logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Żubr nagrodzony – gala nagród Kreatura 2016

  PR 06.12.2016, przeczytano 1027 razy
ilustracjastrzałka

Z okazji jubileuszowej 20.edycji konkursu Niezależnych Reklamowych Kreacji – Kreatura 2016 – kapituła konkursu postanowiła uhonorować markę Żubr nagrodą specjalną za długofalowe osiągnięcia w dziedzinie kreacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zubr-nagrodzony-%E2%80%93-gala-nagrod-kreatura-2016,30753,artykul.html

Żubr jako jedna z niewielu marek od ponad 13 lat konsekwentnie trzyma się swojej platformy kreatywnej opartej na ikonie marki (Żubr) oraz zabawnych dwuznacznych puentach piwnych, które nawiązują do życia społeczności Puszczy Białowieskiej. Stworzony w 2003 roku wizerunek marki, intensywny rozwój dystrybucji na terenie całej Polski, mnóstwo promocji konsumenckich i niezapomniana kampania reklamowa z małej, lokalnej marki przemieniły Żubra w ogólnopolskie, ulubione piwo Polaków. W ciągu dwóch lat Żubr stał się przebojem polskich piwoszy a jego sprzedaż wzrosła 20krotnie (w porównaniu z 2003).

Pierwszy ogólnopolski spot reklamowy, który uformował koncept: „Mruczando” miał premierę w 2003 roku. Od tamtej pory historie Żubra stały się kultowe, a hasła reklamowe wpisały się jako codzienny  element mowy potocznej: „Żubr występuje w puszczy”, „Dobrze posiedzieć przy Żubrze” czy „Co dwa Żubry to nie jeden”. Autorem platformy komunikacji Żubra jest agencja PZL, którą współtworzy duet Iwo Zaniewski i Kot Przybora.

Wspólnie z naszym partnerem, agencją PZL, niezmiernie cieszymy się z nagród tego typu – czyli za konsekwentne oraz długookresowe podejście w budowaniu marki. W naszej branży, w której każdy twierdzi, że „zrobiłby to inaczej i lepiej” a Zarządy Spółek zmieniają się co 3-4 lata nie jest łatwo zachować konsekwentny styl marki. Przypadek Żubra udowadnia, że się da oraz że to się opłaca. Żubr jest obecnie liderem rynkowym kategorii piwa z udziałem wolumenowym blisko 13%. Wierzymy, że to podejście będzie ciekawym przykładem dla całej branży reklamowej, że warto mieć wyższe wartości i się ich trzymać przez lata. – mówi Tycjan Lewandowski, dyrektor marki Żubr.

Gala nagród Kreatur odbyła się 25 listopada 2016 w Warszawie. W jubileuszowym 20. konkursie Kreatura, jury przyznało 45 nominacji, 37 wyróżnień, 11 statuetek, grand prix i jedną nagrodę specjalną dla marki  Żubr. Jury złożone z przedstawicieli polskiej branży reklamowej reprezentujących m.in. prasę branżową, międzynarodowe organizacje reklamy i mediów wyróżnia kampanie reklamowe, które dążą do  doskonałości w polskiej sztuce reklamowej.

Źródło: Kompania Piwowarska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764