Najważniejsza wiadomość w branży marketingu efektywnościowego w tym sezonie to ogłoszenie laureatów 7. edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2025 e-Izby. W piątek, podczas wielkiego towarzyskiego wydarzenia, jakim była Diamentowa Gala, przekonaliśmy się kto dołączył do strefy performance’owej mocy, a kto utrwalił w niej swoją pozycję.
Tak wyglądał wieczór 9 maja – prawdziwa wisienka na torcie PM Showcase Day 2025! To wyjątkowe wydarzenie edukacyjno-networkingowe przyciągnęło prawie 300. przedstawicieli branży handlu: właścicieli sklepów, producentów, dystrybutorów, reprezentantów marketplace’ów i retailu. Podsumowujemy, które marki marketingu efektywnościowego zasłużyły na szczególne uznanie i zainteresowanie biznesu. I zadajemy pytanie: czy diamentów wystarczy na przyszły rok?
Agencje performance, kreatywne, kontentowe, wydawcy, domy mediowe i marki zjechały na finał Performance Marketing Diamonds EU 2025. To konkurs po raz 7. zorganizowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. W hotelu Santa Natura, położonym na zachodnim Mazowszu odbyło się najważniejsze w kalendarzu performance marketingu wydarzenie w kraju.
Zanim zespoły i ich liderzy weszli na scenę, musiały przedłożyć jury dowody miesięcy intensywniej pracy na rzecz wymagających klientów. Opłaciło się – PMD EU to jedyny tego rodzaju w Polsce konkurs o międzynarodowym zasięgu, otwarty na 450-cio milionowy rynek Unii i przyciągający zainteresowanie wpływowego biznesu. Diament PMD jest paszportem do współpracy i gwarantem rozpoznawalności nagrodzonych firm w ekosystemie e-commerce.
Doświadczyć sukcesu
Na scenie doceniono najbardziej innowacyjne, skuteczne i kreatywne zespoły realizujące kampanie, oraz ich liderki oraz liderów. Grand Prix odebrała firma Bluerank. Były też laury „The most effective affiliate program” - za rozwój partnerskiego programu afiliacyjnego, która powędrowały do Sales&More oraz T-mobile. Trudno też nie wskazać wymagających konkurencji, tj.: „The most effective short-term performance campaign”, z triumfatorem – agencją FormUP, oraz „The most challenging performance campaign” – w niej tegoroczne Diamenty należały się iProspect oraz firmie LINK4. Laur „Performance Agency of the Year” otrzymał Performics, a “Performance Brand of the Year” – LOT.
Spojrzenie na trendy
W tegorocznej edycji konkursu znalazły się również nowe kategorie. Odzwierciedlają trendy rynkowe i podkreślają strategiczną rolę AI w rozwoju sprzedaży. Chodzi o:
- The best application of AI in performance advertising campaign;
- The best AI-driven personalized content;
- The best AI driven performance strategy.
Intensywnej i pełnej poświęceń pracy międzynarodowego jury, oraz przebiegowi całego konkursu towarzyszyli doświadczeni audytorzy z Kancelarii Sowiński i Partnerzy.
Efekt marketingowy i imprezowy
Całość rywalizacji była też na bieżąco relacjonowana przez e-Izbę. I nie tylko nagrodzone, ale i nominowane kampanie w PMD EU 2025 są warte zapamiętania. Wszystkie firmy uczestniczące w rekordowej pod względem zgłoszeń rywalizacji w tym roku spotkały się pod jednym dachem i rozgwieżdżonym, majowym niebem w hotelu Santa Natura pod Warszawą. Tam celebrowano wieczór. Jego przebieg tylko utwierdził uczestników w umiejętności tworzenia przez e-Izbę skutecznego, biznesowo-towarzyskiego networkingu.
„Żywotność naszego środowiska ukazuje się najpełniej przy naszych konkursach i w tym także. Jestem przekonana, że nie przeoczyliśmy żadnej znaczącej kampanii marketingu efektywnościowego, którą przeprowadzono w krajowym i europejskim e-commerce. Nasz konkurs jako jedyny w Polsce ma międzynarodowy charakter.
Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.
Pasja warta nagrody
Zgodnie z ideą konkursu nagrody zostały przyznane zarówno za spektakularne wyniki, jak i za kreatywne podejście do strategii, innowacyjne zastosowanie nowych technologii oraz umiejętność adaptacji do dynamicznie zmieniającego się krajobrazu cyfrowego biznesu i rynku. Teraz – czas na kolejny krok. Dlatego wszystkie firmy, które z pasją realizują zintegrowane kampanie sprzedażowe, partnerskie programy afiliacyjne, działają nieszablonowo, skutecznie z niewielkimi budżetami, tworzą śmiałe kreacje reklamowe dopasowane do preferencji użytkowników – cały performance marketing – są już teraz zaproszone do kolejnej, przyszłorocznej edycji Performance Marketing Diamonds EU.
Poniżej prezentujemy pełną listę zwycięzców w poszczególnych kategoriach Performance Marketing Diamonds EU 2025:
- The most effective short-term performance campaign - FormUP
- The most effective affiliate program - Sales&More, T-mobile
- The most effective sales campaign - Sales&More, Bank Pekao S.A.
- The most effective paid search campaign - ALAB Laboratoria
- The best application of AI in performance advertising campaign - Whites, Software Mind
- Think-out-of-the-box campaign - SalesTube, Lancerto
- The most effective mobile campaign - LOT
- The most creative digital campaign - Bluerank
- The most creative use of AI - Happy Parrots
- The most effective SEO campaign - CubeGroup, Tiverna
- The best consumer centric content - LOT
- The most challenging performance campaign - iProspect, LINK4
- The most effective omni-channel campaign - Performics
- The most effective low-budget campaign - Performics
- The most effective retail campaign - Just Idea
- B2B campaign of the year - Orange, ValueMedia, SalesTube
- B2C campaign of the year - Bluerank
- Performance Agency of the Year - Performics
- Performance Brand of the Year - LOT
- Grand Prix - Bluerank
Wyróżnienia:
- KINESSO
- Leroy Merlin
- mAuto
- Pandora
- Tradedoubler
- VeloBank
Źródło: Izba Gospodarki Elektronicznej