logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zwalczamy nieodpowiednie reklamy, aby chronić użytkowników

  PR 04.05.2020, przeczytano 407 razy
ilustracja

Kiedy internauci szukają potrzebnych informacji, mają zaufanie do Google w kwestii adekwatności wyświetlonych wyników. My zaś dokładamy wszelkich starań, aby ufali także reklamom, które widzą na naszych platformach. To zobowiązanie jest szczególnie ważne w obecnych niepewnych czasach, takich jak kilka ostatnich miesięcy, kiedy świat mierzy się z COVID-19.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zwalczamy-nieodpowiednie-reklamy%2C-aby-chronic-uzytkownikow,386866,artykul.html

W odpowiedzi na COVID-19

Od początku epidemii COVID-19 uważnie monitorujemy zachowanie reklamodawców, aby chronić użytkowników przed reklamami, które oparte są na wykorzystaniu obecnej sytuacji. Często pochodzą one od wyrafinowanych oszustów, którzy próbują ominąć nasze systemy kontroli za pomocą zaawansowanych rozwiązań. W ostatnich miesiącach, zaobserwowaliśmy na przykład gwałtowny wzrost liczby fałszywych reklam dotyczących produktów szczególnie ostatnio pożądanych, takich jak maseczki ochronne. Pojawiły się reklamy, które promowały produkty sprzedawane znacznie powyżej ceny rynkowej, wprowadzały w błąd odnośnie jakości produktu lub umieszczone zostały przez nieuczciwych sprzedawców, którzy nigdy nie zrealizowali zamówień.

Dlatego powołaliśmy specjalną grupę zadaniową COVID-19, która pracuje przez całą dobę, zajmując się nową technologią wykrywania nieodpowiednich reklam i ulepszając istniejące już systemy kontroli, aby powstrzymać nieuczciwych reklamodawców. Ten wysiłek przynosi wymierne rezultaty. W ciągu ostatnich kilku miesięcy zablokowaliśmy i usunęliśmy dziesiątki milionów reklam związanych z koronawirusem z powodu naruszeń, w tym ze względu na: zawyżanie cen, czerpanie korzyści z globalnych niedoborów zaopatrzenia medycznego, wprowadzające w błąd twierdzenia na temat sposobów leczenia, promowanie nielegalnych pożyczek dla bezrobotnych.

Jednocześnie koronawirus stał się ważnym tematem codziennych rozmów. Pracujemy nad sposobami umożliwienia reklamodawcom z różnych branż odpowiednich aktualizacji, aby mogli oni dotrzeć do swoich odbiorców. Stosujemy wyważone podejście w dostosowaniu naszych systemów kontroli reklamodawców, aby zapewnić ochronę użytkowników przy jednoczesnym priorytetyzowaniu najważniejszych informacji od zaufanych reklamodawców.

Zachowanie integralności ekosystemu reklamowego

Zachowanie integralności reklam na naszych platformach, tak jak robimy to podczas epidemii COVID-19, jest kontynuacją pracy, którą wykonujemy każdego dnia, aby zminimalizować treści naruszające nasze zasady i powstrzymać nieuczciwych reklamodawców. Tysiące osób pracuje w naszych zespołach, aby każdego dnia sprawdzać, czy chronimy odpowiednio naszych użytkowników i zapewniamy bezpieczny ekosystem reklamodawcom i wydawcom. Każdego roku udostępniamy podsumowanie wykonanej przez nas pracy.

W 2019 r. zablokowaliśmy i usunęliśmy 2,7 miliarda nieodpowiednich reklam - to ponad 5000 takich reklam na minutę. Zawiesiliśmy także prawie milion kont reklamodawców z powodu naruszenia zasad. W przypadku wydawców zlikwidowaliśmy ponad 1,2 miliona kont i usunęliśmy reklamy z ponad 21 milionów stron internetowych, które są częścią naszej sieci wydawców, z powodu naruszenia zasad. Likwidacja kont - nie tylko usuwanie pojedynczych reklam lub stron - jest szczególnie skutecznym narzędziem egzekwowania naszej polityki. Tę metodę stosujemy, jeśli reklamodawca lub wydawca rażąco narusza nasze zasady lub w przeszłości wielokrotnie to robił.

Egzekwowanie naszych zasad w przypadku phishingu i reklam typu „trick-to-click”

W przypadku, gdy stwierdzimy, że określone kategorie reklam częściej prowadzą do nadużyć, podchodzimy do tej kwestii priorytetowo, aby uniemożliwić nieuczciwym reklamodawcom korzystanie z naszych zasobów. Jednym z takich obszarów jest phishing, czyli metoda podszycia się pod inną wiarygodną osobę lub instytucję w celu wyłudzenia danych osobowych od użytkowników. W 2019 r. spotkaliśmy się z oszustwem tego typu wymierzonym w osoby starające się o nowy paszport, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Reklamy te naśladowały prawdziwe strony instytucji państwowych, ale ich rzeczywistym celem było zachęcenie użytkowników do podania poufnych informacji, takich jak numer ubezpieczenia społecznego lub numer karty kredytowej. Innym powszechnym obszarem nadużyć są reklamy typu „trick-to-click” - mające na celu nakłonienie użytkowników do kliknięcia w widoczne przyciski (na przykład „kliknij tutaj”). Reklamy te są często zaprojektowane tak, aby wyglądały jak ostrzeżenia systemowe w komputerze lub telefonie komórkowym.

Dzięki temu, że obserwujemy podobieństwa wśród reklam będących phishingiem lub typu „trick-to-click”, możemy jeszcze efektywniej działać, by je zwalczać. W 2019 roku powołaliśmy specjalny zespół, którego zadaniem było śledzenie wzorców i wskaźników determinujących nieuczciwych reklamodawców, co umożliwiło nam na szybsze zidentyfikowanie takich podmiotów i usuwanie emitowanych przez nie reklam. To przyczyniło się do odnotowania niemal 50-procentowego spadku występowania nieodpowiednich reklam z obu tych kategorii w ostatnim roku. Sumarycznie w 2019 roku zablokowaliśmy ponad 35 milionów reklam phishingowych i 19 milionów reklam typu „trick-to-click”.

Dostosowywanie naszych zasad i technologii w czasie rzeczywistym

Niektóre branże są szczególnie podatne na złośliwe zachowanie. Coraz więcej konsumentów korzysta z usług finansowych online zamiast tradycyjnej wizyty w banku, w związku z czym odnotowaliśmy wzrost liczby reklam pożyczek osobistych z wprowadzającymi w błąd informacjami na temat warunków jej udzielenia. Aby temu zapobiec, wprowadziliśmy nowe zasady, które pozwalają na wyświetlanie reklam związanych z pożyczkami tylko wtedy, gdy reklamodawca wyraźnie określi wszystkie zasady udzielenia pożyczki, opłaty, ryzyko i korzyści na swojej stronie internetowej lub w aplikacji, aby użytkownicy mogli podejmować świadome decyzje. Ta zaktualizowana polityka pozwoliła nam usunąć 9,6 miliona nieodpowiednich reklam tego rodzaju w 2019 roku, podwajając tym samym wynik z 2018 roku.

W końcówce minionego roku w niektórych krajach wprowadziliśmy także specjalny program certyfikacyjny dedykowany reklamodawcom zajmującym się zarządzaniem długiem klientów, oferującym negocjacje z wierzycielami w celu rozwiązania problemu z zadłużeniem lub kredytem. Wiemy, że osoby szukające pomocy w tym zakresie są narażone na oszustwa i chcemy tym działaniem przyczynić się do stworzenia bezpiecznych warunków do korzystania z takich usług. Nowy program gwarantuje, że tylko reklamodawcy, którzy zostaną zarejestrowani przez lokalnych regulatorów będą wyświetlać reklamy oferujące pomoc w zarządzaniu tego typu zobowiązaniami finansowymi. Nadal szukamy sposobów na skalowanie tego programu, by móc wdrożyć go w większej liczbie krajów i dostosować do lokalnych przepisów finansowych.

Patrząc w przyszłość

Utrzymanie zaufania użytkowników do ekosystemu reklamy cyfrowej jest dla Google najwyższym priorytetem. Mając na uwadze, że kwestie zdrowia są teraz najważniejsze dla wszystkich, reagowanie na próby wykorzystania naszych użytkowników jest szczególnie ważne. Wiemy, że taktyki obchodzenia naszych systemów będą nadal ewoluować i w związku z tym pojawią się nowe problemy. Będziemy jednak nadal nieustannie działać, aby chronić naszych użytkowników, reklamodawców i wydawców przed wszelkimi oszustwami na naszych platformach reklamowych.

Scott Spencer, Vice President of Ads Privacy and Safety

Źródło: Google Blog Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764