logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zooprojektuj kampanię dla zwierząt: II edycja konkursu

   29.05.2021, przeczytano 384 razy
ilustracjastrzałka

Po sukcesie pierwszej edycji konkursu „ZOOprojektuj kampanię dla zwierząt” nie mogło być inaczej. Ruszamy z drugą edycją – tym razem graficy będą mieć za zadanie stworzenie projektu, będącego wyrażeniem misji ZOO Wrocław i Fundacji ZOO Wrocław DODO. Do wygrania nagrody o wartości ponad 5 tys. zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zooprojektuj-kampanie-dla-zwierzat%3A-ii-edycja-konkursu,391687,artykul.html

ZOO i Fundacja wspiera 37 projektów ochrony ginących gatunków na całym świecie! Mapę projektów znajdziecie Państwo tutaj:

https://map.eaza.net/.

W ubiegłym roku wspólnie przekazaliśmy 615 tysięcy złotych na ratowanie zagrożonych wyginięciem gatunków na całym świecie! Wspieramy pingwiny przylądkowe, których w naturze zostało zaledwie 2 procent. Chronimy myszojelenia (kanczyla srebrnogrzbietego), który okazał się szczęśliwe odnalezionym zaginionym gatunkiem; ratujemy przed kłusownikami pangoliny, najczęściej nielegalnie sprzedawane zwierzęta świata. I wiele, wiele innych…

- Mamy prawdziwy potop: degradacja środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i wylesianie, nadmierna konsumpcja to zjawiska, które są już na miarę prawdziwej klęski. Współczesne ZOO to taka Arka Noego. Próbujemy przewieźć na bezpieczne wody tyle gatunków, ile się tylko da. A potrzebujących jest coraz więcej. Jesteśmy ze swoim wsparciem na 4 kontynentach – mówi Radosław Ratajszczak, Prezes ZOO Wrocław. - Tę misję trzeba promować. Jest ona także niezwykle istotnym elementem naszej edukacji. Szerząc wiedzę o zagrożonych gatunkach, uczymy postaw proekologicznych, zrównoważonej konsumpcji i rozumienia przyrody. Także tej wokół nas!

Dlatego potrzebny jest graficzny emblemat, swoisty logotyp, stanowiący wyrażenie tych wszystkich działań i wartości. Zachęceni sukcesem ubiegłorocznego konkursu, postanowiliśmy oddać to w ręce grafików.

Nasz konkurs pod tegorocznym hasłem „ZOO i DODO na ratunek” rusza 18 maja. Rozstrzygnięcie nastąpi w połowie czerwca. Dzięki współpracy z AMS Polska, plakaty ze zwycięskim projektem pojawią się na 50 citylightach w dużych miastach w Polsce.

Patronat nad konkursem objął Jacek Sutryk, Prezydent Wrocławia.

W jury konkursu zasiadają:

  • Prof. Wojciech Pukocz – rektor Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu
  • Dr Paweł Napierała – Związek Polskich Artystów Plastyków
  • Mariusz Wszołek – zastępca dyrektora Instytutu Grafiki SWPS we Wrocławiu
  • Przedstawiciel AMS Polska
  • Karolina Bieniek, Dyrektor Fundacji Art Transparent
  • Joanna Gębal – Ilustratorka i graficzka
  • Radosław Michalski – dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego w imieniu Jacka Sutryka, Prezydenta Wrocławia
  • Radosław Ratajszczak – Prezes ZOO Wrocław
  • Anna Mękarska – Prezeska Fundacji ZOO Wrocław DODO 

Laureat konkursu otrzyma nagrodę o wartości 5 240 zł (w postaci bonu zakupowego do CH Magnolia Park o wartości 3 tys. zł oraz 2 tys. zł od firmy RSvend w formie pieniężnej oraz dwie karty roczne do ZOO Wrocław).

Ubiegłoroczna edycja przerosła oczekiwania organizatorów. 151 osób zgłosiło 191 prac, z których zakwalifikowano do konkursu 174. Jury miało więc nie lada orzech do rozgryzienia. Ostatecznie zwyciężył plakat autorstwa Roberta Cybulskiego pt. „Zostańmy przyjaciółmi”.

Dokumenty do pobrania: regulamin konkursu pełnomocnictwo oraz karta zgłoszeniaa także księga znaku ZOO Wrocław.

Źródło: ZOO Wrocław

www.zoo.wroclaw.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
Cannes Lions 2024 – znamy pierwszych jurorów z Polski
Jerzy Holub i Sebastian Stępak zasiądą w jury tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, którego 71. edycja odbędzie się już w czerwcu. Kolejne nazwiska jury zostaną ogłoszone niebawem.
Piąta edycja konkursu Design by Śliwka Nałęczowska
Z początkiem kwietnia br. ruszyła piąta, jubileuszowa odsłona konkursu Design By Śliwka Nałęczowska. W tym roku zadaniem młodych artystów jest zaprojektowanie grafiki na opakowanie tych kultowych pralin. Nadesłane prace powinny być ilustracją hasła marki: „Śliwka Nałęczowska – inspiruje wszystkie zmysły”. Łączna pula nagród wynosi ponad 30 000 zł. Produkty ze...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764