logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Żubr, reklama która zakorzeniła się w polskiej kulturze

  PR 24.08.2022, przeczytano 811 razy
ilustracja

Prezentujemy rozmowę z twórcami koncepcji najnowszego spotu "Kto nie trzyma się Żubra, ten trąba".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zubr%2C-reklama-ktora-zakorzenila-sie-w-polskiej-kulturze,396993,artykul.html

Studio Platige Image, wspólnie z agencją kreatywną PZL, prezentuje kulisy powstawania najnowszego spotu dla Kompanii Piwowarskiej "Kto nie trzyma się Żubra, ten trąba". Twórcy zdradzają jak powstała jedna z najbardziej charakterystycznych platform komunikacji, która w praktycznie niezmiennej formie funkcjonuje od 2003 roku. Zdaniem Tycjana Lewandowskiego, Brand Directora Tyskie & Żubr jest to format, który na stałe zakorzenił się w polskiej kulturze, m.in. dzięki oryginalnym animacjom oraz nietypowemu podejściu do widza.

Reklamy piwa Żubr zna chyba każdy. Cechuje je specyficzny humor, oparty na grze słów, wykorzystującej ich podwójne znaczenia. Dzięki odpowiedniemu dobraniu sloganu, który zostaje zobrazowany przez humorystyczną animację, spoty Kompanii Piwowarskiej na stałe zapisały się w historii polskiej reklamy.

–  Jest to format, który bardzo zakorzenił się w polskiej kulturze i zbudował ogromną sympatię do marki, ale także do samego zwierzęcia – mówi Tycjan Lewandowski, Brand Director Tyskie & Żubr. Żubr przedstawiany jest tam, jako opiekun puszczy, dbający o porządek, ale również o inne zwierzęta. Każde z nich jest szczegółowo opracowywane i przeniesione do świata cyfrowego przez animatorów warszawskiego studia Platige Image. W wielu przypadkach nie ma gotowych referencji obiektów i zwierząt, dlatego każdy kadr reklamy przechodzi długi proces od tworzenia szkiców i storyboardów do opracowania pierwszych animatików.

–  Jest to skomplikowany proces. Wymaga on bowiem osobnego przygotowania animacyjnego dla każdego z przedstawianych obiektów, które dopiero po połączeniu tworzą spójną formę i przekaz. – mówi Piotr Ołtarzewski, VFX Supervisor w Platige Image.

Podczas pracy przy tworzeniu "Kto nie trzyma się Żubra, ten trąba", największym wyzwaniem była kreacja sekwencji otwierającej spot, na której widzimy pojawiającą się po raz pierwszy trąbę powietrzną. Aby leśna sceneria zachowywała się tak jak w rzeczywistości, niezbędne jest przygotowanie bardzo dużej liczby assetów drzew, które są poruszane podmuchem wiatru. Każdy z obiektów widocznych w reklamie był przygotowywany animacyjnie, co wymaga zaangażowania doświadczonego zespołu.

Również zachowanie zwierząt jest opracowywane od podstaw, ponieważ jest ono inne w każdym z serii spotów. Zdaniem Dominika Turka, Associate Creative Director w PZL, połączenie realistycznych animacji bohaterów lasu daje bardzo duże możliwości tworzenia nowych i ciekawych historii.

– Prawie 20 lat współpracy to bardzo wyjątkowy czas, wykorzystany na stworzenie całego cyklu kultowych reklam. Od 2003 roku zmieniły się techniki animacji, jednak kluczowe nadal pozostały zdolności animatorów naszego studia.  – dodaje Karol Żbikowski, CEO Platige Image.

Studio Platige Image odpowiada za tworzenie animacji do reklam Żubra od 2003 roku. Natomiast autorem koncepcji spotów reklam jest PZL oraz Iwo Zaniewski, Dyrektor Kreatywny i współwłaściciel agencji PZL. Zdaniem Zaniewskiego, - Kluczowy jest zwrot fabuły i pokazanie, że twórcy reklamy doceniają widza. Każdy ze spotów jest nie tylko promocją produktu, ale także dialogiem z odbiorcą, który finalnie docenia nieszablonową formę promocji. Jest ona dzięki temu bardziej przyjazna.

Tegoroczna kampania Żubra wiążę się z działaniami CSR marki. W sierpniu br. Kompania Piwowarska rozpoczęła IV edycję kampanii pod hasłem „Żubr ratuje życie zagrożonych gatunków”. Zamiast króla puszczy na butelkach i puszkach piwa Żubr zajmą: ryś, niedźwiedź, łoś i sóweczka.

Od 2019 r. marka Żubr wspiera działania organizacji ekologicznych, jednostek państwowych oraz naukowych. Ufundowała specjalistyczny sprzęt dla Białowieskiego Parku Narodowego, wspólnie z Instytutem Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk przeprowadziła akcję ocieplającą wizerunek nietoperzy, wsparła akcję ratowania Dębu Dunin – Europejskiego Drzewa Roku 2022, współpracowała również ze Stowarzyszeniem Leśne Przytulisko Ośrodek Rehabilitacji Dzikich Zwierząt.

Źródło: Platige Image S.A.

www.platige.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dbanie o cyfrowe doświadczenia klientów w czasie rzeczywistym
Konsumenci coraz świadomiej łączą życie w realu z aktywnościami w sieci. W wyniku przeniesienia znacznej większości działań do świata wirtualnego podczas pandemii ponad połowa interakcji z klientami przebiegała online, wynika z raportu opracowanego przez McKinsey. Wyniki badań tej samej firmy obrazują, że aż 75% konsumentów przynajmniej raz skorzystało z cyfrowych...
Ekspert Canon wyjaśnia, jak zmieniają się zasady bezpiecznej pracy
Mobilny tryb pracy oraz coraz większe wykorzystanie przestrzeni coworkingowych – to dwa czynniki, które wpływają na stosowane dotychczas zasady cyberbezpieczeństwa. Wraz ze zmianą trybu naszej pracy powinniśmy być przygotowani na modyfikację naszego podejścia do obecności w sieci. Z okazji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa Canon Polska wyjaśnia, na co należy...
Tysiąc krów Johna Bow, czyli prawdziwa historia o brandingu
Co wspólnego mają cowboy’e z brandingiem? Jak krowy mogą zbudować markę? Dowiesz się tego z filmu przygotowanego przez agencję BRAND SO ON, dawniej BRAVE BRAIN, która właśnie przy okazji swojego rebrandingu przygotowała krótki film o istocie brandu – Opowieść o Johnie Bow.
Zawody triathlonowe IRONMAN co roku przyciągają tysiące zawodników i kibiców z całego świata. Choć starty odbywają się w niedzielę, to już od piątku wszyscy zainteresowani gromadzą się w strefie EXPO, czyli przestrzeni wystawowej, gdzie mają możliwość do rozmów i poznania nowości ze świata zdrowia i sportu. To wyjątkowa okazja dla marek do...
Nie ma nic prostszego niż obniżyć cenę? Nic bardziej mylnego. Oferowanie obniżek to żmudny proces, który powinien być oparty o wcześniejsze zrozumienie potrzeb konsumentów. Są bowiem tacy klienci, którzy na słowo „promocja” odwracają głowę. Sklepy muszą też pamiętać o tym, że jak już przyznają rabat, to muszą ten proces maksymalnie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764