logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zostało kilka dni na uratowanie neonu PKP w Zakopanem

   28.10.2014, przeczytano 1604 razy
ilustracjastrzałka
Marta Gaj

Przy nim zaczyna się (lub kończy) pobyt wielu narciarzy i turystów. Jest jednym z najbardziej charakterystycznych elementów miasta. Jest szansa, że znowu zacznie świecić.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zostalo-kilka-dni-na-uratowanie-neonu-pkp-w-zakopanem,23051,artykul.html

Neon „PKP Zakopane” jest bytem zagadkowym. Nikt nie wie, kto jest jego autorem, nie ma zdjęć ani filmów z czasów jego świetności. Wiadomo o nim tylko tyle, że powstał z okazji mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym w 1962 roku, by ostatecznie zgasnąć około 2002 roku. Od tego czasu niszczeje, niektóre literki smętnie poodpadały, a jego sytuacji nie poprawia wlokący się zatarg między PKP a miastem Zakopane o prawo własności do budynku dworca. Kiedyś piękny, dziś stał się kolejnym symbolem degradacji estetycznej zimowej stolicy Polski.

Marta Gaj, historyczka sztuki i pracowniczka Międzynarodowego Centrum Kultury w Krakowie, postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. – Z sentymentem wspominam z dzieciństwa świecący neon. Wielu moim znajomym z Krakowa Zakopane kojarzy się tylko ze stacją przesiadkową w drodze do Kuźnic lub z syfem na Krupówkach. Tymczasem w mieście jest wspaniałe, pomijane dziedzictwo powojenne – opowiada.


Czy warto wydawać pieniądze na rewitalizację, kiedy wokół znajduje się mnóstwo obrzydliwych reklam i szyldów? – Potrzebny jest jakiś mały, ale spektakularny krok, taki jak zaświecenie neonu, które będzie symbolem iluminacji miasta – odpowiada Marta Gaj. 

By spełnić swoje założenie, zorganizowała zbiórkę pieniędzy. – Na odtworzenie zdewastowanego neonu trzeba wydać 18 tysięcy złotych – mówi inicjatorka projektu. – My musimy zebrać 10 tysięcy, drugą połowę potrzebnej kwoty obiecał wyłożyć burmistrz miasta.

Akcja została przygotowana niezwykle starannie. Za pomocą serwisu internetowego „Polak Potrafi” można nie tylko wpłacać pieniądze, ale również wylicytować pocztówki, koszulki, zwiedzanie Muzeum Tatrzańskiego, a nawet wycieczkę z przewodnikiem wysokogórskim na Mnicha.

Akcję można wesprzeć tutaj. Trwa do 3 listopada.

Piotr Manowiecki

Źródło: Miasto Moje A w Nim

miastomoje.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

A kto będzie wykonywał renowację logotypu?

avatar użytkownika
,

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764