logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wierzymy w wolność: Polscy twórcy w kampanii Amnesty International

  PR 05.06.2020, przeczytano 955 razy
ilustracjastrzałka

Premierą opowiadania Sylwii Chutnik o młodych osobach LGBTI Amnesty International rozpoczyna obchody 30-lecia swojej działalności w Polsce. W ramach kampanii “Wierzymy w wolność” w kolejnych miesiącach opublikuje teksty Martyny Bundy, Remigiusza Grzeli, Ingi Iwasiów, Wojciecha Kuczoka, Michała Olszewskiego, Wojciecha Tochmana oraz Ludwiki Włodek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wierzymy-w-wolnosc%3A-polscy-tworcy-w-kampanii-amnesty-international,387309,artykul.html

Jubileuszowe opowiadania o prawach człowieka - co miesiąc udostępniane będą historie poruszające różne tematy z tego zakresu, takie jak prawa kobiet czy uchodźców - począwszy od 9 czerwca, będzie można pobrać na stronie amnesty.org.pl.

Premierę pierwszego opowiadania ze zbioru „Wierzymy w wolność” zainauguruje spotkanie online z Sylwią Chutnik. Rozmowę z autorką, która odbędzie się 9 czerwca na profilu Amnesty International Polska na Facebooku, poprowadzi dziennikarz OKO.press, Anton Ambroziak.  

Kampania z okazji 30-lecia Amnesty International ma przypomnieć, że temat praw i wolności człowieka jest wciąż aktualny. - Okrągła rocznica działalności Stowarzyszenia Amnesty International to dla nas nie tylko pretekst, by podsumować, co udało się w tym czasie osiągnąć, czy pokazać ludzi, dzięki którym było to możliwe - wyjaśnia ideę jubileuszowej akcji Draginja Nadaždin, dyrektorka Amnesty International w Polsce. - Mamy także głębokie przeświadczenie, czego dowodzi choćby obecna kryzysowa sytuacja w której świat zmaga się z COVID 19, że wiele jest jeszcze do zrobienia. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni, że naszą intencję podchwycili także wybitni polscy twórcy i twórczynie, którzy zgodzili się razem z nami zabrać głos w tej sprawie. Mamy nadzieję, że opowiadania będą okazją do refleksji i rozmowy na temat tego, gdzie jesteśmy i jaka jest przyszłość praw człowieka w Polsce i na świecie - dodaje.

Stowarzyszenie Amnesty International zarejestrowano 6 czerwca 1990 roku w Gdańsku, choć pierwsze nieoficjalne akcje organizacja przeprowadzała jeszcze w czasach PRL. Te 30 lat to czas wytrwałej pracy: udziału w protestach, zbierania podpisów pod petycjami, organizacji Maratonu Pisania Listów. Aktywiści i aktywistki Amnesty w Polsce podkreślają, że mimo zmieniających się okoliczności zawsze motywowały ich nadzieja i wolność. Nawiązują do tego okładka zbioru opowiadań i główny motyw graficzny kampanii - to twarze osób w różnym wieku, z nałożonym na nie efektem świetlnych krat, symbolizującym zagrożenie dla naszych uniwersalnych praw. - Jednocześnie twarze oddają uczucia nadziei i siłę, które towarzyszą nam, gdy przeciwstawiamy się łamaniu praw człowieka - podkreślają twórcy kampanii.

Pomysł kampanii to propozycja agencji 180heartbeats + JUNG v MATT. Autorem zdjęć jest fotograf Bartek Wieczorek. Oprócz zbioru opowiadań agencja wspólnie z domem produkcyjnym F25 przygotowała okładkę, grafiki do mediów społecznościowych oraz spot promujący kampanii. W realizację kampanii zaangażowały się również agencja brandingu muzycznego CORD, studio Miło oraz agencja aktorska Gudejko. W sesji zdjęciowej udział wzięli: Paulina Maga, Pola Salicka, Łukasz Korba, Jakub Wenda.

Więcej informacji o obchodach 30-lecia Amnesty International w Polsce TUTAJ.

Źródło: 180heartbeats + JUNG v MATT

www.180hb.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764