logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zuckerberg w Polsce: z Bonim o prywatności i wolności w internecie

  PR 22.05.2013, przeczytano 802 razy
ilustracjastrzałka
fot. MAC

O znaczeniu polskiego sektora ICT, o ochronie danych osobowych i o roli Polski w obronie wolności w internecie, rozmawiał minister Michał Boni z Markiem Zuckerbergiem, założycielem i prezesem serwisu społecznościowego Facebook, który w Polsce przebywa na wakacjach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zuckerberg-w-polsce%3A-z-bonim-o-prywatnosci-i-wolnosci-w-internecie,18790,artykul.html

Spotkanie odbyło się 22 maja w siedzibie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w Warszawie.

Pan zmienił świat tworząc media społecznościowe – zwrócił się do gościa minister Boni. Podkreślił rolę Facebooka jako platformy wymiany myśli i idei. Mark Zuckerberg stwierdził, że Polska jest dla jego firmy najważniejszym krajem w tej części Europy i wśród programistów rekrutowanych przez Facebooka, Polacy są drugą największą grupą – po Indiach i przed Chinami. Rozwój start-upów jest prawdziwą szansą dla Polski i gospodarek całego regionu. Trzeba jednak dbać o to, by przedsiębiorcom sprzyjały tu regulacje – podkreślał prezes Facebooka.

Boni podkreślił potencjał gospodarki internetowej w Polsce i sukcesy polskich uzdolnionych informatyków w międzynarodowych konkursach programowania (w maju 2012 studenci Uniwersytetu Warszawskiego zajęli 2 miejsce w Mistrzostwach Świata w Programowaniu Zespołowym, w TopCoder w konkurencji „algorytmy” w rankingu krajów Polska jest trzecia). Sektor ICT zatrudnia w Polsce 174 tysięcy osób a polski rynek IT i jest wart 31,3 mld zł czyli ok. 2,2% PKB. – Dziesięć lat temu tylko 10 proc. Polaków korzystało z internetu. Teraz to prawie 2/3 obywateli – mówił Boni. O dynamizmie tego zjawiska może świadczyć to, że na początku 2013 r. liczba polskich użytkowników Facebooka przekroczyła 10 mln.

Zuckerberg i Boni rozmawiali też o europejskiej debacie o ochronie danych osobowych. Jak podkreślał minister, media społecznościowe są dla Polaków i Europejczyków bardzo ważne, ale wysoko cenią sobie oni też ochronę prywatności, która jest w Unii Europejskiej prawem podstawowym. Zadaniem na następne lata jest tworzenie warunków, które pozwolą, na łączenie innowacyjności z ochroną prywatności.

Prezes Facebooka zgodził się, że kwestia ochrony danych osobowych jest obecnie kluczowym zagadnieniem. – Powinniśmy się zgodzić co do ogólnych zasad: każdy powinien zawsze wiedzieć, w jaki sposób są wykorzystywane jego dane. Ważna jest też towarzysząca temu ciągła edukacja.

Z kolei minister podkreślał, że ważna jest także sama debata o ochronie danych osobowych, bo pomaga budować świadomości, a w konsekwencji też zaufanie między użytkownikami internetu i przedstawicielami biznesu. – W obrocie danymi kluczowe jest zaufanie i równowaga między ochroną prywatności i potrzebami biznesu.

Boni przypomniał też dyskusje toczące się na forum Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU), agendy ONZ. Polska dba o to, by regulacje nie ograniczały idei wolności, jaką niesie internet. Była pierwszym krajem, który otwarcie konsultował zapisy ITRów i bardzo aktywnym w obradach – Nie chcemy ograniczać internetu zbyt dużą ilością regulacji.

Źródło: MAC

Dodatkowe informacje:

W Unii Europejskiej trwają obecnie prace nad reformą prawa o ochronie danych osobowych: kilkadziesiąt przepisów wdrożanych przez kraje członkowskie na podstawie unijnej dyrektywy z 1995 r. ma zastąpić jednak regulacja taka sama dla wszystkich, uwzględniająca zmiany technologiczne ostatnich lat. Polska jest aktywnym uczestnikiem prac nad tą zmianą.

Tekst i ilustracja na licencji na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764