logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zortax: Druk 3D pomaga niewidomym dotknąć wspomnień

  PR 19.05.2016, przeczytano 714 razy
ilustracjastrzałka

Niewidomi borykają się z wieloma ograniczeniami, z których zwykle osoby widzące nie zdają sobie sprawy. Mają też, niezwykłe, z perspektywy osób widzących, potrzeby, których często nie potrafimy sobie nawet wyobrazić. Tak było również w przypadku Miki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zortax%3A-druk-3d-pomaga-niewidomym-dotknac-wspomnien,28606,artykul.html

Miki to niewidoma kobieta mieszkająca we włoskim miasteczku Como, położonym niedaleko Mediolanu. Na co dzień pracuje jako przewodnik w muzeum dla niewidomych i udziela się społecznie.

Od kilku lat była w szczęśliwym związku z Domenico, który jest muzykiem. Wielkim marzeniem Miki było, aby móc cofnąć się w czasie i poczuć, jak wyglądał jej ukochany, kiedy był dzieckiem. Domenico postanowił znaleźć sposób, aby spełnić marzenie kobiety. Z pomocą przyszedł Alberto Canali – właściciel firmy 3DP s.r.l, specjalizującej się w technologii 3D. Dzięki oprogramowaniu Z-Brush i wsparciu artysty Simone Rasettiego, udało im się stworzyć trójwymiarowy model twarzy Domenico, bazując na zdjęciu sprzed ponad 40 lat. Model został następnie wydrukowany w 3D na polskich drukarkach Zortrax M200.

Historię marzenia tej pary zobaczyć można na poniższym filmie:

Źródło: Zortrax

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764