logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zoom uruchamia platformę wydarzeń online i marketplace aplikacji

  PR 27.10.2020, przeczytano 563 razy

Pandemia koronawirusa spowodowała, że konferencje, kongresy i targi zostały usunięte z budżetów marketingowych większości firm. Choć jeszcze do niedawna można je było organizować offline, niektóre marki zdecydowały się zupełnie zawiesić działania w tym obszarze, zakładając, że większość z klientów i tak nie wzięłaby w nich udziału.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zoom-uruchamia-platforme-wydarzen-online-i-marketplace-aplikacji,388964,artykul.html

W efekcie, na popularności zaczęły zyskiwać inne formaty zastępcze, takie jak webinary. Wydarzenia tego typu są okazją do nawiązania relacji z klientem, jak i są efektywnym sposobem generowania leadów. Webinarów jest dziś na tyle dużo, że marki rozważają organizację bardziej wyrafinowanych technicznie i scenariuszowo wydarzeń w celu zintensyfikowania swojej obecności w obszarze edukowania klientów o trendach i produktach.

Rosnące zainteresowanie tymi formatami zachęciło Zoom, dostawcę rozwiązań telekonferencyjnych, do stworzenia nowych produktów. Firma zaprezentuje je, w tym OnZoom i Zapps, podczas konferencji Zoomtopia.

Pierwszą nowością dla użytkowników jest OnZoom, który pozwala organizować jednorazowe wydarzenia lub serie e-spotkań z udziałem do 100 lub do 1000 uczestników (w zależności od wybranego pakietu) i oferować biletowany dostęp. Obecnie Zoom akceptuje płatności PayPal i kartą kredytową. W przypadku wydarzeń organizowanych przez organizacje non-profit spółka daje możliwość otrzymywania darowizn w wydarzeniach dzięki partnerstwu z firmą Pledgeling.

Drugim produktem jest Zapps umożliwiający zintegrowanie 35 aplikacji dostępnych bezpośrednio na platformie Zoom. Dzięki temu użytkownicy nie muszą przełączać się między używanymi aplikacjami i mogą być udostępniane uczestnikom w czasie rzeczywistym.

Zoom na Polskę

Choć polski rynek również zaczął korzystać z rozwiązań Zooma, to do organizacji spotkań biznesowych online często wybierane są inne narzędzia, np. Skype czy Teams. W przypadku e-konferencji, które są bardziej efektywnym rozwiązaniem przy dużej liczbie uczestników, organizatorzy muszą brać pod uwagę dużo więce kwestii technicznych.

Przykładem takiej realizacji jest onlinowy event dwóch globalnych marek - Siemens Healthineers oraz Bayer, które wspólnie z Clipatize, agencją marketingu B2B, przygotowały wydarzenie, pt. ‘Szkoła Rezonansu magnetycznego’ - format wydarzenia zaoferował dostęp do ponad 15 prezentacji eksperckich live przez platformy YouTube oraz Vimeo. Dodatkowo, uczestnikom udostępniono obszerne biblioteki materiałów edukacyjnych nagranych przez ekspertów marek, z dostępem po zakończonym wydarzeniu. Wcześniej, przez 23 lata wydarzenie to było organizowane w formie tradycyjnych spotkania ekspertów, w ośrodkach szkoleniowych.

Jak zorganizować dużą konferencję online

Choć zorganizowanie wydarzenia online tej skali może na początku wydawać się wyzwaniem, to w rzeczywistości doświadczenie organizatorów i dostępne technologie pozwalają na sprawne zarządzanie eventem i ułatwiają uczestnikom bezproblemowe uczestnictwo w wydarzeniu. Odpowiednio zaplanowana logistyka oraz wsparcie techniczne wydarzenia są kluczem do sukcesu.

Nowe narzędzia live streamingu pozwalają odzyskać klientów utraconych w offline. Obecne technologie są oferowane przez wielu dostawców, m.in. Zoom, ON24, YouTube czy VIMEO. Aby zapewnić pełne doświadczenie i wysoką jakość wydarzenia, jednak ważne aby poza technicznie dopracowanym streamingiem, marki nie zapomniały o dobrze zbudowanej agendzie i graficznym dopracowaniu prezentacji swoich ekspertów.

Źródło: Clipatize Sp. z o.o. sp. k.

www.clipatize.com

Dodatkowe informacje:

Tekst ekspercki Jakuba Lebudy, Współzałożyciela i Dyrektora Zarządzającego Clipatize, agencją marketingu B2B.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764