logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zoom Art 2016: Znamy oficjalne wyniki

   16.03.2016, przeczytano 2975 razy

Gala rozdania nagród Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Kalendarzy Zoom Art 2016 odbyła się w MCK w Katowicach 11 Marca 2016 r. Przyznano 32 nagrody, wliczając w to Grand Prix, Nagrodę Publiczności oraz 2 nagrody specjalne. Jak już informowaliśmy, Grand Prix otrzymało gdańskie Tofu Studio za kalendarz wieloplanszowy Dinozaury 2016.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zoom-art-2016%3A-znamy-oficjalne-wyniki,27859,artykul.html

I nagroda:

  • PKO Bank Polski “PKO Bank Polski” (kalendarz wieloplanszowy)
  • Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach “Maszyna” (kalendarz jednoplanszowy)
  • Arch “Stalove ArcelorMittal” (kalendarz trójdzielny)
  • Polskie Koleje Państwowe S.A.  “Modernizacja Dworców Kolejowych” (kalendarz książkowy)
  • Dżentelmeni Olivier Janiak (kalendarz charytatywny)
  • Zwrotnica “Kalendarz Typograficzny” (kalendarz nietypowy)
  • PKO Bank Polski “Dobro Procentuje” (najlepsza ilustracja)
  • PKO Bank Polski “Razem Możemy Więcej” (najlepsza fotografia)
  • Lasy Państwowe “Czas Drewna Czar Drewna” (kalendarz old)
  • Gmina Miasta Sopotu “W ramach Sopotu” (kalendarz administracyjny)


II nagroda:

  • Polskie Koleje Państwowe S.A. “Warszawa Centralna” (kalendarz wieloplanszowy)
  • Podpunkt “Kosmos - Podpunkt” (kalendarz jednoplanszowy)
  • Pasja “Pasja Uszlachetnia” (kalendarz trójdzielny)
  • Edica “Interaktywny kalendarz Union Investment TFI” (kalendarz książkowy)
  • Tofu “Dinozaury” (kalendarz charytatywny)
  • Papyrus “Misza i Grisza idą do lasu” (kalendarz nietypowy)
  • An Studio “Genesis 2016” (najlepsza fotografia)
  • Minar “A star is born” (kalendarz old)
  • Miasto Gliwice “Gliwice” (kalendarz administracyjny)


III nagroda:

  • Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. “Produkty i Usługi PWPW” (kalendarz wieloplanszowy)
  • Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach “Kroki” (kalendarz jednoplanszowy)
  • Tauron “Tauron” (kalendarz trójdzielny)
  • Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości “Kalendarz Sportowy” (kalendarz książkowy)
  • Open Mind - Olga Kostrzewska “Wrażliwsi niż wam się wydaje” (kalendarz charytatywny)
  • Ale Ubaw - Adam Bielowski - “Wood Kalendarz” (kalendarz nietypowy)
  • Wiśniowski “Technologia Materiał Jakość” (najlepsza fotografia)
  • Pasja ”Pasja” (kalendarz old)
  • Gmina Czechowice - Dziedzice “Doroczne Obrzędy” (kalendarz administracyjny)


Nagroda Publiczności

  • ASS3  PREMIO

Grand Prix

  • Tofu "Dinozaury 2016"

Nagroda Specjalna za oryginalną fotografię przyrody

  • Lasy Państwowe "Natura jak się patrzy"

Nagroda Specjalna za oryginalną koncepcję połączenia tekstu z obrazem

  • Edica "Czas zatrzymać, czas zobaczyć"

Jury ZoomArt 2016

dr Marian Słowicki

Pracowna wizerunku, promocji i identyfikacji wizualnej Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.

Katarzyna Paskuda oraz Lidia Popiel

PHOTO CULTURE Lidia Popiel oraz Katarzyna Paskuda tworzą drukowany magazyn o tematyce fotograficznej, przegląd trendów, osobistych uniesień i twórczych zmagań.
Katarzyna Paskuda -Fotograf, aktorka. Od kilku lat wykonuje sesje zdjęciowe dla polskich magazynów, a od 2011 jest głównym fotografem Magazynu Gentleman. Tam również prowadzi swój dział fotograficzny "Paskuda Obiektywnie", gdzie zamieszcza osobistą fotografię. Od zawsze pracuje w branży związanej ze sztuką i mediami. Poza sukcesami fotograficznymi od 1998 roku ma również duży dorobek w polskim filmie , na małym i dużym ekranie. Ukończyła wydział aktorski i fotograficzny w Warszawskiej Szkole Filmowej Macieja Ślesickiego i Bogusława Lindy. To właśnie tam odkryła swoją prawdziwą pasje - fotografię.

Lidia Popiel zawodowo fotografią zajmuje się od 1985 roku, wykonując zdjęcia m.in. dla Zwierciadła, Pani, magazynu Sukces. Wykłada na wydziale fotografii w Warszawskiej Szkole Filmowej. Jest redaktorką naczelną magazynu Fine Life. Działa w fundacji Polska jest kobietą. Jest przewodniczącą rady sygnatariuszy w Partii Kobiet. Jest również dziennikarką Polsat Cafe.

dr hab. Dawid Korzekwa

Grafik, projektant i adiunkt w Katedrze Projektowania Graficznego Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej STGU (od 2007); Stypendysta Ministra Kultury (2005); Dyrektor artystyczny magazynu literackiego Kursywa (2004-2007); Dyrektor artystyczny miesięcznika Drogi oraz kwartalnika Obiekty Inżynierskie(2008-2014); Dyrektor artystyczny miesięcznika BE Magazyn (od 2013); Komisarz międzynarodowego biennale studenckiej grafiki projektowej AGRAFA (2006-2009). Specjalizuje się w projektowaniu prasowym, książce, identyfikacji wizualnej i plakacie.

Marzena Miszczyk

Zawodowo produkcją kalendarzy zajmuje się od 2000 roku. Właścicielka Agencji Kreatywnej AgirArt. Mgr Ekonomii, absolwentka Architektury wnętrz. Specjalizuje się w grafice, obrazie, fotografii, ilustracji oraz dizajnie. Koordynuje projekty kampanii reklamowych.

Piotr Chodak

Właściciel agencji full-service One Media Group. Wieloletnie doświadczenie w zakresie produkcji telewizyjnej, fotografii oraz kampanii reklamowych zdobywa od 1999 roku. Producent oraz dyrektor kreatywny wielu wydarzeń medialno – kulturalnych. Kooperant przy produkcji programów emitowanych w stacjach telewizyjnych oraz streamowanych w telewizji internetowej.

Szymon Pieczyński

Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Doktorant Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach w Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych. Specjalista w zakresie komunikacji zintegrowanej. Na co dzień strateg doradzający przedsiębiorstwom w zakresie budowania wizerunku.


Zapraszamy do konkursu ZoomArt 2017. Kalendarze można zgłaszać od lipca 2016 roku do końca lutego 2017 r. Gala rozdania nagród ZoomArt 2017 odbędzie się w Marcu 2017 roku. Konkurs objęty był patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: ZoomArt

www.zoom-art.pl

Galeria: ZoomArt 2016

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Tak sobie patrzę na skład jurorów. Dwie osoby z ASP w Katowicach, kalendarze z ASP w Katowicach z dwoma nagrodami.

avatar użytkownika
,

Może po prostu ze względu na zaangażowanie pedagogów, prace z tej ASP były obficie reprezentowane wśród zgłoszeń? W praktyce - może po prostu na uczelni wydano studentom taki temat? Wpisowe dla studentów było raczej symboliczne - może to się dołożyło do takiego efektu?  

avatar użytkownika
,

i jeszcze jedna myśl kołacze mi się w głowie. Czy zdarza się w konkursach (nie jestem organizatorem więc nie wiem moze i tak jest) że jakiś oceniany produkt etc. nie uzyskuje najwyższej lokaty w swojej kategorii ale jednocześnie nagradzany jest Grand Prix - "wielka nagroda, główna nagroda na zawodach sportowych, konkursach, wystawach artystycznych itp." czyli jest najlepszy ale jednocześnie nie jest bo jest na 2 miejscu.
Dziwne

avatar użytkownika
,

A co w tym dziwnego? Kategorie w konkursach to zawsze rzecz umowna - jest chyba jasne że mogą zdarzyć się prace mające wybitne walory w kategoriach, które nie wynikają wprost z takiej umownej, ograniczonej typologii.  

avatar użytkownika
,

1. gdzie w informacji z przyznanymi nagrodami jest mowa o tym że są to kalendarze studentów ASP?
2. Jeśli coś jest Grand Prix to jest Grand Prix a nie Grand Prix i jednocześnie nie do końca najlepsze bo 2

avatar użytkownika
,

1. Nigdzie nie powiedzieliśmy że gdzieś jest tak napisane - wyraziliśmy przypuszczenie aby pokazać, że Twoje sugestie nie są wcale tak oczywiste jak chciałbyś zasugerować

2. Przykład: Coś co nie jest najlepszym przykładem kalendarza wieloplanszowego spośród wszystkich zgłoszonych kalendarzy wieloplanszowych, może mieć wybitne cechy wyróżniające projekt lub realizację. Nie jako przykład typu wynikającego z przyjętej przez organizatora typologii, ale ogólniej - jako po prostu i ogólnie - projekt graficzny lub realizacja kalendarza. Mieści się to w tematyce konkursu, choć nie mieści się w jego typologii. To czy organizator zechce honorować takie przypadki czy nie - zależy od jego widzi-mi-się, do którego ma pełne prawo.
  

avatar użytkownika
,

A może w powstawaniu któregoś z tych ASP-owych kalendarzy zaangażowany (choćby jako pedagog, korektor, mentor etc) był któryś z jurorów?

avatar użytkownika
,

I wówczas co? Gdyby ktoś z redakcji Signs.pl został zaproszony do grona jurorów, ponad 90 tysięcy naszych użytkowników miałoby stracić prawo do udziału w konkursie? Ty też? A jakie Ty masz związki biznesowe z nami??  

avatar użytkownika
,

Szanowna redakcjo.
Jak zwykle redakcja próbuje mieć ostatnie zdanie w dyskusji. Dyskusja jest dla użytkowników, redakcja powinna ograniczyć się do moderowania i wkraczania do "akcji" wtedy gdy padają wulgaryzmy etc. a nie opowiadać się (kolejny raz po którejś ze stron - sponsorów, partnerów etc) Gdzie dziennikarska rzetelność i "apolityczność"

To redakcja zasugerowała (w obronie werdyktu) że prace zgłoszone do konkursu są studenckie. Redakcja nie widzi problemu że juror asp katowice ocenia na ogólnopolskim konkursie prace stworzone na asp katowice, mnie wydaje się to jednak nie do końca czyste (nie musi oczywiście ale można takich sytuacji unikać) I nie jest tak jak sugeruje redakcja że jak zostanie powołana do jury to wszyscy członkowie signs powinni być wykluczeni z takiego konkursu bo relacje pomiędzy nami są zupełnie inne niż relacje wykładowca-studen (być może jury ocenia własne prace? wie to redakcja?)

ostatnie: w konkursie pomimo tego że jest kilka kategori wszystkie prace oceniane są tak samo tj. kalendarz charytatywny nie jest oceniany za wielkość swojej charytatywności (w jury nie siedzą społecznicy - Owsiak, Ochojska etc) tylko tak jak wszędzie jakość wykonania, pomysł etc. więc cały czas uważam że wg mnie otrzymanie Grand Prix i jednocześnie 2 miejsca jest dziwne (załóżmy ze w Grand Prix Australii pierwszy na metę dociera Fernando Alonso ale jury przyznaje nagrodę Vettelowi - bo ładniej jechał?)

Kalendarz nie jest wystarczająco dobry wg jurorów aby mieć pierwsze miejsce w kategorii charytatywnej (choć nie jest oceniana charytatywność) ale jednocześnie jest najlepszy ze wszystkich (czyli również lepszy od tego z którym przegrał)

redakcja może nie odpowiadać, nie zależy mi na jej opini

avatar użytkownika
,

Musisz liczyć się z tym, że podnoszenie zastrzeżeń wobec tekstu opublikowanego przez redakcję zostanie odczytane jako skierowane w pierwszym rzędzie do redakcji. Tak po prostu jest - przyjmij to do wiadomości.

Zwracanie się do kogoś po to by zakomunikować mu swoje stanowisko, z deklaracją że nie interesuje Cię punkt widzenia drugiej strony, świadczy o pogardliwym traktowaniu tej drugiej strony i braku dobrych manier. Z tym możesz się liczyć - ale już nie musisz.
  

avatar użytkownika
,

wow. a co jest tekstem opublikowanym przez redakcję poza suchymi faktami od organizatora?
wpis/pytanie/przemyślenie pod "tekstem redakcyjnym" nie był skierowany do redakcji ale przede wszystkim do innych użytkowników forum (90 tyś :))) redakcja nie musiała na niego odpowiadać chyba że w myśl zasady uderz w stół...

avatar użytkownika
,

Redakcja nie musiała odpowiadać na uwagi dotyczące tekstu o imprezie objętej redakcyjnym patronatem? Zrozum - nie wszyscy podzielają Twoje standardy i tak już zostanie.  

avatar użytkownika
,

redakcyjny patronat i bezstronność

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764