logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zooprojektuj kampanię dla zwierząt: II edycja konkursu

   29.05.2021, przeczytano 382 razy
ilustracjastrzałka

Po sukcesie pierwszej edycji konkursu „ZOOprojektuj kampanię dla zwierząt” nie mogło być inaczej. Ruszamy z drugą edycją – tym razem graficy będą mieć za zadanie stworzenie projektu, będącego wyrażeniem misji ZOO Wrocław i Fundacji ZOO Wrocław DODO. Do wygrania nagrody o wartości ponad 5 tys. zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zooprojektuj-kampanie-dla-zwierzat%3A-ii-edycja-konkursu,391687,artykul.html

ZOO i Fundacja wspiera 37 projektów ochrony ginących gatunków na całym świecie! Mapę projektów znajdziecie Państwo tutaj:

https://map.eaza.net/.

W ubiegłym roku wspólnie przekazaliśmy 615 tysięcy złotych na ratowanie zagrożonych wyginięciem gatunków na całym świecie! Wspieramy pingwiny przylądkowe, których w naturze zostało zaledwie 2 procent. Chronimy myszojelenia (kanczyla srebrnogrzbietego), który okazał się szczęśliwe odnalezionym zaginionym gatunkiem; ratujemy przed kłusownikami pangoliny, najczęściej nielegalnie sprzedawane zwierzęta świata. I wiele, wiele innych…

- Mamy prawdziwy potop: degradacja środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i wylesianie, nadmierna konsumpcja to zjawiska, które są już na miarę prawdziwej klęski. Współczesne ZOO to taka Arka Noego. Próbujemy przewieźć na bezpieczne wody tyle gatunków, ile się tylko da. A potrzebujących jest coraz więcej. Jesteśmy ze swoim wsparciem na 4 kontynentach – mówi Radosław Ratajszczak, Prezes ZOO Wrocław. - Tę misję trzeba promować. Jest ona także niezwykle istotnym elementem naszej edukacji. Szerząc wiedzę o zagrożonych gatunkach, uczymy postaw proekologicznych, zrównoważonej konsumpcji i rozumienia przyrody. Także tej wokół nas!

Dlatego potrzebny jest graficzny emblemat, swoisty logotyp, stanowiący wyrażenie tych wszystkich działań i wartości. Zachęceni sukcesem ubiegłorocznego konkursu, postanowiliśmy oddać to w ręce grafików.

Nasz konkurs pod tegorocznym hasłem „ZOO i DODO na ratunek” rusza 18 maja. Rozstrzygnięcie nastąpi w połowie czerwca. Dzięki współpracy z AMS Polska, plakaty ze zwycięskim projektem pojawią się na 50 citylightach w dużych miastach w Polsce.

Patronat nad konkursem objął Jacek Sutryk, Prezydent Wrocławia.

W jury konkursu zasiadają:

  • Prof. Wojciech Pukocz – rektor Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu
  • Dr Paweł Napierała – Związek Polskich Artystów Plastyków
  • Mariusz Wszołek – zastępca dyrektora Instytutu Grafiki SWPS we Wrocławiu
  • Przedstawiciel AMS Polska
  • Karolina Bieniek, Dyrektor Fundacji Art Transparent
  • Joanna Gębal – Ilustratorka i graficzka
  • Radosław Michalski – dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego w imieniu Jacka Sutryka, Prezydenta Wrocławia
  • Radosław Ratajszczak – Prezes ZOO Wrocław
  • Anna Mękarska – Prezeska Fundacji ZOO Wrocław DODO 

Laureat konkursu otrzyma nagrodę o wartości 5 240 zł (w postaci bonu zakupowego do CH Magnolia Park o wartości 3 tys. zł oraz 2 tys. zł od firmy RSvend w formie pieniężnej oraz dwie karty roczne do ZOO Wrocław).

Ubiegłoroczna edycja przerosła oczekiwania organizatorów. 151 osób zgłosiło 191 prac, z których zakwalifikowano do konkursu 174. Jury miało więc nie lada orzech do rozgryzienia. Ostatecznie zwyciężył plakat autorstwa Roberta Cybulskiego pt. „Zostańmy przyjaciółmi”.

Dokumenty do pobrania: regulamin konkursu pełnomocnictwo oraz karta zgłoszeniaa także księga znaku ZOO Wrocław.

Źródło: ZOO Wrocław

www.zoo.wroclaw.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764