logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Znani Polacy zachęcają do korzystania z polskich produktów i usług

  PR 03.12.2019, przeczytano 822 razy
ilustracjastrzałka

Joanna Jabłczyńska, Maciej Kurzajewski, Jacek Lenartowicz i Anna Popek – to tylko niektóre osoby znane z przestrzeni publicznej, które wspierają ogólnopolską kampanią społeczną „Wybieram 590 – sobota dla Polski”. Punktem kulminacyjnym będzie sobota, 7 grudnia. Organizatorzy, partnerzy i ambasadorzy kampanii zachęcają Polaków, żeby tego dnia, podczas zakupów, sięgali po polskie produkty oraz usługi i w ten sposób wspierali rozwój kraju.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/znani-polacy-zachecaja-do-korzystania-z-polskich-produktow-i-uslug,384953,artykul.html

Wkrótce większość Polaków ruszy na świąteczne zakupy. Wielu z nas wkładając do koszyka kolejne produkty nie zwraca uwagi na ich pochodzenie. Chcą to zmienić organizatorzy kampanii „Wybieram 590 – Sobota dla Polski”, którzy zachęcają, aby wybierać te produkty, które pochodzą od firm działających w Polsce. Ułatwieniem podczas identyfikacji produktów obok zwracania uwagi na nazwę producenta i jego pochodzenie może być kod kreskowy. Produkty, których kod zaczyna się od cyfr 590 w większości przypadków są wytworzone przez firmy związane z naszym krajem.

Gdyby każdy z nas zamiast zagranicznego produktu wybrał jego polski odpowiednik, to przyniosłoby to naszej gospodarce miliardowe korzyści. Jak wynika z analizy przygotowanej specjalnie dla kampanii Wybieram 590 przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thornton, w przypadku towarów wytwarzanych w naszym kraju, przez firmy z polskim kapitałem – z każdej złotówki wydanej na taki produkt do krajowej gospodarki wróci aż 79 groszy. Jeśli jest to towar wytworzony zagranicą i tylko sprzedawany w Polsce – trzy razy mniej.

W promocję patriotyzmu gospodarczego włączyli się m.in. znani aktorzy i dziennikarze. W spocie promującym kampanię pojawiają się osoby zaufania publicznego, które zachęcają do zwracania uwagi skąd pochodzą produkty i usługi, z których na co dzień korzystamy.

– Nie zdawałem sobie sprawy z tego, jak ważne jest to, z jakiego kraju pochodzą produkty, które jemy. Nie zdawałem sobie także sprawy z tego, że jest takie coś jak 590. Byłem nieświadomym człowiekiem – przyznał aktor, Jacek Lenartowicz.

– Niewiele osób wie, że 590 to kod naszego kraju, dlatego, ważne jest żebyśmy to podkreślali, żeby konsumenci mogli dokonać świadomego wyboru. Dzięki temu zastanawiając się co wybrać w sklepie, który produkt jest lepszy, co im będzie bardziej smakowało, będą również brali pod uwagę, to skąd pochodzą dane produkty – powiedziała prezenterka i dziennikarka telewizyjna Anna Popek.

Podobnego zdania jest dziennikarz sportowy Maciej Kurzajewski: – Uważam, że trzeba wspierać polskich producentów. Zwłaszcza, że nie mamy się czego wstydzić. Powinniśmy się chwalić, tym co powstaje w Polsce. Okazywanie patriotyzmu polega również na wspieraniu tego co „nasze”.

W promowanie rodzimych produktów zaangażowała się również aktorka filmowa i telewizyjna Joanna Jabłczyńska. – Nazwisko mnie zobowiązuje, dlatego twierdzę, z pełną stanowczością, że nigdzie jabłka tak nie smakują jak w Polsce. Kod 590 oznacza, że wspieramy naszą polską przedsiębiorczość i myślę, że dzięki tej akcji również moje życie się zmieni, bo sama będę zwracać uwagę na to skąd pochodzą produkty, które kupuję  – powiedziała aktorka, znana widzom m.in. z serialu Na Wspólnej.

W ramach kampanii Wybieram 590 odbędzie się akcja #sobotadlaPolski. Organizatorzy, partnerzy i ambasadorzy projektu będą zachęcać Polaków, żeby 7 grudnia, podczas zakupów sięgali po dobra, wytworzone przez polskie firmy i których kod kreskowy zaczyna się od cyfr 590.

Lokalni przedsiębiorcy oraz rodzimi sprzedawcy dzięki hashtagom #sobotadlaPolski i #wybieram590 mogą włączać się do kampanii i promować specjalny dzień – sobotę dla Polski.

Projektowi Wybieram 590 – sobota dla Polski towarzyszy ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, przy wsparciu i udziale wielu polskich firm oraz instytucji, którym idea patriotyzmu gospodarczego jest bliska.

Źródło: Świeża Bazylia sp. z o.o.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764