logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zoom uruchamia platformę wydarzeń online i marketplace aplikacji

  PR 27.10.2020, przeczytano 561 razy

Pandemia koronawirusa spowodowała, że konferencje, kongresy i targi zostały usunięte z budżetów marketingowych większości firm. Choć jeszcze do niedawna można je było organizować offline, niektóre marki zdecydowały się zupełnie zawiesić działania w tym obszarze, zakładając, że większość z klientów i tak nie wzięłaby w nich udziału.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zoom-uruchamia-platforme-wydarzen-online-i-marketplace-aplikacji,388964,artykul.html

W efekcie, na popularności zaczęły zyskiwać inne formaty zastępcze, takie jak webinary. Wydarzenia tego typu są okazją do nawiązania relacji z klientem, jak i są efektywnym sposobem generowania leadów. Webinarów jest dziś na tyle dużo, że marki rozważają organizację bardziej wyrafinowanych technicznie i scenariuszowo wydarzeń w celu zintensyfikowania swojej obecności w obszarze edukowania klientów o trendach i produktach.

Rosnące zainteresowanie tymi formatami zachęciło Zoom, dostawcę rozwiązań telekonferencyjnych, do stworzenia nowych produktów. Firma zaprezentuje je, w tym OnZoom i Zapps, podczas konferencji Zoomtopia.

Pierwszą nowością dla użytkowników jest OnZoom, który pozwala organizować jednorazowe wydarzenia lub serie e-spotkań z udziałem do 100 lub do 1000 uczestników (w zależności od wybranego pakietu) i oferować biletowany dostęp. Obecnie Zoom akceptuje płatności PayPal i kartą kredytową. W przypadku wydarzeń organizowanych przez organizacje non-profit spółka daje możliwość otrzymywania darowizn w wydarzeniach dzięki partnerstwu z firmą Pledgeling.

Drugim produktem jest Zapps umożliwiający zintegrowanie 35 aplikacji dostępnych bezpośrednio na platformie Zoom. Dzięki temu użytkownicy nie muszą przełączać się między używanymi aplikacjami i mogą być udostępniane uczestnikom w czasie rzeczywistym.

Zoom na Polskę

Choć polski rynek również zaczął korzystać z rozwiązań Zooma, to do organizacji spotkań biznesowych online często wybierane są inne narzędzia, np. Skype czy Teams. W przypadku e-konferencji, które są bardziej efektywnym rozwiązaniem przy dużej liczbie uczestników, organizatorzy muszą brać pod uwagę dużo więce kwestii technicznych.

Przykładem takiej realizacji jest onlinowy event dwóch globalnych marek - Siemens Healthineers oraz Bayer, które wspólnie z Clipatize, agencją marketingu B2B, przygotowały wydarzenie, pt. ‘Szkoła Rezonansu magnetycznego’ - format wydarzenia zaoferował dostęp do ponad 15 prezentacji eksperckich live przez platformy YouTube oraz Vimeo. Dodatkowo, uczestnikom udostępniono obszerne biblioteki materiałów edukacyjnych nagranych przez ekspertów marek, z dostępem po zakończonym wydarzeniu. Wcześniej, przez 23 lata wydarzenie to było organizowane w formie tradycyjnych spotkania ekspertów, w ośrodkach szkoleniowych.

Jak zorganizować dużą konferencję online

Choć zorganizowanie wydarzenia online tej skali może na początku wydawać się wyzwaniem, to w rzeczywistości doświadczenie organizatorów i dostępne technologie pozwalają na sprawne zarządzanie eventem i ułatwiają uczestnikom bezproblemowe uczestnictwo w wydarzeniu. Odpowiednio zaplanowana logistyka oraz wsparcie techniczne wydarzenia są kluczem do sukcesu.

Nowe narzędzia live streamingu pozwalają odzyskać klientów utraconych w offline. Obecne technologie są oferowane przez wielu dostawców, m.in. Zoom, ON24, YouTube czy VIMEO. Aby zapewnić pełne doświadczenie i wysoką jakość wydarzenia, jednak ważne aby poza technicznie dopracowanym streamingiem, marki nie zapomniały o dobrze zbudowanej agendzie i graficznym dopracowaniu prezentacji swoich ekspertów.

Źródło: Clipatize Sp. z o.o. sp. k.

www.clipatize.com

Dodatkowe informacje:

Tekst ekspercki Jakuba Lebudy, Współzałożyciela i Dyrektora Zarządzającego Clipatize, agencją marketingu B2B.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764