logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zortrax: Postaci słowiańskiej mitologii z drukarki 3D

  PR 03.11.2017, przeczytano 1385 razy
ilustracjastrzałka

Bazyliszek, Rusałka, Kłobuk a nawet Smok Wawelski latem przyszłego roku ożyją na ekranach smartfonów za sprawą gry Slavic Monsters, która połączy wierzenia naszych przodków z technologią rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality). W trakcie prac nad aplikacją autorzy korzystają z drukarek 3D polskiej firmy Zortrax.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zortrax%3A-postaci-slowianskiej-mitologii-z-drukarki-3d,34350,artykul.html

Slavic Monsters, to projekt, który połączy świat stworów obecnych w wierzeniach naszych przodków z tym, który realnie widzimy za oknem. Gra zapowiedziana na przełom lata 2018 r. ukaże się na urządzeniach z systemem Android (wersja testowa dostępna jest już w usłudze Google Play) oraz iOS. Poprzez swoją aplikację, autorzy chcą przybliżyć graczom na całym świecie system wierzeń Słowian, dlatego też będzie ją można pobrać za darmo.

Zadaniem gracza będzie zbieranie potworów ukrywających się w  charakterystycznych dla nich miejscach – Wodnika znaleźć będzie można w pobliżu jezior, a Dziad Borowy ukryje się w lasach. Złapane potwory będzie można trenować i wystawiać do walki z tymi, trenowanymi przez innych graczy. Tu również miejsce w jakim się znajdziemy będzie mieć wpływ na zachowanie stworów - niektóre z nich lepiej walczyć będą w parkach, a inne nad rzekami. Liczyć będą się umiejętności, doświadczenie, teren, a nawet pogoda i aktualna godzina.

ilustracjastrzałka

Autorzy gry, firma Slavic Monsters sp. z o.o., podczas jej tworzenia korzystają z polskich drukarek 3D Zortrax M200. Technologia ta pomaga im zarówno na etapie prac koncepcyjnych, jak i podczas promocji aplikacji. Druk 3D pozwala wizualizować projekty poszczególnych potworów (w pierwszej wersji gry ma się ich znaleźć ponad 150) i w przypadku gier stanowi niezwykle proste i efektywne narzędzie. Modele stworów tworzone na potrzeby gry w formie grafiki 3D można bardzo łatwo przystosować do formy potrzebnej do ich wydrukowania, a fizyczny prototyp pozwala łatwiej uzmysłowić sobie, czy jakiś element wymaga zmian lub dopracowania. Do dziś przy tworzeniu gier stosuje się gliniane, rzeźbione ręcznie modele, ale drukowanie ich w 3D to mniej pracochłonna, prostsza oraz szybsza i tańsza metoda.

ilustracjastrzałka

Jak podkreślają autorzy wydruki potworów ze Slavic Monsters nie tylko pomagają projektantom, ale również sprawdzają się na wszelkiego rodzaju targach i wystawach. Fizyczne modele budzą też znacznie większe zainteresowanie od wizualizacji oraz sprawiają, że gra wydaje się bardziej realna.

Zortrax jest najbardziej znaną marką drukarek 3D w Polsce. Z tego powodu wzbudził nasze zaufanie. Dużą rolę odegrały również ceny pojedynczych wydruków oraz mnogość dostępnych materiałów. – mówi Marek Maruszczak, autor gry. - Korzystaliśmy z drukarek 3D również podczas pokazów naszego tytułu, w trakcie których drukowaliśmy figurki. Ważne dla nas było to, że wystarczyło 15 minut szkolenia i drukarka 3D mogła być obsługiwana przez członka naszego zespołu, który nie miał wcześniej styczności z tą technologią – dodaje Maruszczak.

Choć gra porusza temat potworów znanych z mitologii Słowian, autorzy zdecydowali się na kreskówkową stylistykę oraz brak przemocy i proste zasady. Dzięki temu w europejskim systemie klasyfikacji wiekowej PEGI, aplikacja otrzymała oznaczenie pozwalające na korzystanie z niej dzieci od 3 roku życia. Jak najszersze dotarcie ma pomóc w popularyzacji słowiańskiej mitologii.

Źródło: Zortrax

zortrax.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764