logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Znani Polacy zachęcają do korzystania z polskich produktów i usług

  PR 03.12.2019, przeczytano 163 razy
ilustracjastrzałka

Joanna Jabłczyńska, Maciej Kurzajewski, Jacek Lenartowicz i Anna Popek – to tylko niektóre osoby znane z przestrzeni publicznej, które wspierają ogólnopolską kampanią społeczną „Wybieram 590 – sobota dla Polski”. Punktem kulminacyjnym będzie sobota, 7 grudnia. Organizatorzy, partnerzy i ambasadorzy kampanii zachęcają Polaków, żeby tego dnia, podczas zakupów, sięgali po polskie produkty oraz usługi i w ten sposób wspierali rozwój kraju.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/znani-polacy-zachecaja-do-korzystania-z-polskich-produktow-i-uslug,384953,artykul.html

Wkrótce większość Polaków ruszy na świąteczne zakupy. Wielu z nas wkładając do koszyka kolejne produkty nie zwraca uwagi na ich pochodzenie. Chcą to zmienić organizatorzy kampanii „Wybieram 590 – Sobota dla Polski”, którzy zachęcają, aby wybierać te produkty, które pochodzą od firm działających w Polsce. Ułatwieniem podczas identyfikacji produktów obok zwracania uwagi na nazwę producenta i jego pochodzenie może być kod kreskowy. Produkty, których kod zaczyna się od cyfr 590 w większości przypadków są wytworzone przez firmy związane z naszym krajem.

Gdyby każdy z nas zamiast zagranicznego produktu wybrał jego polski odpowiednik, to przyniosłoby to naszej gospodarce miliardowe korzyści. Jak wynika z analizy przygotowanej specjalnie dla kampanii Wybieram 590 przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thornton, w przypadku towarów wytwarzanych w naszym kraju, przez firmy z polskim kapitałem – z każdej złotówki wydanej na taki produkt do krajowej gospodarki wróci aż 79 groszy. Jeśli jest to towar wytworzony zagranicą i tylko sprzedawany w Polsce – trzy razy mniej.

W promocję patriotyzmu gospodarczego włączyli się m.in. znani aktorzy i dziennikarze. W spocie promującym kampanię pojawiają się osoby zaufania publicznego, które zachęcają do zwracania uwagi skąd pochodzą produkty i usługi, z których na co dzień korzystamy.

– Nie zdawałem sobie sprawy z tego, jak ważne jest to, z jakiego kraju pochodzą produkty, które jemy. Nie zdawałem sobie także sprawy z tego, że jest takie coś jak 590. Byłem nieświadomym człowiekiem – przyznał aktor, Jacek Lenartowicz.

– Niewiele osób wie, że 590 to kod naszego kraju, dlatego, ważne jest żebyśmy to podkreślali, żeby konsumenci mogli dokonać świadomego wyboru. Dzięki temu zastanawiając się co wybrać w sklepie, który produkt jest lepszy, co im będzie bardziej smakowało, będą również brali pod uwagę, to skąd pochodzą dane produkty – powiedziała prezenterka i dziennikarka telewizyjna Anna Popek.

Podobnego zdania jest dziennikarz sportowy Maciej Kurzajewski: – Uważam, że trzeba wspierać polskich producentów. Zwłaszcza, że nie mamy się czego wstydzić. Powinniśmy się chwalić, tym co powstaje w Polsce. Okazywanie patriotyzmu polega również na wspieraniu tego co „nasze”.

W promowanie rodzimych produktów zaangażowała się również aktorka filmowa i telewizyjna Joanna Jabłczyńska. – Nazwisko mnie zobowiązuje, dlatego twierdzę, z pełną stanowczością, że nigdzie jabłka tak nie smakują jak w Polsce. Kod 590 oznacza, że wspieramy naszą polską przedsiębiorczość i myślę, że dzięki tej akcji również moje życie się zmieni, bo sama będę zwracać uwagę na to skąd pochodzą produkty, które kupuję  – powiedziała aktorka, znana widzom m.in. z serialu Na Wspólnej.

W ramach kampanii Wybieram 590 odbędzie się akcja #sobotadlaPolski. Organizatorzy, partnerzy i ambasadorzy projektu będą zachęcać Polaków, żeby 7 grudnia, podczas zakupów sięgali po dobra, wytworzone przez polskie firmy i których kod kreskowy zaczyna się od cyfr 590.

Lokalni przedsiębiorcy oraz rodzimi sprzedawcy dzięki hashtagom #sobotadlaPolski i #wybieram590 mogą włączać się do kampanii i promować specjalny dzień – sobotę dla Polski.

Projektowi Wybieram 590 – sobota dla Polski towarzyszy ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, przy wsparciu i udziale wielu polskich firm oraz instytucji, którym idea patriotyzmu gospodarczego jest bliska.

Źródło: Świeża Bazylia sp. z o.o.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital signage, technologia która zmienia definicję reklamy
Plakat w witrynie sklepu czy ulotki rozrzucone po ulicach to już przeszłość. Sklepy coraz częściej stawiają na zdigitalizowane formy przekazu do klienta. Jak wskazują badania, trend ten stale się rozwija, a Polacy są otwarci na jego wykorzystywanie.
Umacnianie relacji w rodzinie celem kampanii Nierozerwalni
Więzi rodzinne są przez większość badaczy wskazywane jako jeden z najważniejszych czynników chroniących przed podejmowaniem przez młodych ludzi zachowań ryzykownych – podkreśla Robert Frączek z Państwowej Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. To właśnie na ich istotę zwraca uwagę kampania Nierozerwalni.
Bożonarodzeniowa iluminacja rozświetliła Piłę
Centrum Piły rozświetlone zostało tysiącami światełek. Na placach Staszica oraz Konstytucji 3 Maja pojawiła się świąteczna iluminacja, która będzie ozdobą miasta przez cały okres świąteczno-noworoczny. Uroczystego rozświetlenia dokonali Piotr Głowski, prezydent Piły oraz Mariusz Kądziołka, prezes Enei Oświetlenie. Wykonaniem i montażem instalacji zajęła się Enea...
Pracuj.pl wchodzi w świat e-sportu z T-mobile Ligą Akademicką
Pracuj.pl został oficjalnym partnerem T-Mobile Ligi Akademickiej - największych rozgrywek e-sportowych w Polsce skierowanych do społeczności studenckiej. Serwis jest pomysłodawcą i patronem nowej kategorii zawodów – mistrzostw w programowaniu „Coding Masters”. Zapisy do eliminacji trwają do 6 grudnia, a na zwycięzców rywalizacji czeka wysokiej klasy...
W Żywcu ruszyła Świąteczna Zwrotka Ż
Marka Żywiec zachęca mieszkańców Żywca do oddawania butelek zwrotnych bez paragonu w świątecznej akcji na rzecz środowiska. Oddając butelki w specjalnej strefie, która stanęła na żywieckim Rynku, mieszkańcy wesprą posadzenie drzew tlenowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764