie na czekoladki.
Producent: Kruger Plus
Projektant: Maja Jędrzejewska (projektant graficzny), Jan Rarożek (projekt konstrukcji), MM Brown
Zgłaszający i użytkownik: MM Brown

Wyróżnienie firmy Bobst

Książka Smaków. Pojemnik do buteleczek.
Zgłaszający i producent: IdeaCarton
Projektant: Serwach

Zwycięzcy w kategoriach Debiuty 2019

Opakowanie EKO do żywności

Animaly. Seria opakowań na ciastka
Autor: Justyna Barska
ASP w Łodzi

Etykieta

Aves. Opakowania kosmetyków do makijażu
Autor: Karolina Plac
ASP im. W. Strzemieńskiego w Łodzi

Freestyle

Adidas Hamburg. Opakowanie do obuwia
Autor: Ewa Juszczyk
Uniwersytet im. J. Kochanowskiego w Kielcach

Luxury & Nature

Coffee for soul & body. Opakowanie na kawę i peeling kawowy
Autor: Weronika Poręba
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu

Na miarę

Braided for wine. Opakowanie na butelki z alkoholami.
Autor: Tomasz Suty
ASP w Łodzi

POS

Ekspozytor MEOW. Zabawki i akcesoria dla kotów.
Autor: Justyna Umińska
Uniwersytet Śląski w Katowicach

Opakowanie Pragnienia

Wine of the world. Opakowania ozdobne na butelki wina.
Autor: Monika Skrzela
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu

Opakowanie Smakowite

O’cake. Opakowanie na tort.
Autor: Gabriela Rec
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie

Opakowanie Urody

Mãori. Zestaw SPA do kąpieli.
Autor: Maciej Jander
ASP w Łodzi

Opakowanie Zdrowia

Pod-Paski. Opakowanie na podpaski bawełniane
Autor: Magdalena Zalewska
ASP w Łodzi

O konkursie

ART of PACKAGING jest akredytowanym partnerem Światowej Organizacji Opakowań (WPO) w USA. Zwycięzcy są automatycznie nominowani do nagrody głównej międzynarodowego konkursu WorldStar organizowanego przez WPO.

Ideą Konkursu na najlepsze opakowanie roku – ART of PACKAGING niezmiennie jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynkach krajowym oraz zagranicznych. Poszukiwane są nietuzinkowe projekty zarówno wśród młodych artystów, projektantów, studentów i absolwentów uczelni – w ramach ART of PACKAGING DEBIUTY, jak również profesjonalnych znawców sektora przemysłu opakowaniowego, projektantów, producentów, właścicieli marek – w ramach ART of PACKAGING PROFESSIONAL. Twórcy raz w roku mają okazję spotkać się w Poznaniu na uroczystej Gali Finałowej, podczas której przyznawane są wyróżnienia i nagrody, w obecności osobistości ze świata biznesu, przemysłu, nauki i sztuki.

Ale najważniejsze są opakowania – swoiste dzieła sztuki o niebagatelnym i nieocenionym na rynku znaczeniu. To one stanowią clou całego wydarzenia.

Źródło: EUROPEAN MEDIA GROUP

Galeria: Gala Art of Packaging 2019


brak ikonki
+ +

Tekst opublikował użytkownik: EuropeanMedia

(Joanna )

EuropeanMedia o sobie:

EUROPEAN MEDIA GROUP jest wydawcą magazynów: VISUAL COMMUNICATION, PRINT & PUBLISHING, PACKAGING POLSKA. Znana na całym świecie międzynarodowa grupa medialna, wydająca od kilkunastu lat publikacje w Azji oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Europejska siedziba firmy znajduje się w Wiedniu. Tam też jest centrala Wydawnictwa, która łączy wszystkie kraje i wyznacza globalne plany strategiczne. Polska siedziba EUROPEAN MEDIA GROUP znajduje się w Poznaniu. Każdy z międzynarodowych magazynów posiada swoje mutacje narodowe, odzwierciedlające indywidualną koncepcję i charakter pism, natomiast międzynarodowy charakter całej Grupy jest ich kluczem do sukcesu. Daje to Wydawnictwu niesamowitą przewagę w stosunku do konkurencji. Przez kilkanaście lat obecności na rynku międzynarodowym Firma uzyskała bardzo dobrą pozycję i stała się jednym z największych wydawnictw branżowych na świecie. Warto również podkreślić iż EUROPEAN MEDIA GROUP jest organizatorem prestiżowych konkursów jakimi jest: Art of Packaging oraz Car Wrap Championship.

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wystartował Konkurs Korony Reklamy 2020
Konkurs Korony Reklamy to konkurs wyróżniający najlepsze firmy z branży reklamowej. Organizowany jest podczas targów RemaDays pod patronatem programu Solidni w Biznesie. To ogromna szansa dla firmy na pokazanie się nowym klientom z 11 sektorów targowych RemaDays.
„Mali ratownicy” z Grand Prix na Eventiada IPRA Golden Awards
„Mali Ratownicy”- projekt prowadzony od 3 lat w nadmorskich miejscowościach przez Volkswagena, który uczy dzieci prawidłowego udzielania pierwszej pomocy zdobył Grand Prix w Eventiada IPRA Golden Awards. Ponadto został wyróżniony w kategorii Best Corporate Social Responsibility Campaign. Za realizację projektu były odpowiedzialne agencje EL Padre (event) oraz...
Wedlowskie produkty odniosły sukces w tegorocznych konkursach rynku spożywczego. Konsumenci docenili redesign opakowań kultowych pianek Ptasie Mleczko, a redakcje FMCG nagrodziły linię czekolad gorzkich Premium od E.Wedel. Wyroby marki nagrodzone zostały w plebiscytach: Złota Innowacja FMCG 2019 oraz Certyfikat Dobry Produkt.
Effie: Nestlé Polska wśród najbardziej efektywnych firm 20-lecia
Ten rok był szczególny dla konkursu nagród Effie, ponieważ w Polsce zorganizowano go po raz 20-sty. Z tej okazji przedstawiono 20 Najbardziej Efektywnych Firm, które w ciągu ostatniego 20-lecia wyróżniły się najskuteczniejszą komunikacją marketingową. W tym gronie znalazło się Nestlé Polska. Jednocześnie w konkursie Effie 2019 firma otrzymała dwie nagrody: srebrne Effie w...
Wraz z dojrzewaniem rynku handlu detalicznego w Polsce rosną także oczekiwania konsumentów, którzy stają się coraz bardziej wymagający i nastawieni na oryginalne doświadczenia. Dynamiczny rozwój centrów handlowych i rozszerzanie ich kompetencji poza obszary stricte zakupowe wymagają kreatywności w konkurencji o uwagę klienta. Odpowiedzią firm może być...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764