logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zortrax wprowadza nowe rodzaje materiałów do druku 3D

  PR 29.01.2015, przeczytano 995 razy
ilustracjastrzałka

Firma Zortrax poinformowała o wprowadzeniu nowych materiałów o niezwykłych właściwościach. Filamenty Z-HIPS i Z-GLASS pozwalają na tworzenie odpornych a także przepuszczających światło modeli w drukarkach Zortrax.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zortrax-wprowadza-nowe-rodzaje-materialow-do-druku-3d,23795,artykul.html

Wielu przedsiębiorców i użytkowników końcowych nadal traktuje druk 3D jako technologiczną nowinkę o wciąż niewielkich możliwościach, pozwalającą tworzyć jedynie nieskomplikowane modele nienadające się do pokazywania szerszej publiczności. Tymczasem oferta filamentów (materiałów eksploatacyjnych wykorzystywanych w procesie druku 3D) w zróżnicowanej kolorystyce oraz niezawodne drukarki Zortrax, pozwalają na tworzenie skomplikowanych wydruków w różnorodnych barwach. Możliwości te zostały jeszcze bardziej rozszerzone dzięki wprowadzeniu na rynek dwóch nowych rodzajów filamentów:

Z-HIPS to materiał o wysokiej odporności na uderzenia. Umożliwia on tworzenie prototypów obudów do różnych typów urządzeń elektronicznych, od produktów konsumenckich po maszyny przemysłowe. Filament Z-HIPS posiada bardzo dobre właściwości przetwórcze, przez co doskonale nadaje się do malowania, klejenia czy piaskowania. Jest też zalecany przy drukowaniu dużych modeli z uwagi na swoje właściwości, zapobiegające powstawaniu znaczących odkształceń w procesie druku.

Z-GLASS to materiał przepuszczający światło, który dzięki zawartości włókna szklanego jest odporny na ścieranie i rozciąganie, nadaje się więc do drukowania wytrzymałych elementów. Filament charakteryzuje się dużą wytrzymałością na rozciąganie i ścieranie, a także posiada wysoką odporność na sól, kwas i zasady. Dzięki temu może być wykorzystywany do drukowania części wymagających smarowania, jak tryby czy przekładnie lub inne ruchome elementy.

Jedna szpula z filamentem zawiera 800 g materiału do druku. Filament Z-HIPS dostępny jest w trzech wersjach kolorystycznych – naturalny biały, czarny oraz szary. Filament Z-GLASS po wydrukowaniu przepuszcza światło. Dwa nowe materiały w ofercie Zortrax uzupełniły wcześniej dostępne linie Z-ABS (najbardziej wszechstronny materiał dostępny w 11 kolorach) oraz Z-ULTRAT (odporny i półmatowy materiał dostępny w 7 kolorach).

Filamenty Z-GLASS oraz Z-HIPS dostępne są w cenie 169 zł za szpulę u autoryzowanych resellerów (lista dostępna na stronie: https://zortrax.pl/gdzie-kupic/resellerzy) oraz w salonie Zortrax Store w Krakowie. Materiały do druku 3D firmy Zortrax opracowano w autorskiej technologii LPD (layer plastic deposition – tworzywo nakładane jest warstwa po warstwie).

Źródło: Zortrax

zortrax.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania i loteria Inka „Przekonaj się smakiem”
Inka wystartowała z loterią i kampanią reklamową napojów roślinnych pod hasłem „Przekonaj się smakiem”. Działania komunikacyjne obejmują digital, media społecznościowe, influencer marketing, punkty sprzedaży oraz kanały własne marki. 
Industria Kielce ma nowego sponsora
ALAB sport rozpoczyna współpracę z Industrią Kielce. Platforma umożliwiająca optymalny dobór badań laboratoryjnych dla osób aktywnych fizycznie w sezonie 2024/2025 będzie partnerem najbardziej utytułowanej klubowej drużyny piłki ręcznej w Polsce.
Ancymony (*ancy) z kampanią dla marki Venus
Trwa kampania reklamowa marki Venus należącej do Pharma CF – polskiego producenta kosmetyków pielęgnacyjnych. Za jej realizację odpowiada agencja Ancymony (*ancy).
Od zera: epickie decyzje w podcastach Pepsi
Marka PEPSI ogłasza premierę najnowszego podcastu „OD ZERA”. Znane osobowości opowiedzą o tym, jak mała, niepozorna decyzja może przerodzić się w epicką historię zgodnie z zasadą „od zera do bohatera”. Gospodarzem wywiadów będzie youtuber Dominik Bos, a wśród gości pojawią się znani twórcy, influencerzy i pasjonaci, tacy jak Foxx Gotuje, Natalia Maszkowska, Kasia...
Sho Kondo: były dyrektor kreatywny LPP idzie na swoje
Po ośmiu owocnych latach na stanowisku dyrektora kreatywnego w LPP, polskiej grupie odzieżowej znanej z takich marek jak Reserved, Mohito, Cropp i House, Japończyk Sho Kondo ogłosił swoje odejście, aby założyć Kondo & Partners Consulting, nową agencję skoncentrowaną na branży modowej i lifestylowej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764