Cupsell.pl – internetowy sklep z odzieżą, wraz z Movember Polska, w ramach akcji „Zrób sobie dobrze” namawiają do badania jąder! Akcja prowadzona jest poprzez nowatorską kampanię wykorzystującą dane z kanału mobile, pozyskiwane i analizowane w czasie rzeczywistym przez firmę Selectivv oraz emitowaną na ekranach digital firmy Screen Network.
Rąk jąder to najczęstszy nowotwór wśród mężczyzn poniżej 35 roku życia, ale zdarza się również w późniejszym wieku. Jak skutecznie dotrzeć do mężczyzn, aby zwrócili uwagę na temat raka jąder, wiedzieli, jak należy się samodzielnie badać, robili to systematycznie? Takie zadanie postawiła sobie Fundacja Kapitana Światełko, która w Polsce odpowiada za akcję Movember Polska,
Mężczyźni badają swoje jądra równie rzadko, co kupują̨̨ nową bieliznę̨̨. Dlatego Cupsell.pl – internetowy sklep z odzieżą wraz z Movember Polska w ramach akcji „Zrób sobie dobrze” namawiającej do samobadania jąder, stworzyli i wprowadzili do sprzedaży specjalne - majtki przypomijajki z nadrukowaną na nich instrukcją badania.
- Chociaż nasza kampania dotyka poważnego tematu, to nigdy nie straszyliśmy rakiem. Na złość nowotworom śmiejemy się z nich i pokazujemy, jak łatwo można z nimi wygrać. Chociaż hasło "majtki, które walczą z rakiem" może wydawać się sloganem z telewizji reklamowej, to właśnie robią bokserki przygotowane wspólnie z CupSell - pomagają mężczyznom dbać o siebie. Wcześnie wykryty nowotwór jądra daje prawie 100% szans na wyleczenie, więc warto poświęcić co miesiąc naszym jajkom pięć minut. Nie trzeba nawet szukać instrukcji w internecie - wszystko panowie mają... pod ręką - mówi Jakub Kajdaniuk, koordynator kampanii Movember Polska.
Marta Sawicka (Cupsell.pl) - Nowotwory nie są już tabu, ale rak jąder ciągle nie należy do tematów często poruszanych w przestrzeni publicznej. Dlatego chcieliśmy nieco odczarować mówienie i myślenie o tym intymnym nowotworze i zaprojektowaliśmy specjalną bieliznę. Nasze majtki przypominają stale o samobadaniu, stąd nieco wielkanocne hasło: "Zrób sobie dobrze i poświęć swoim jajkom 5 minut".
Chcąc zwiększyć zasięg kampanii i wykorzystać najnowsze technologie, jest ona emitowana na ekranach LED firmy Screen Network z wykorzystaniem danych lokalizacyjnych o użytkownikach smartfonów pozyskiwanych i profilowanych przez firmę Selectivv.
Damian Rezner (Screen Network) - System w czasie rzeczywistym weryfikuje profile użytkowników telefonów komórkowych znajdujących się w promieniu widoczności ekranów LED. Dzięki możliwości odtworzenia reklamy w czasie rzeczywistym, w zależności od obecności (lub braku obecności) osoby z danego profilu mamy możliwość dotrzeć do każdej osoby z dokładnie stargetowanym przekazem. Standardowo wyświetlamy generyczną kreację, ale jeżeli w obszar widoczności ekranu wchodzi ktoś z naszego profilu - wyświetlaliśmy mu reklamę z treścią dopasowaną do niego. I tym samym: osoby, które nie były w przychodni lub placówce medycznej o profilu urologicznym przez okres ostatnich 12 miesięcy, otrzymały komunikat zaczynający się od słów: "Wiemy, że dawno nie robiłeś sobie dobrze", natomiast mężczyźni powyżej 30 roku życia otrzymywali komunikat: "W Twoim wieku pora zrobić sobie dobrze".
Aleksander Luchowski (Selectivv) - W naszej bazie Selectivv DMP posiadamy dość dokładnie sprofilowanych 14 milionów użytkowników urządzeń mobilnych w Polsce. Pozyskujemy te informacje z 200 tysięcy aplikacji mobilnych i 15 milionów stron internetowych. Posługując się naszą autorską usługą Geotrapping postanowiliśmy wesprzeć akcję przez dotarcie z komunikatem do bardzo precyzyjnie określonej grupy docelowej. Z bazy Selectivv DMP wyselekcjonowaliśmy trzy profile użytkowników: 1) mężczyzn w wieku 18-35 lat, którzy nie odwiedzali placówki medycznej przez ostatnie 12 miesięcy, 2) kobiety w wieku 18-35 lat, które są w związku i lubią robić zakupy, 3) mężczyzn powyżej 45 roku życia, którzy nie odwiedzali placówki medycznej przez ostatni rok. Angażując się w kampanię na temat profilaktyki nowotworu jąder postanowiliśmy pokazać nowe możliwości wykorzystania Big Data oraz danych lokalizacyjnych w projekcie społecznym.
W akcję zaangażowała się też telewizja 4Fun.tv, która wraz z Cybermarianem przygotowała specjalne materiały antenowe poświęcone profilaktyce raka jąder. Do akcji włączyli się też popularni influencerzy z „Na pełnej” tworząc i share’ując charakterystyczny dla siebie content oparty oczywiście o unikalną bieliznę z nadrukowaną instrukcją badania.
Źródło: Selectivv