logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Żubr, reklama która zakorzeniła się w polskiej kulturze

  PR 24.08.2022, przeczytano 1895 razy
ilustracja

Prezentujemy rozmowę z twórcami koncepcji najnowszego spotu "Kto nie trzyma się Żubra, ten trąba".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zubr%2C-reklama-ktora-zakorzenila-sie-w-polskiej-kulturze,396993,artykul.html

Studio Platige Image, wspólnie z agencją kreatywną PZL, prezentuje kulisy powstawania najnowszego spotu dla Kompanii Piwowarskiej "Kto nie trzyma się Żubra, ten trąba". Twórcy zdradzają jak powstała jedna z najbardziej charakterystycznych platform komunikacji, która w praktycznie niezmiennej formie funkcjonuje od 2003 roku. Zdaniem Tycjana Lewandowskiego, Brand Directora Tyskie & Żubr jest to format, który na stałe zakorzenił się w polskiej kulturze, m.in. dzięki oryginalnym animacjom oraz nietypowemu podejściu do widza.

Reklamy piwa Żubr zna chyba każdy. Cechuje je specyficzny humor, oparty na grze słów, wykorzystującej ich podwójne znaczenia. Dzięki odpowiedniemu dobraniu sloganu, który zostaje zobrazowany przez humorystyczną animację, spoty Kompanii Piwowarskiej na stałe zapisały się w historii polskiej reklamy.

–  Jest to format, który bardzo zakorzenił się w polskiej kulturze i zbudował ogromną sympatię do marki, ale także do samego zwierzęcia – mówi Tycjan Lewandowski, Brand Director Tyskie & Żubr. Żubr przedstawiany jest tam, jako opiekun puszczy, dbający o porządek, ale również o inne zwierzęta. Każde z nich jest szczegółowo opracowywane i przeniesione do świata cyfrowego przez animatorów warszawskiego studia Platige Image. W wielu przypadkach nie ma gotowych referencji obiektów i zwierząt, dlatego każdy kadr reklamy przechodzi długi proces od tworzenia szkiców i storyboardów do opracowania pierwszych animatików.

–  Jest to skomplikowany proces. Wymaga on bowiem osobnego przygotowania animacyjnego dla każdego z przedstawianych obiektów, które dopiero po połączeniu tworzą spójną formę i przekaz. – mówi Piotr Ołtarzewski, VFX Supervisor w Platige Image.

Podczas pracy przy tworzeniu "Kto nie trzyma się Żubra, ten trąba", największym wyzwaniem była kreacja sekwencji otwierającej spot, na której widzimy pojawiającą się po raz pierwszy trąbę powietrzną. Aby leśna sceneria zachowywała się tak jak w rzeczywistości, niezbędne jest przygotowanie bardzo dużej liczby assetów drzew, które są poruszane podmuchem wiatru. Każdy z obiektów widocznych w reklamie był przygotowywany animacyjnie, co wymaga zaangażowania doświadczonego zespołu.

Również zachowanie zwierząt jest opracowywane od podstaw, ponieważ jest ono inne w każdym z serii spotów. Zdaniem Dominika Turka, Associate Creative Director w PZL, połączenie realistycznych animacji bohaterów lasu daje bardzo duże możliwości tworzenia nowych i ciekawych historii.

– Prawie 20 lat współpracy to bardzo wyjątkowy czas, wykorzystany na stworzenie całego cyklu kultowych reklam. Od 2003 roku zmieniły się techniki animacji, jednak kluczowe nadal pozostały zdolności animatorów naszego studia.  – dodaje Karol Żbikowski, CEO Platige Image.

Studio Platige Image odpowiada za tworzenie animacji do reklam Żubra od 2003 roku. Natomiast autorem koncepcji spotów reklam jest PZL oraz Iwo Zaniewski, Dyrektor Kreatywny i współwłaściciel agencji PZL. Zdaniem Zaniewskiego, - Kluczowy jest zwrot fabuły i pokazanie, że twórcy reklamy doceniają widza. Każdy ze spotów jest nie tylko promocją produktu, ale także dialogiem z odbiorcą, który finalnie docenia nieszablonową formę promocji. Jest ona dzięki temu bardziej przyjazna.

Tegoroczna kampania Żubra wiążę się z działaniami CSR marki. W sierpniu br. Kompania Piwowarska rozpoczęła IV edycję kampanii pod hasłem „Żubr ratuje życie zagrożonych gatunków”. Zamiast króla puszczy na butelkach i puszkach piwa Żubr zajmą: ryś, niedźwiedź, łoś i sóweczka.

Od 2019 r. marka Żubr wspiera działania organizacji ekologicznych, jednostek państwowych oraz naukowych. Ufundowała specjalistyczny sprzęt dla Białowieskiego Parku Narodowego, wspólnie z Instytutem Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk przeprowadziła akcję ocieplającą wizerunek nietoperzy, wsparła akcję ratowania Dębu Dunin – Europejskiego Drzewa Roku 2022, współpracowała również ze Stowarzyszeniem Leśne Przytulisko Ośrodek Rehabilitacji Dzikich Zwierząt.

Źródło: Platige Image S.A.

www.platige.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764