logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Znane nazwiska stawiają na self-publishing

  PR 06.10.2021, przeczytano 459 razy

Self-publishing staje się coraz popularniejszą metodą wydawania książek. Własne wydawnictwa wypuszcza na rynek coraz więcej popularnych osób - nie tylko youtuberzy czy blogerzy, ale też postacie znane z telewizji i estrady.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/znane-nazwiska-stawiaja-na-self-publishing,393274,artykul.html

Rynek self-publishingowy rozwija się i profesjonalizuje coraz dynamiczniej. W ostatnich miesiącach Magda Gessler rozpoczęła sprzedaż swojej autobiografii pt. “Magda”, napisanej wspólnie z Dominikiem Linowskim. Na początku roku standuper i komik Abelard Giza samodzielnie wypuścił na rynek “Zagładę i czekoladki”. U twórców kojarzonych raczej z internetem takie podejście to od wielu lat norma. W ostatnich latach własnymi siłami wysokonakładowe książki wydali m.in. Krzysztof Gonciarz, Pan Tabletka czy Marcin Iwuć.

- Kierunek, w którym poszedł rynek self-publishingowy nie może dziwić - mówi Krzysztof Bartnik, założyciel firmy logistycznej IMKER, z którą współpracuje już ponad 100 niezależnych autorów. - Twórcy nie muszą być skazani na dzielenie się zyskiem z tradycyjnymi wydawnictwami. Bardzo wysokie nakłady da się sprzedać również samodzielnie - wszystko zależy od relacji z własną społecznością i od jakości samego produktu.

Na to, że rynek self-publisherów jest coraz większy, wskazują liczby. IMKER w 2019 roku wysłał prawie 260 tys. paczek, w 2020 już 430 tys. paczek, a do końca sierpnia 2021 - już ponad 300 tys. Wpływ na taki stan rzeczy miały na pewno postaci znane z mediów głównego nurtu - takie jak wspomniani Magda Gessler czy Abelard Giza - które skorzystały z usług firmy przy dystrybucji swoich publikacji.

- Jeśli influencer komunikujący się ze swoimi fanami wyłącznie przez internet jest w stanie sprzedać kilkanaście tysięcy egzemplarzy swoich książek, jest to w stanie zrobić również osoba znana z telewizji czy prasy - komentuje Bartnik. - Zasady są dokładnie te same, niezależnie od rodzaju medium - im wierniejsza publiczność i im lepiej stargetowany produkt, tym większa jest szansa na sukces sprzedażowy.

Self-publishing to również świetna ścieżka wydawnicza dla małych, a nawet mikro-influencerów. Osobom z mniejszymi zasięgami może się self-publishing opłacić, jeśli wielkość nakładu będzie odpowiednio dopasowana do liczby konsumentów. Eksperci IMKER wskazują, że w tym pomóc może dobrze zorganizowany preorder - liczba zamówień przedpremierowych pozwala bardzo precyzyjnie oszacować sprzedaż.

Źródło: IMKER

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W agencji Saatchi & Saatchi awansowało 12 ekspertek i ekspertów w działach kreacji, designu, client service i trafficu.
Steven Bandrowczak dyrektorem generalnym Xerox
Xerox Holdings Corporation poinformował 3 sierpnia, że Steven Bandrowczak został powołany przez Radę Dyrektorów Xerox na stanowisko dyrektora generalnego.
Marta Zalewska, wcześniej odpowiedzialna za działania medialne Aion Banku, od sierpnia 2022 roku pełni funkcję rzeczniczki prasowej Shares. Odpowiada za całokształt działań komunikacyjnych, PR-owych oraz reprezentowanie startupu w mediach.
Idea Creative Group: event dla Fundacji Zwolnieni z Teorii
Czy działalność społeczna i biznes mogą iść w parze, wzajemnie się uzupełniając? Jak pokazała Olimpiada Zwolnionych z Teorii 2022 może, a nawet wręcz i musi – na znaczeniu bowiem coraz bardziej zyskuje społeczna odpowiedzialność, która oparta jest nie tylko na finansowych zyskach, lecz także i tych, których nie da się przełożyć bezpośrednio na...
Personal PR uruchamia Skillers Academy
Agencja komunikacji zintegrowanej Personal PR stworzyła autorski program szkoleniowy – Skillers Academy. Celem kursów i warsztatów jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z zakresu szeroko pojętej komunikacji – zewnętrznej i wewnętrznej. Prezentowany przez Personal PR program szkoleniowy to odpowiedź na zaobserwowane zapotrzebowanie na rynku i w oczach twórców – zbyt...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764